website analysis Δοκιμή: Honda Hornet 750 – Epikairo.gr

Οδηγούμε το νέο Honda Hornet 750 και αναρωτιόμαστε τελικά ποια είναι η πραγματική σφήκα; Το 750 ή το 1.000;

Κατεβαίνοντας για τρίτη φορά την αγαπημένη μου διαδρομή στα πέριξ της Αττικής στη σέλα του ανανεωμένου Honda Hornet 750 δεν μπορούσα να κρύψω το χαμόγελο μέσα από το κράνος. Εκτός από τον προφανή λόγο του ότι λάτρεψα την συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στις στροφές, είχα διαρκώς πίσω μου ένα κατάμαυρο και λυσσασμένο CB1000 Hornet SP το οποίο πάσχιζε να μείνει κοντά μου.

Απορημένος ο αναβάτης του μεγάλου Hornet δεν μπορούσε να πιστέψει πως το «ταπεινό» 750 ήταν σε θέση να κινηθεί τόσο σβέλτα και ουσιαστικά να κρατήσει πίσω του 150 ίππους, Ohlins και superbike ηλεκτρονικά.

Μπορεί να φαίνεται περίεργο στους περισσότερους ένα 750 να είναι το ίδιο σβέλτο με ένα 1.000άρι, ωστόσο υπάρχουν εξηγήσεις και μάλιστα πειστικές. Καταρχάς είναι ο τρόπος που λειτουργεί ο κινητήρας. Ο δικύλινδρος 755 κ.εκ. του Hornet με τους 92 ίππους είναι σαφώς πιο εκμεταλλεύσιμος, πιο ουσιαστικός και πιο γεμάτος σε όλο το φάσμα.

Σε σχέση με τον τετρακύλινδρο, «φορτώνει» ταχύτερα στις χαμηλές στροφές και μέχρι ο 1.000άρης να πάει στην ωφέλιμη λειτουργία, το 750 έχει φτάσει στην επόμενη στροφή. Εξαιρούνται οι μεγαλύτερες ευθείες και οι ανοιχτές καμπές που οι 150 ίπποι ξεδιπλώνουν τη μαγεία τους.

Ακόμα ένα σοβαρό σημείο είναι το φιλικό και πιο «μαλακό» στήσιμο του μικρού Hornet το οποίο σε συνθήκες πρόσφυσης δρόμου δίνει σοβαρό πλεονέκτημα. Εκεί που το σφικτό χιλιάρι ζορίζεται να «πατήσει» με μέτρια άσφαλτο, το 750 διαπρέπει και προσφέρει στον αναβάτη την αναγκαία αυτοπεποίθηση να επιτεθεί χωρίς άγχος.

Το «μικρό» Hornet είναι με λίγα λόγια ειλικρινές, εύκολο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Το μεγάλο είναι περισσότερο μοτοσικλέτα «ειδικών συνθηκών». Προσωπικά ψηφίζω το πρώτο…

Οι αναβαθμίσεις που έκανε τη Honda στο νέο Hornet 750 έχουν να κάνουν κυρίως με την εμφάνιση και σε δεύτερη φάση με κάποιες μικρές εργονομικές βελτιώσεις. Στην εμφάνιση αυτό που ξεχωρίζει είναι η μάσκα εμπρός με τα νέα φωτιστικά σώματα να είναι πιο επιθετικά. Έχουν επανασχεδιαστεί τα πλευρικά φέρινγκ, ενώ και η ουρά είναι πιο φαρδιά με αναφορές στο μεγαλύτερο Hornet 1000.

Κάπως έτσι η Honda έλυσε ένα πρόβλημα που είχε το προηγούμενο Hornet 750 που ήταν η αδιάφορη εμφάνισή του. Πλέον η μοτοσικλέτα είναι πιο στιλάτη και πιο επιθετική καλύπτοντας την ανάγκη του «φαίνεσθε».

Αλλαγές έχουμε και στην εργονομία με τη θέση οδήγησης να έχει γίνει ελαφρώς πιο… streetfighter. Το σώμα από όρθια θέση έχει έρθει πιο μπροστά, ρίχνοντας παράλληλα βάρος στο μπροστινό και κατ’ επέκταση βελτιώνοντας την αίσθηση στο εμπρός μέρος.

