website analysis Οι αγρότες κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους: Ενισχύουν τα μπλόκα στις εθνικές -Θα κλείσουν το τελωνείο του Προμαχώνα – Epikairo.gr

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίοι ζητούν λύσεις στα χρόνια προβλήματα του κλάδου και εκφράζουν την έντονη αγανάκτησή τους για την έλλειψη ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία.

Τις τελευταίες ώρες τα μπλόκα που έχουν στήσει ανά την Ελλάδα ενισχύονται συνεχώς, ενώ κομβικής σημασίας είναι το μπλόκο που έχει προαναγγελθεί για σήμερα στο τελωνείο του Προμαχώνα, στις Σέρρες. Όπως αποφασίστηκε στη γενική συνέλευση της Δευτέρας, τα τρακτέρ θα συγκεντρωθούν το μεσημέρι της Τετάρτης (3/12) στη διασταύρωση του Σιδηροκάστρου, στον κόμβο του Λευκώνα, και από εκεί θα κατευθυνθούν προς τον Προμαχώνα.

Στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, πάνω από 1.500 τρακτέρ έχουν παραταχθεί, κλείνοντας και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Ομοίως, στον Ε65 Καλαμπάκας-Αθηνών, περισσότερα από 1.500 τρακτέρ παραμένουν στο δρόμο, με την κυκλοφορία να διεξάγεται μόνο από παρακαμπτήριες οδούς.

Την ίδια ώρα, στη Νίκαια Λάρισας, έχουν συγκεντρωθεί 300 τρακτέρ και 150 μηχανήματα κτηνοτρόφων, ενώ στον κόμβο Καλπακίου στην Ήπειρο, κρίσιμο για τη μεταφορά βαρέων οχημάτων προς το τελωνείο της Κακαβιάς, οι αγρότες έχουν προγραμματίσει επαναλαμβανόμενα μπλόκα στον δρόμο.

Σημαντική είναι και η κινητοποίηση στα τελωνεία Ευζώνων και Κήπων, με αποκλεισμό για φορτηγά και εμπορικά οχήματα, ενώ επιτρέπεται η διέλευση μόνο ελαφρών οχημάτων. Στον Έβρο, οι αγρότες από Σουφλί, Κεντρικό και Νότιο Έβρο συγκεντρώθηκαν χθες με περισσότερα από 200 τρακτέρ, με ανοιχτή πρόσκληση σε συναδέλφους από Ξάνθη, Κομοτηνή και Βόρειο Έβρο να στηρίξουν την κινητοποίηση.

Παράλληλα, στο μπλόκο των Μαλγάρων έχουν ήδη παραταχθεί περισσότερα από 200 τρακτέρ, ενώ τον πλήρη συντονισμό των ενεργειών και τον καθορισμό του τρόπου κινητοποίησής τους αποφάσισαν σε σύσκεψη που έγινε στο Εκθεσιακό Κέντρο των Κοίλων, οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Δυτικής Μακεδονίας, εκπροσωπώντας τους νομούς Κοζάνης, Καστοριάς, Γρεβενών και Φλώρινας.

Ενισχύονται τις επόμενες μέρες τα μπλόκα με τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε ότι την Πέμπτη (4/12), δυνάμεις από το μπλόκο που στήθηκε χθες στη διασταύρωση του κάθετου άξονα Κοζάνης-Φλώρινας, τμήμα του Πανευρωπαϊκού Άξονα Χ, θα κινηθούν προς το τελωνείο της Νίκης στα σύνορα Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας, με στόχο να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του.

Επιπλέον, το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, το μεσημέρι, αγρότες και κτηνοτρόφοι από Γρεβενά, Κοζάνη και Καστοριά θα συγκεντρωθούν με τα τρακτέρ τους στη Μπάρα Σιάτιστας επί της Εγνατίας Οδού, προχωρώντας στη δημιουργία κοινού μπλόκου.

Σήμερα αναμένεται να ενισχυθούν οι κινητοποιήσεις και στην Κρήτη, ενώ την Πέμπτη η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή των Μπλόκων θα κάνει συνέλευση.

Χθες, στη Λάρισα, κτηνοτρόφοι προχώρησαν σε συμβολικές κινήσεις, ρίχνοντας γάλα, άχυρο και καλαμπόκι μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο, για να αναδείξουν τα προβλήματα της κτηνοτροφίας, όπως οι επιπτώσεις από την ευλογιά.

Οι ενέργειες αυτές συνοδεύτηκαν από δυναμική παρουσία αγροτικών οχημάτων και κορναρίσματα, στέλνοντας μήνυμα αγανάκτησης.

Στις κινητοποιήσεις έχουν ενταχθεί αυτοκινητιστές με φορτηγά, ιδιοκτήτες ταξί που πραγματοποιούν από χθες απεργία, ενώ υποστήριξη παρέχουν και εργατικά σωματεία, μεταξύ των οποίων και αυτό των ιδιωτικών υπαλλήλων στον κλάδο τροφίμων. Οι αγρότες σχεδιάζουν να συνεχίσουν τις δράσεις τους, με νέα ραντεβού για κλείσιμο αεροδρομίων και λιμανιών, ενώ παράλληλα παρακολουθούνται οι εξελίξεις για τις δίκες αγροτών σε Λάρισα και Καρδίτσα.

Οι αγρότες ζητούν άμεσες λύσεις στα χρόνια προβλήματα του κλάδου, όπως η οικονομική στήριξη και η αντιμετώπιση της ευλογιάς, καλώντας την κυβέρνηση να «σταματήσει τις πρακτικές εκφοβισμού και να δώσει απτά αποτελέσματα» στα δίκαια αιτήματά τους.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να συνεχιστούν σήμερα και τις επόμενες ημέρες, με ενίσχυση των μπλόκων και διεύρυνση της συμμετοχής από νέους αγρότες και κτηνοτρόφους. Η κατάσταση παρακολουθείται στενά από τις αρχές, καθώς οι αποκλεισμοί δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στην κυκλοφορία και τη μεταφορά εμπορευμάτων.