Μερικές φορές, ακόμα και εάν έχεις την οικονομική δυνατότητα, πρέπει να κάνεις τη λογική επιλογή. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτή είναι να επιλέξεις την πιο συμφέρουσα έκδοση του Yaris με 116 ίππους.
Πριν από μερικούς μήνες διαπιστώσαμε για μία ακόμη φορά πώς η Toyota κράτησε το Yaris σε ρόλο πρωταγωνιστή, προχωρώντας σε μικρές και στοχευμένες επεμβάσεις μέσω ενός ήπιου facelift.
Μόνο που τότε, είχαμε για αυτοκίνητο δοκιμής την κορυφαία έκδοση GR Sport του ιαπωνικού supermini με τους 130 ίππους. Η οποία μπορεί να μας άφησε θετικές εντυπώσεις με την πιο κοφτερή συμπεριφορά του αυτοκινήτου και τις καλύτερες επιδόσεις, ωστόσο αυτό έχει ορισμένες θυσίες.
Θυσίες που στην περίπτωση που αγοράσεις ένα… νορμάλ Yaris -όπως η έκδοση εξοπλισμού STYLE που οδηγήσαμε τώρα- δεν χρειάζεται να τις κάνεις, με τους 116 υβριδικούς ίππους να είναι παραπάνω από επαρκείς για σχεδόν οποιαδήποτε μετακίνηση.
Έχεις τόσο-όσο αυτοκίνητο χρειάζεσαιΌταν θες ένα αυτοκίνητο πόλης, είναι συγκεκριμένα τα χαρακτηριστικά που θες να έχει. Άνεση, βασικοί χώροι, ευελιξία και κυρίως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το ανανεωμένο Yaris τσεκάρει κάθε ένα από αυτά τα κουτάκια.
Στην απλούστερη και φθηνότερη έκδοση που οδηγήσαμε διατηρεί τη χαρακτηριστική εμφάνιση με μόνη ουσιαστική διαφορά τη μάσκα χωρίς το χρώμιο και με το λιγότερο επιθετικό ύφος. Επίσης, η Toyota σου δίνει σου οκτώ επιλογές για το χρώμα του αμαξώματος και τέσσερις για τις αλουμινένιες ζάντες.
Οι οποίες στην έκδοση STYLE είναι 16 ιντσών, μία διάσταση που δημιουργεί 55άρι προφίλ στο λάστιχο και όπως διαπιστώσαμε ενισχύει το επίπεδο άνεσης, ενώ προσφέρει και μικρότερο κύκλο στροφής στα μόλις 5,2 μέτρα.
Επιπλέον, η επιλογή των 116 ίππων είναι στάνταρ, όπως στάνταρ είναι και η 5ης γενιάς φουλ υβριδική τεχνολογία της Toyota μαζί με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT.
Με μέγιστη ροπή στα 207 Nm, το «μικρό» Yaris επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και η ιπποδύναμή του επαρκεί για τελική στα 175 χλμ./ ώρα.
Όλα αυτά προέρχονται από τη συνεργασία του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1.490 κ. εκ της Toyota με ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη που μόνο του αποδίδει 67 ίππους.
Το πιο πρακτικό εσωτερικό σε YarisΟ διάκοσμος της έκδοσης STYLE διαφοροποιείται σημαντικά από την πιο σπορτίφ GR Sport. Πέραν του ότι η αισθητική είναι απλούστερη, η πρακτικότητα και η εργονομία βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο.
Μόνο η έξτρα θέση για smartphone στο ταμπλό -κάτω από την κεντρική οθόνη των 9,0 ιντσών (μικρότερη από τις κορυφαίες εκδόσεις, αλλά επαρκέστατη)- αρκεί και περισσεύει, μαζί με την εσοχή μπροστά από τον συνοδηγό, για να βολέψεις περισσότερα μικροαντικείμενα.
Ο πίνακας οργάνων είναι μικρότερος από τις ακριβότερες εκδόσεις εξοπλισμού (7,0 ίντσες), αλλά παρέχει λίγο-πολύ τις ίδιες πληροφορίες. Ταυτόχρονα, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι το ίδιο καλές, αφού Apple CarPlay και Android Auto παρέχονται ασύρματα.
