website analysis Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Toyota Aygo X Hybrid – Epikairo.gr

Το Aygo X της Toyota επιστρέφει ακόμα πιο φρέσκο και νεανικό. Και με ένα full hybrid σύστημα που το καθιστά την απόλυτη λύση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Αυτοκίνητα πόλης. Ή το λεγόμενο και A Segment. Μία πονεμένη ιστορία, με αίμα, δάκρυα και management ιδρώτα για πολλές από τις κραταιές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η άλλοτε κατηγορία του «λαού» το αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, βρίσκεται πια σε μία κατάσταση πανικού και αποδρομής, με τις περισσότερες εταιρείες να την κάνουν με «ελαφρά πηδηματάκια» αποφεύγοντας ως ο διάβολος το λιβάνι να εκτεθούν στο ρίσκο μιας οικονομικής αποτυχίας.

Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά όλοι καταλήγουν στο «αμαρτωλό» δίπολο ρύποι-κέρδος. Με απλά λόγια, είναι εξαιρετικά δύσκολο όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα η αγορά, τα μικρά αυτοκίνητα να παρέχουν την επιθυμητή κερδοφορία ανά μονάδα διατηρώντας παράλληλα τα επίπεδα ρύπων που είναι απαραίτητα. Έτσι με συνοπτικές διαδικασίες, πολλές μεγάλες εταιρείες εγκατέλειψαν το τρένο, αφήνοντας πίσω κάποιους πιο αποφασισμένους -ίσως και καλύτερα προετοιμασμένους- να συνεχίσουν.

Η συρρίκνωση που αναφέρουν τα επίσημα νούμερα είναι ενδεικτική: από περίπου 1,8 εκατομμύρια μονάδες το 2009 σε περίπου 500.000 μονάδες το 2024 για τις αγορές της Ευρώπης. Μία πτώση που αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με το μερίδιο αγοράς να είναι κοντά στο 6%, το απόλυτο ιστορικό χαμηλό για την κατηγορία.

Οι λίγοι που έχουν απομείνει συνεχίζουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να διατηρούν μια αξιοπρεπή παρουσία. Πρώτη και καλύτερη ανάμεσά τους η Toyota, η οποία, μετά την αποχώρηση του γκρουπ PSA από την κοινή τους συνεργασία, κράτησε το όνομα Aygo, προσέθεσε ένα Χ και μία urban crossover προσέγγιση, και παρέμεινε σταθερή και αταλάντευτη στην παρουσία της στην κατηγορία Α. Και μάλιστα με αρκετή εμπορική επιτυχία αλλά και μια κοινή αποδοχή από ένα lifestyle ανήσυχο και νεανικό κοινό.

Το νέο Toyota Aygo X ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Όχι απλώς με ένα φρεσκάρισμα ή μια ακόμα ειδική έκδοση, αλλά με μια βαθιά μηχανολογική και ουσιαστική αλλαγή: γίνεται full hybrid, το πρώτο στην κατηγορία A, και μάλιστα αποκλειστικά με αυτή την μηχανική διάταξη.

Η Toyota δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας· το Aygo X του 2026 δεν είναι απλώς ένα «μικρό Toyota», αλλά ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο αστικό crossover με τεχνολογία από τα μεγαλύτερα αδέλφια του. Και με εκείνη την διαρκή αίσθηση κυριαρχίας που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Toyota σε όποια κατηγορία και αν απευθύνεται.

Η συνταγή παραμένει γνώριμη: έντονη προσωπικότητα, ευελιξία πόλης και χαμηλό κόστος χρήσης. Όμως όλα αυτά πλέον συνοδεύονται από περισσότερη ισχύ, σαφώς καλύτερες επιδόσεις, κορυφαία κατανάλωση και εκπομπές CO₂ μόλις 85 g/km, οι χαμηλότερες από οποιοδήποτε μη plug-in αυτοκίνητο της αγοράς.

Το Aygo X δεν έκρυψε ποτέ τη crossover φιλοσοφία του, όμως στη νέα γενιά τη δηλώνει ακόμα πιο ξεκάθαρα. Η εντελώς νέα εμπρός όψη είναι η πιο σημαντική εξωτερική αλλαγή.

