Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ανήκε ήδη στο πάνθεο του WRC. Ωστόσο το βιβλίο της ιστορίας του στους αγώνες είχε μία ακόμη σελίδα που δεν είχαμε διαβάσει ακόμη. Ίσως την πιο χρυσή από όλες.
Η κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος συνιστά έναν ανεπανάληπτο θρίαμβο από όποια πλευρά και αν το δούμε. Δεν είναι μόνο ότι ένας 41χρονος οδηγός επικράτησε έναντι αντιπάλων κατά πολύ νεότερών του .
Είναι το ότι η φετινή σεζόν δεν ήταν καν χρονιά διεκδίκησης τίτλου στο μυαλό του Γάλλου. Ο Σεμπ θα συμμετείχε, όπως συνηθίζει από το 2022 και μετά, σε επιλεγμένο αριθμό αγώνων. Τόσο για να βοηθήσει την Toyota στο πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και επειδή είναι ένας σπάνιος racer που απολαμβάνει ακόμη και στην 5η δεκαετία της ζωής του τη συμμετοχή στους αγώνες.
Εξάλλου ο Οζιέ είχε ξεκαθαρίσει εδώ και αρκετό καιρό ότι προτεραιότητα για εκείνον είχε η οικογένειά του. Να περνάει χρόνο με την σύζυγό του, Αντρέα Κάιζερ και να δει τον γιο του, Τιμ, να μεγαλώνει.
Πώς να πει όχι, όμως, όταν το πεπρωμένο του τον… καλεί επίμονα; Πώς να κάνει τα στραβά μάτια ότι βλέπει ότι έχει μια χρυσή ευκαιρία να ισοφαρίσει το επίτευγμα των 9 τίτλων του άλλου μεγάλου συμπατριώτη και συνονόματού του, Σεμπαστιάν Λεμπ;
Οι οδηγοί αγώνων είναι ένα αρκετά ιδιαίτερο… είδος! Ασχέτως ηλικίας ή πακέτου που έχουν στη διάθεσή τους, οι πραγματικοί racers πάντα θα θέλουν να συμμετέχουν σε αγώνες. Όσες νίκες και αν έχουν πάρει, όσα πρωταθλήματα κι αν έχουν κατακτήσει. Η αδρεναλίνη της διεκδίκησης ίσως τους ευχαριστεί περισσότερο ακόμη και από την τελική επίτευξη του στόχου τους.
Η σεζόν ξεκίνησε ιδανικά για τον Οζιέ με ένα masterclass στο Μόντε Κάρλο. Είναι γνωστή η έφεση του Σεμπ στις σφιχτές και τεχνικές διαδρομές. Και στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν δεν είχε πραγματικά αντίπαλο.
Ο Σεμπ δεν συμμετείχε στους δύο επόμενους αγώνες σε Σουηδία και Κένυα. Και οι δύο πήγαν στον Έβανς ο οποίος πρόβαλε από νωρίς ως το φαβορί για τον φετινό τίτλο. Ο Οζιέ θα λάμβανε μέρος κανονικά, όμως, στους τέσσερις επόμενους. Δύο νίκες και δύο δεύτερες θέσεις σε Πορτογαλία-Σαρδηνία και Ισπανία-Ελλάδα αντίστοιχα θα τον έφερναν στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, μόλις 9 βαθμούς πίσω από τον Έβανς!
Ακόμη και έτσι, όμως, ο Σεμπ δεν έλεγε να το πάρει απόφαση. Δεν συμμετείχε στο Ράλλυ Εσθονίας ακολουθώντας κανονικά τον αρχικό του προγραμματισμό. Αλλά μετά την τρίτη θέση στην Φιλανδία κάτι άρχισε να αλλάζει μέσα του. Η πτώση απόδοσης του Έβανς και τα σκαμπανεβάσματα του Ροβάνπερα του έλεγαν ότι ίσως θα έπρεπε να αδράξει την ευκαιρία.
Εκεί ήταν που ο Οζιέ πήρε την μεγάλη απόφαση να τα δώσει όλα για τον 9ο τίτλο του. Και με τρεις νίκες και μία τρίτη θέση στους τελευταίους 5 αγώνες κατάφερε κάτι που έμοιαζε εντελώς απίθανο στην αρχή της χρονιάς. Να κατακτήσει τον τίτλο αγωνιζόμενος σε 11 από τα 14 Ράλλυ του προγράμματος. Το 9ο του Σεμπ ήταν το πρώτο του Βενσάν Λαντέ του μόνιμου συνοδηγού του τα τελευταία χρόνια.
Ο Οζιέ απέσπασε τον παγκόσμιο θαυμασμό για το κατόρθωμά του. Όλοι οι οδηγοί αγώνων τρέφουν ιδιαίτερο σεβασμό για τους ήρωες του WRC. Αλλά όταν ένας -θεωρητικά- χορτασμένος από επιτυχίες οδηγός τα δίνει όλα για μία ακόμη νίκη, ένα ακόμη πρωτάθλημα, όλοι όσοι γνωρίζουν δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο από το να υποκλιθούν στο μεγαλείο του.
Αυτό έκανε άλλωστε και ο Σεμπαστιάν Λεμπ ο οποίος χαρακτήρισε αξιοθαύμαστο το επίτευγμα του φίλου του. «Δεν συμμετείχε σε όλους τους αγώνες και παρ’ όλα αυτά κέρδισε! Πολλά συγχαρητήρια σε εκείνον, με ισοφάρισε στους 9 τίτλους. Είναι υπέροχο να έχουμε δύο Γάλλους σε αυτό το επίπεδο» δήλωσε στο Canal+ ο Λεμπ.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ είναι ένας ζωντανός θρύλος των αγώνων. Ένας οδηγών του οποίου την καριέρα είχαμε (και έχουμε) την τύχη να παρακολουθούμε από την πρώτη ειδική. Από τα πρώτα του πρωταθλήματα με την VW, στις επιτυχίες με την M-sport και στους σημερινούς θριάμβους του με την Toyota.
Για το 2026 ο Σεμπ έχει δηλώσει ότι θα συμμετάσχει σε 10 από τους 14 αγώνες. Δεν πιστεύουμε να το σκέφτεται και για 10 τίτλο! Ότι κι αν γίνει, πάντως, του χρόνου εμείς τον ευχαριστούμε. Για όλες τις υπέροχες στιγμές που μας χάρισε και συνεχίζει να μας χαρίζει.
