website analysis Ποια είναι η «μαγεία» του πεντακύλινδρου της Audi – Epikairo.gr

Από το 100 5E μέχρι το RS 3, οι πεντακύλινδροι κινητήρες του Ίνγκολσταντ έχουν δημιουργήσει τον δικό τους θρύλο και ένα φανατικό κοινό.

Ο πεντακύλινδρος κινητήρας της Audi παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο αγαπημένα χαρακτηριστικά για τους φίλους της μάρκας, συνδυάζοντας ιστορία, τεχνολογία και χαρακτηριστικό ήχο.

Η πρώτη εμφάνιση έγινε το 1976 με το Audi 100 C2 5E, όπου η προσθήκη ενός κυλίνδρου στον τετρακύλινδρο EA 827 δημιούργησε χωρητικότητα 2,1 λίτρων και απόδοση 136 ίππους.

Ακολούθησαν εκδόσεις με turbo, όπως το 200 5T με 170 ίππους και το Quattro του 1980, το πρώτο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο με μόνιμη τετρακίνηση και turbo, που έφτανε τα 200 άλογα.

Στους αγώνες, ο πεντακύλινδρος απέδειξε την αξία του με νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1982, αλλά και τις επιδόσεις του Audi Sport Quattro S1, όπου το μοτέρ έφτασε τους 598 ίππους στο Pikes Peak και τους 720 ίππους στις ΗΠΑ στις κατηγορίες IMSA GTO και Trans-Am.

Στη συνέχεια, το Sport Quattro και το RS2 Avant ανέβασαν τον πήχη, με την ισχύ να φτάνει μέχρι 315 άλογα, συνδυάζοντας υψηλές επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα.

Παράλληλα, η Audi εισήγαγε και diesel πεντακύλινδρους: ο 100 TDI του 1989 με άμεσο ψεκασμό απέδιδε 120 ίππους, προωθώντας την τεχνολογία TDI που θα γινόταν σταθερό χαρακτηριστικό των μοντέλων της.

Η παραγωγή πεντακύλινδρων στη μεσαία κατηγορία σταμάτησε τη δεκαετία του 1990, με τον τελευταίο να εμφανίζεται το 1997 στο A6 2.5 TDI και στο S6 20V Turbo.

Το δεύτερο κύμα ήρθε στις αρχές του 21ου αιώνα: οι turbo πεντακύλινδροι με άμεσο ψεκασμό έφτασαν στο TT RS και το RS 3 Sportback, με ισχύ έως 360 ίππους, ενώ η τελευταία εξέλιξη με την κωδική ονομασία EA 855 Evo Sport προσφέρει 400 ίππους και 500 Nm ροπής, επιτρέποντας στο RS 3 να φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και τα 290 χλμ./ώρα σε τελική.

Ο ήχος του κινητήρα παραμένει αναγνωρίσιμος και πορωτικός μέχρι και τώρα, χάρη στην διάταξη, την ακολουθία ανάφλεξης 1-2-4-5-3 και την εξάτμιση, ενώ οι σύγχρονες σπορ εκδόσεις προσφέρουν προαιρετικά εξατομικευμένη ηχητική εμπειρία. Κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Gyor στην Ουγγαρία.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Θερμικοί κινητήρες και μετά το 2035; Η Ευρώπη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο

Έρχεται ο ελληνικός σταυρός στα φανάρια

Τα BYD αντέχουν ακόμα και… δέντρα!