Οδηγούμε την 4η γενιά του Yamaha MT-07 με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο Y-AMT και βλέπουμε ξανά ένα best seller να γεννιέται.
Πολλοί θα πιστεύετε ότι για τη Yamaha το Tracer 9 είναι το μοντέλο που θεωρείται ορόσημο της τελευταίας δεκαετίας. Ε, λοιπόν κάνετε λάθος. Αν ρωτήσετε οποιονδήποτε άνθρωπο της Yamaha η απάντησή του σίγουρα δεν θα είναι διαφορετική. Με ένα στόμα και μια ψυχή όλοι θα βροντοφωνάξουν «MT-07»!
Πως να μην είναι άλλωστε. Ακόμα δεν μπορώ να ξεχάσω την εποχή που έκανε πρώτη φορά την εμφάνισή του πίσω στο 2014 και τράνταξε την αγορά. Πραγματικά έκανε πάταγο και εδώ μιλάμε κυριολεκτικά καθώς τα καταστήματα της Yamaha δεν προλάβαιναν να πουλήσουν MT-07.
Γιατί; Γιατί πολύ απλά ήταν μια εξαιρετική μεσαία naked με αγριεμένο σχεδιασμό που άρεσε και μια τιμή που δεν… υπήρχε. Τα πρώτα είχαν κάτι σαν 5.800 ευρώ και έπειτα ανέβηκε λίγο πάνω από τις 6.000 ευρώ. Ιαπωνική μοτοσικλέτα σε τιμή κινέζικης!
Τα χρόνια πέρασαν όμως και το MT-07 απέκτησε έντονο ανταγωνισμό, ενώ η τιμή του αναπόφευκτα πήρε την ανιούσα. Αυτός είναι λοιπόν ο λόγος που η Yamaha θέλησε να επιστρέψει στις ρίζες του MT-07 και να βρει ξανά τα γοητευτικά στοιχεία που έκαναν αυτή τη μοτοσικλέτα best seller.
Για το 2025 το MT-07 μπορεί να πει κανείς ότι βρήκε ξανά την παλιά του λάμψη. Άλλαξε ριζικά, απέκτησε ξανά την έντονη προσωπικότητα που λάτρεψε το κοινό, διατήρησε τον εξαιρετικό δικύλινδρο κινητήρα, αναβάθμισε κατακόρυφα την οδηγική του συμπεριφορά και εμπλουτίστηκε με υπερσύγχρονα συστήματα που την φέρνουν ξανά σε θέση ισχύος έναντι του ανταγωνισμού. Και όλα αυτά… με μια πολύ ανταγωνιστική τιμή!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η αύρα ανανέωσης του MT-07 ξεκινάει από την εμφάνιση και το επιθετικό styling της Yamaha. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα «transformer» με τα διακριτικά DRL προέρχεται από το μεγαλύτερο MT-09, ενώ το ρεζερβουάρ έχει μεγαλύτερο όγκο για καλύτερες στηρίξεις στον αναβάτη. Η ουρά επίσης είναι καινούρια και πιο διακριτική, αφήνοντας το κλασικό φωτιστικό σώμα που χαρακτήριζε τη σειρά MT.
Ανεβαίνοντας στη μοτοσικλέτα μπροστά στα μάτια σου έχεις μια ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα η οποία ελέγχεται πανεύκολα από το joystick στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Να σημειώσουμε ξανά πως πρόκειται για το πιο εύχρηστο σύστημα χειρισμού οθόνης και μπράβο στη Yamaha.
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί και η αλλαγή στη θέση οδήγησης. Όπως και στο MT-09 έτσι και στο MT-07 έχουμε πλέον μια πολύ πιο φυσιολογική «streetfighter» στάση του σώματος που ταιριάζει περισσότερο στη μοτοσικλέτα.
Εργονομικά είναι πολύ βελτιωμένη καθώς το τιμόνι είναι ελαφρώς πιο φαρδύ και το εμπρός μέρος της σέλας είναι πιο στενό επιτρέποντας στα πόδια να αγκαλιάσουν καλύτερα το ρεζερβουάρ και ταυτόχρονα να πατήσουν τα πόδια ευκολότερα στην άσφαλτο. Συνολικά, το MT-07 κουμπώνει καλύτερα στην πλειοψηφία των αναβατών, το κάνεις εύκολα «δικό σου» και ποιοτικά ξεχωρίζει.
