website analysis Dacia: Η μάρκα συνώνυμο του best value for money… – Epikairo.gr

Χωρίς… premium λογική και ακολουθώντας την τακτική του value for money, η Dacia δείχνει πως έχει βρει τη συνταγή της επιτυχίας…

10 Δεκεμβρίου, 2025 11:15 Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Η Dacia είναι ξεκάθαρα η μάρκα που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να ξεχωρίζει και να προσφέρει αυτό το κάτι διαφορετικό που αναζητά ένα μεγάλο ποσοστό αγοραστών. Ο όρος value for money θα λέγαμε ότι ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή της καθώς τα μοντέλα της προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο για τις τιμές που είναι διαθέσιμα.

Στην Ελλάδα του 2025, η μάρκα καταγράφει συνεχή άνοδο σε όγκο και μερίδιο, καθώς ολοένα και μάλιστα περισσότεροι ιδιώτες αναζητούν ένα επώνυμο, οικονομικό και πρακτικό αυτοκίνητο που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες. Κόντρα στην… premium λογική, η Dacia ανεβαίνει μεθοδικά και το κυριότερο απ’ όλα, αφήνει ικανοποιημένο το κοινό που θα την επιλέξει, είτε από ανάγκη είτε από επιλογή.

Δεν είναι… τυχαία η άνοδος

Τον Νοέμβριο η Dacia πέτυχε 398 ταξινομήσεις, σχεδόν 3,8% επί του συνολικού μεριδίου, σε μια αγορά 10.495 αυτοκινήτων, επιβεβαιώνοντας ότι έχει αποκτήσει σταθερές πωλήσεις πέρα από συγκυρίες και προσφορές. Στην περίπτωση αυτή, δεν μιλάμε για momentum, γεγονός που αποτυπώνεται και στις συνολικές ταξινομήσεις του δεκαμήνου. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) το διάστημα Ιαν.–Οκτ. 2025 η Dacia ταξινόμησε 4.506 μονάδες στην Ελλάδα, με μερίδιο 3,7%, επίδοση αισθητά υψηλότερη των προηγούμενων ετών.

Το μείγμα των μοντέλων της, Sandero, Duster, Jogger, Spring και Bigster (σε 1-1,5 χρόνο θα κυκλοφορήσει και το Hipster – φωτό κάτω), χτυπά στην καρδιά της ζήτησης, δηλαδή χαμηλό κόστος κτήσης/χρήσης, επαρκείς χώροι, απλή τεχνολογία.

Όταν πληρώνεις είναι διαφορετικά…

Η ελληνική εικόνα «κουμπώνει» με ό,τι συμβαίνει στην Ευρώπη. Το 2024 η Dacia κατέγραψε ρεκόρ μεριδίου στην Γηραιά Ήπειρο και συγκεκριμένα 4,5% στα επιβατικά και 8,2% στις λιανικές πωλήσεις, δηλαδή στους πελάτες που πληρώνουν από την τσέπη τους, σταθεροποιώντας τη θέση της στο ευρωπαϊκό βάθρο της λιανικής.

Την ίδια ώρα το Sandero αναδείχθηκε το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες για το 2024. Τα δύο αυτά στοιχεία εξηγούν γιατί η Dacia «κερδίζει» συνεχώς έδαφος και στην Ελλάδα, καθώς όταν ο καταναλωτής ιεραρχεί αξία και τιμή, η μάρκα βρίσκεται ψηλά στη shortlist.

Εντός προϋπολογισμού…

Σε ένα περιβάλλον όπου τα κόστη μετακίνησης «τσιμπάνε», τα ασφάλιστρα και τα λοιπά έξοδα αυξάνουν, ο Έλληνας επιλέγει λογικές λύσεις που καλύπτουν δουλειές, οικογένεια και εκδρομές χωρίς να εκτροχιάζουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Ξεκάθαρα πλέον, η Dacia στέλνει το μήνυμα της, που είναι σαφές, και όπως διαφαίνεται, το επόμενο χρονικό διάστημα η διείσδυσή της στην αγορά θα είναι ακόμα μεγαλύτερη…