Όσο για τον εξοπλισμός παραμένει σε υψηλό επίπεδο με ψηφιακή οθόνη 5 ιντσών και συνδεσιμότητα, πανεύκολο χειρισμό από το jog στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, USB θύρα, αυτόματη ενεργοποίηση φλας, LED φώτα και ειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Το μοντέλο δοκιμής είχε επίσης έναν σκασμό αξεσουάρ που σίγουρα αναβάθμιζαν την εμφάνισή του. Έχουμε λοιπόν μονόσελο κάλυμμα, κάλυμμα τιμονιού, αντίβαρα τιμονιού, αυτοκόλλητα τροχών, μαρσπιέ οδηγού, σέλα οδηγού, quickshifter, εξάτμιση SC Project, ανατομική σέλα και μίνι ζελατίνα.

Ο κινητήρας του Hornet είναι ο γνωστός πλέον δικύλινδρος σε σειρά των 755 κ.εκ. με απόδοση 91,8 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 75 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. Ο ψεκασμός είναι PGM-FI άψογος και τα ηλεκτρονικά περιλαμβάνουν ρυθμιζόμενο traction control, 4 προγράμματα οδήγησης, ρύθμιση φρένου κινητήρα και έλεγχο σούζας.

Το σύνολο είναι απλά εντυπωσιακό. Γεμάτο παντού, γραμμικό και ισχυρό. Παράλληλα είναι τόσο εκμεταλλεύσιμο που η δύναμη στον πίσω τροχό είναι τέτοια που κυριολεκτικά αχρηστεύει το traction control. Τα λόγια πραγματικά είναι περιττά…

Όσο για την κατανάλωση, αυτή έμεινε σταθερά κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δείγμα την τεχνολογίας και της ποιότητας της Honda.

Το πλαίσιο του νέου Hornet παραμένει ανέπαφο, ωστόσο έχουμε αλλαγές στη ρύθμιση των αναρτήσεων. Τόσο το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BPTM 41 χιλ. όσο και το πίσω αμορτισέρ με σύνδεση Pro-Link είναι ελαφρώς πιο σφιχτά ρυθμισμένα ανεβάζοντας το επίπεδο πληροφόρησης και πρόσφυσης της μοτοσικλέτας.

Τα φρένα είναι της Nissin με δίσκους 296 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με ABS. Το βάρος είναι στα 192 κιλά γεμάτο με ρεζερβουάρ 15,2 λίτρων, ενώ οι τροχοί είναι 17 ιντσών αλουμινένιοι.

Η μοτοσικλέτα είναι απολαυστική ακόμα και όταν κινείσαι στην πόλη. Είναι πανεύκολη στον χειρισμό με τις διαστάσεις να είναι μαζεμένες, ενώ λόγω της ελαφρώς διαφορετικής θέσης οδήγησης έχεις περισσότερο την αίσθηση ενός αυθεντικού naked.

Όταν έρθει η ώρα των στροφών, έρχεται και η ώρα της διασκέδασης. Η μοτοσικλέτα είναι πολύ καλά ισορροπημένη, αγαπάει κάθε είδους στροφή και θα την ευχαριστηθείς ακόμα και σε κομμάτια που η άσφαλτος δεν είναι τόσο καλή. Φρένα με δύναμη και αίσθηση, μπροστινό από άλλον πλανήτη και ένα σύνολο που θα ερωτευτείς με την πρώτη… στροφή.

Το εκπληκτικό είναι ότι θα διασκεδάσει τον αναβάτη στο μέγιστο, είτε είναι άπειρος, είτε είναι έμπειρος.

Αλήθεια τώρα; Οκ, θα πιαστεί ο πισινός σου μετά από 2 ώρες οδήγηση… αλλά who cares!

Είναι περίεργο που η νέα Honda Hornet 750 δεν ακούγεται πολύ ανάμεσα στους κύκλους των μοτοσικλετιστών. Είναι αυτό που λέμε «the real thing», δηλαδή μια μοτοσικλέτα για τον πραγματικό κόσμο, με πραγματικές ικανότητες και πραγματική απόδοση.

Σούπερ διασκεδαστική, πολύ ποιοτική και ιδανικά στημένη, είναι must για όποιον θέλει να κάνει καθημερινό σπορ commuting και παράλληλα να απολαμβάνει κάθε χιλιόμετρο, κάθε μέρα. Και όλα αυτά με 8.750 ευρώ παρακαλώ!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Hornet 750Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, DOHCΚυβισμός: 755 ccΙσχύς: 91,8 PS / 9.500 rpmΡοπή: 75 Nm / 7.250 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-WireΚιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifterΑναρτήσεις: Showa USD 41 χιλ εμπρός, Pro-Link πίσωΦρένα εμπρός: Δύο δίσκοι 296 χιλ. με 4πίστονες δαγκάνες Nissin και ABSΡεζερβουάρ: 14 LΤροχοί: 17 ιντσών αλουμινίου εμπρός και πίσωΒάρος: 192 kg (γεμάτο)Τιμή: 8.750 ευρώ