Η υπόλοιπη καμπίνα δεν αλλάζει, που σημαίνει ότι δύο ενήλικες πίσω έχουν οριακό χώρο για να βολευτούν, ενώ το πορτμπαγκάζ παραμένει στα τυπικά 286 λίτρα χωρητικότητας.
Το πιο άνετο και οικονομικό Yaris στην ιστορίαΗ ανανεωμένη υβριδική τεχνολογία της Toyota έχει κάνει το δημοφιλές της supermini πιο ήσυχο και πιο οικονομικό από ποτέ. Εάν η μπαταρία των 0,8 kWh είναι επαρκώς φορτισμένη, θα παρατηρήσεις ότι κινείσαι ηλεκτρικά ακόμα και με 80-90 χλμ./ ώρα, έστω και για λίγο.
Το καλύτερο, όμως, είναι η κατανάλωσή του μέσα στην πόλη, η οποία θυμίζει… scooter! Εκεί, ακόμα και το 70-80% των χιλιομέτρων που θα καλύψεις θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Όλα αυτά συνθέτουν μία κατανάλωση που μόνο με μερικά «ζόρια» στο θερμικό μοτέρ θα δεις να ξεπερνά τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ.
Το μεγάλο «συν» που προστίθεται στο πιο οικονομικό Yaris στην ιστορία είναι η ανάρτηση. Παρά το μικρό μεταξόνιο των 2.560 χιλιοστών, φιλτράρει τους κραδασμούς πολύ ικανοποιητικά, με τους τροχούς με το μεγάλο προφίλ ελαστικού να υποβοηθούν. Οι ξερές αντιδράσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα θα έρθουν μόνο στους… τάφους της ελληνικής ασφάλτου.
Και αυτό είναι το λογικό όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης. Να είσαι άνετος σε κάθε αστική μετακίνηση και να μη «σιχτιρίζεις» που διάλεξες ένα Yaris πιο σφιχτό από αυτό που ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα.
Πάντως και το… απλό Yaris θα είναι σχεδόν εξίσου καλός σύμμαχός σου σε μία βόλτα, μία εξόρμηση ή μία πιο σβέλτη διαδρομή. Επιλέγεις το πρόγραμμα Sport (υπάρχει και Eco και Normal) και έχεις νωρίτερα και συχνότερα την εμπλοκή του τρικύλινδρου. Κάτι που βοηθά στο να κινηθείς πιο σπορ ή πιο ρεαλιστικά, να κάνεις πιο εύκολα μία προσπέραση.
Είναι Toyota και το αποδεικνύει έμπρακτα……διότι η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει με την αγορά του αυτοκινήτου στάνταρ 6 χρόνια εγγύησης (ή 200.000 χλμ.), η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα τα 11 χρόνια (!), μέσω του προγράμματος Toyota Relax. Αυτό ισχύει εφόσον τηρηθούν οι προϋποθέσεις του τακτικού σέρβις σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου Yaris είναι στις 21.620 ευρώ. Και εάν θες τις αλουμινένιες ζάντες, μαζί με μερικά ακόμα χαρακτηριστικά άνεσης και καλύτερης αισθητικής -όπως στην έκδοση STYLE- το κόστος φτάνει τις 25.010 ευρώ.
Ένα ποσό που ίσως δεν είναι αμελητέο, αλλά ψωνίζεις ένα από τα πιο καταξιωμένα ονόματα της παγκόσμιας αγοράς και ένα από τα πιο οικονομικά σε καύσιμο αυτοκίνητα πόλης που κυκλοφορούν. Και όλα αυτά, χωρίς να στερηθείς τα προτερήματα της βενζίνης.
Ακόμα απορούμε γιατί τα full hybrid αυτοκίνητα φιγουράρουν στις κορυφαίες θέσεις της ευρωπαϊκής αγοράς;
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Toyota Yaris Hybrid 116 PSΚινητήρας: Τρικύλινδρος 1.490 ccΜέγιστη ισχύς: 116 PSΜέγιστη ροπή: 120 NmΜέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 59 kW (80 ίπποι)Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 207 NmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: e-CVTΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 secΤελική ταχύτητα: 175 km/hΜέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 3,8 lt/100 km – 4,2 lt/100 kmΕκπομπές CO2: 87 gr/kmΔιαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.950/1.745/1.500 mmΜεταξόνιο: 2.560 mmΒάρος: 1.185 kgΧώρος αποσκευών: 286-768 ltΤιμή: Από 21.620 ευρώ