Η μάσκα αποκτά έντονο τρισδιάστατο χαρακτήρα, σε μαύρο χρώμα, με τη χαρακτηριστική διπλή τραπεζοειδή υπογραφή της Toyota. Ο εμπρός πρόβολος έχει μεγαλώσει κατά 76 mm, όχι για λόγους αισθητικής αλλά για να χωρέσει το υβριδικό σύστημα.

Παρ’ όλα αυτά, η συνολική εικόνα παραμένει ισορροπημένη και, μάλιστα, πιο «δεμένη» από πριν. Το Aygo X δείχνει πιο φαρδύ, πιο χαμηλό οπτικά και σαφώς πιο ώριμο.

Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις γύρω από τους θόλους και χαμηλά στο αμάξωμα ενισχύουν τον crossover χαρακτήρα, ενώ οι ζάντες δεκαεπτά ή δεκαοκτώ ιντσών, ανάλογα με την έκδοση, γεμίζουν σωστά τους θόλους.

Οι καθρέφτες πλέον είναι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι και τα φλας έχουν μεταφερθεί σε πιο διακριτική θέση, ενισχύοντας τη σύγχρονη αισθητική. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, ο φωτισμός είναι πλήρως LED, εμπρός και πίσω, προσθέτοντας όχι μόνο στυλ αλλά και ουσία στην καθημερινή χρήση.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στα χρώματα. Η νέα παλέτα, εμπνευσμένη από μπαχαρικά και αρώματα, δίνει στο Aygo X έναν σχεδόν lifestyle χαρακτήρα. Οι αποχρώσεις Cinnamon, Jasmine, Tarragon και Lavandula διαφοροποιούν το μοντέλο από τις συνηθισμένες χρωματικές επιλογές.

Στις εκδόσεις Mid+ και High, ο δίχρωμος συνδυασμός με μαύρη οροφή και πίσω τμήμα προσθέτει δυναμισμό και οπτική «ένταση».

Για πρώτη φορά, το Aygo X αποκτά έκδοση GR SPORT και αυτή δεν περιορίζεται στην εμφάνιση. Οι μηχανικοί της Toyota έχουν προχωρήσει σε διαφορετικές ρυθμίσεις ανάρτησης, με νέα αμορτισέρ, ελατήρια και παχύτερη αντιστρεπτική ράβδο, ενώ το τιμόνι έχει πιο άμεση απόκριση.

Εξωτερικά, η έκδοση ξεχωρίζει με δίχρωμα χρώματα, μαύρο καπό, ειδική μάσκα με μοτίβο G-pattern και ζάντες δεκαοκτώ ιντσών. Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι σκούρες αποχρώσεις, τα λογότυπα GR και τα σπορ καθίσματα με επενδύσεις SakuraTouch και Dinamica, που αναδεικνύουν τον πιο δυναμικό χαρακτήρα χωρίς να θυσιάζεται η άνεση.

Σε επίπεδο διαστάσεων, το Aygo X παραμένει απολύτως πιστό στον ρόλο του. Το μήκος του φτάνει τα 3.778 χιλιοστά, το πλάτος τα 1.740 και το ύψος τα 1.525 χιλιοστά. Το μεταξόνιο 2.430 χιλιοστών διασφαλίζει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες, χωρίς να θυσιάζεται η ευελιξία στην πόλη. H διατήρηση των διαστάσεων στα πλαίσια της κατηγορίας Α είναι μία ακόμα τεράστια επιτυχία της Toyota, αν υπολογίσουμε ότι έχει ενσωματωθεί ένα πλήρως υβριδικό σύστημα, χωρίς όμως να μεγαλώσει το αυτοκίνητο.

Το πέρασμα στο εσωτερικό αποκαλύπτει ίσως τη μεγαλύτερη ποιοτική αναβάθμιση που έχει γνωρίσει ποτέ το Aygo. Η βασική φιλοσοφία παραμένει απλή και φιλική, όμως η αίσθηση ωριμότητας είναι πλέον ξεκάθαρη.

Το ταμπλό έχει καθαρότερες γραμμές, καλύτερη συναρμογή και πιο προσεγμένα υλικά, ειδικά στις εκδόσεις με ανώτερο εξοπλισμό.

Η νέα ψηφιακή οθόνη οργάνων επτά ιντσών αντικαθιστά την παλιά μικρότερη διάταξη και προσφέρει σαφέστερη πληροφόρηση, με σύγχρονα γραφικά και καλύτερη αναγνωσιμότητα.

Ο πίνακας χειρισμού του κλιματισμού έχει επανασχεδιαστεί, διατηρώντας φυσικούς διακόπτες, κάτι που εκτιμάται στην καθημερινή χρήση, ενώ η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί πλέον ηλεκτρικό χειρόφρενο, στοιχείο που μέχρι πρότινος έλειπε από την κατηγορία.

Παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις, το Aygo X προσφέρει χώρο για τέσσερις επιβάτες και πορτμπαγκάζ 231 λίτρων, το οποίο δεν επηρεάστηκε καθόλου από την προσθήκη του υβριδικού συστήματος.

Ο εξοπλισμός άνεσης και συνδεσιμότητας είναι πλουσιότερος από ποτέ. Δύο θύρες USB-C είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ προαιρετικά διατίθενται ασύρματη φόρτιση smartphone, ψηφιακό κλειδί και σύστημα καθαρισμού αέρα nanoeX.

Το προαιρετικό ηχοσύστημα JBL, με subwoofer διακοσίων χιλιοστών στο πίσω μέρος, αποτελεί ευχάριστη έκπληξη για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Το νέο Aygo X εφοδιάζεται με αναβαθμισμένο Toyota Safety Sense, περιλαμβάνοντας εξελιγμένο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αποφυγής ελιγμών έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Παράλληλα, τα υβριδικά συστήματα Predictive Efficient Drive και Predictive SoC Control αξιοποιούν δεδομένα πλοήγησης και κυκλοφορίας για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας.

Προφανώς η «επικεφαλίδα» του νέου Aygo X σχετίζεται με αυτό που βρίσκεται κάτω από το καπό. Το παλιό ατμοσφαιρικό μοτέρ του ενός λίτρου αποτελεί παρελθόν και στη θέση του έρχεται το πλήρες υβριδικό σύστημα της Toyota, γνωστό και δοκιμασμένο από τα Yaris και Yaris Cross.

Ο συνδυασμός περιλαμβάνει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, με συνολική απόδοση 116 ίππων.

Η αύξηση της ισχύος κατά 44 ίππους σε σχέση με το προηγούμενο Aygo αλλάζει ριζικά την εικόνα του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι θεαματικό για τα δεδομένα της κατηγορίας: 0–100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα, δηλαδή πάνω από 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το προηγούμενο Aygo.

Ακόμη πιο σημαντική, όμως, είναι η αίσθηση ροπής από χαμηλά, που κάνει την κίνηση στην πόλη πιο ξεκούραστη και ασφαλή. Και προκαλεί μια αίσθηση σιγουριάς και άνεσης στην καθημερινή μετακίνηση που όμοιά της δεν υπάρχει σε κανένα από τα (λίγα) μοντέλα που έχουν εναπομείνει σε αυτή την κατηγορία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η έξυπνη τοποθέτηση της υβριδικής μπαταρίας: για πρώτη φορά σε Toyota hybrid, τα στοιχεία είναι τοποθετημένα εγκάρσια κάτω από τα πίσω καθίσματα, διατηρώντας το μεταξόνιο και τον χώρο αποσκευών ανέπαφο.

Οδηγώντας το νέο μικρό της Toyota στην πάντα πανέμορφη Φλωρεντία και τα πέριξ, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι η Toyota όχι μόνο δεν κάνει «εκπτώσεις» αλλά έχει βάλει τον καλύτερό της εαυτό για να διατηρήσει την παρουσία της στο Segment A.

Στην πράξη, το Aygo X Hybrid αποδεικνύεται σαφώς πιο ώριμο οδηγικά. Η πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής TNGA (βασισμένη πάνω σε εκείνη των Yaris & Yaris Cross) προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία, στοιχεία που γίνονται άμεσα αισθητά και θυμίζουν αυτοκίνητο της πιο πάνω κατηγορίας.

Η ανάρτηση έχει επαναρυθμιστεί, το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεσο και τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί, με δισκόφρενα πλέον σε όλους τους τροχούς.

Η υβριδική λειτουργία επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, μειώνοντας τον θόρυβο και την κατανάλωση στην πόλη. Η βελτιωμένη ηχομόνωση σε επτά σημεία, όπως πρόσθετες μονώσεις στο ταμπλό, στο καπό και στο σύστημα εξάτμισης, συμβάλλουν σε μια πιο πολιτισμένη εμπειρία.

Στις ανώτερες εκδόσεις, το παχύτερο κρύσταλλο και οι επιπλέον μονώσεις κάνουν τη διαφορά. Η ακτίνα στροφής κάτω από πέντε μέτρα επιβεβαιώνει ότι, παρά την τεχνολογική του εξέλιξη, το Aygo X παραμένει ένας κορυφαίος τετράτροχος… παρκουρίστας στην καθημερινή αστική μετακίνηση.

Συνοψίζοντας, για άλλη μια φορά η Toyota δείχνει ξεκάθαρα ποιος είναι ο κυρίαρχος στην σημερινή φάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό όχι μόνο γιατί επιμένει σε μία κατηγορία που όλοι έχουν ρίξει «λευκή πετσέτα». Αλλά και γιατί το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κόντρα σε όλους εκείνους που υποστηρίζουν ότι δεν αξίζει να επενδύεις σε μικρά αυτοκίνητα γιατί δεν φέρνουν τα λεφτά τους πίσω. Κάτι που φαίνεται και από ένα ακόμα στοιχείο, την εγγύηση έως 11 έτη ή 200.000 χιλιόμετρα με Toyota Relax.

Η Toyota λοιπόν έκανε το παραπάνω βήμα, και έφερε ένα πλήρως υβριδικό σύστημα από το πάνω ράφι, σε αυτή την κατηγορία που ελάχιστοι πιστεύουν. Σε συνδυασμό με την αισθητική ανανέωση, το πλούσιο ψηφιακό και τεχνολογικό πακέτο, την ασίγαστη επιμονή της στην ποιότητα κατασκευής και τις πολλές εκδόσεις (αυτή η GR θα ραγίσει καρδιές), όλα αυτά καθιστούν το νέο Aygo X ένα πολύ πιο ώριμο και σαφώς πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από εκείνο που αντικαθιστά.

Αν μη τι άλλο, η Toyota δείχνει με τον πιο απτό τρόπο ότι υπάρχει ακόμα χώρος για μικρά αυτοκίνητα, αρκεί να ξέρεις τι θέλεις και να ακολουθείς τον δικό σου δρόμο για να επιτύχεις. Το μαζικό καταναλωτικό κοινό σε Ελλάδα και Ευρώπη που βομβαρδίζεται διαρκώς με την ηλεκτροκίνηση και πιέζεται πανταχόθεν να ακολουθήσει κάτι που δεν είναι ακόμα χρηστικό, έχει άλλες προτεραιότητες.

Είναι ξεκάθαρο ότι διψά για μικρά, τεχνολογικά εξελιγμένα και προσιτά αυτοκίνητα. Και η Toyota του προσφέρει ό,τι καλύτερο και πιο ελκυστικό έχει υπάρξει μέχρι σήμερα σε αυτή την κατηγορία. Μία στιγμή υψηλού βιομηχανικού -και όχι μόνο- συμβολισμού, που μόνο η Toyota έχει πλέον την δύναμη να κάνει.

Το νέο Aygo X Hybrid βρίσκεται στη φάση παραγγελιών στη χώρα μας με την βασική έκδοση Xplay να ξεκινά από τις 19.670 ευρώ. Προσφέρεται σε 8 επίπεδα εξοπλισμού με την κορυφαία GR Sport που κοστίζει 26.860 ευρώ. Οι πρώτες παραδόσεις στους Έλληνες πελάτες αναμένονται στις αρχές του Φεβρουαρίου.