Αναγεννημένος CP2 με τις ευλογίες του Ride-by-Wire και του Y-AMT
Ο κινητήρας του MT-07 είναι ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά CP2 των 689 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 73,4 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 68 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το σύνολο μπορεί να έχει 10+ χρόνια στην… καμπούρα του, ωστόσο με τη βοήθεια του σύγχρονου συστήματος Ride-by-Wire της Yamaha έχει αναγεννηθεί.
Είναι ξεκάθαρα πιο πολιτισμένος, ο ψεκασμός λειτουργεί αρμονικά και έχει δοθεί έμφαση στο φάσμα 3.000 σ.α.λ. έως 7.000 σ.α.λ. Εκεί βγάζει τον καλύτερο εαυτό του χαρίζοντας στον αναβάτη στιγμές αδρεναλίνης με καλές επιταχύνσεις. Δεν θα ξεχειλώσει την άσφαλτο σε καμία περίπτωση, αλλά ξέρεις ότι έχεις όση δύναμη χρειάζεσαι για να διασκεδάσεις ή να ρολάρεις σε μια δικάβαλη βόλτα.
Το δεύτερο δυνατό στοιχείο του είναι το νέο αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT με το οποίο έχει εξοπλιστεί η μοτοσικλέτα. Το σύστημα το έχουμε δοκιμάσει τόσο στο Tracer 9 όσο και στο MT-09, έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του MT-07 στο οποίο ταιριάζει πάρα πολύ.
Στην αυτόματη λειτουργία αφήνεις τη μοτοσικλέτα να κάνει τις αλλαγές σχέσεων χωρίς να ασχοληθείς με συμπλέκτη και λεβιέ (έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν). Αν θέλεις τώρα μπορείς να αλλάξεις εσύ σχέσεις με έναν see-saw διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού κάνοντας πιο παιχνιδιάρικη την οδήγηση.
Σε κάθε περίπτωση το σύστημα λειτουργεί άψογα, είναι σωστά ρυθμισμένο τόσο στο D όσο και στο D+ που είναι για πιο σπορ καταστάσεις, ενώ παραμένει το μοναδικό (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) που δίνει την αίσθηση κανονικού κιβωτίου κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Το νέο Yamaha MT-07 έχει ωριμάσει και στην οδηγική του συμπεριφορά. Το πλαίσιο είναι καινούριο, πιο στιβαρό και με ελαφρώς πιο αργή γεωμετρία αυξάνοντας την σταθερότητα της μοτοσικλέτας. Το βάρος της μοτοσικλέτας παραμένει στα 186 κιλά, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι KYB 41 χιλ. εμπρός με ρύθμιση προφόρτισης και μονό αμορτισέρ πίσω επίσης της KYB.
Στα φρένα συναντάμε δύο δίσκους 298 χιλ. εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο πίσ 245 χιλ. πίσω με ABS, ενώ οι τροχοί είναι αλουμινένιοι Spinforged 17 ιντσών.
Από την πρώτη κιόλας βόλτα το MT-07 σε εντυπωσιάζει από την ισορροπημένη οδηγική του συμπεριφορά η οποία έχει αφήσει πίσω το «χουλιγκάνικο» παρελθόν της. Η μοτοσικλέτα είναι σταθερή, πολύ ευέλικτη και με περίσσια πρόσφυση που σε κάνει να την εμπιστευθείς εύκολα. Τα φρένα είναι πολύ ισχυρά και με εκπληκτική αίσθηση στη μανέτα, ενώ ο μονόδρομος συμπλέκτης φροντίζει να διατηρήσει τον πίσω τροχό σε επαφή με την άσφαλτο ακόμα και στην πιο άτσαλη επιβράδυνση.
Σε δρόμο με στροφές η Yamaha βρίσκεται στον παράδεισό της καθώς θα ενθουσιάσει εύκολα τον αναβάτη. Οι αναρτήσεις λειτουργούν άψογα προσφέροντας την απαραίτητη πληροφόρηση εμπρός και πίσω και αρχίζεις να στρίβεις σαν να την είχες στήσει ακριβώς στα μέτρα σου. Το κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT σου δίνει μια νέα διάσταση καθώς αρχίζεις και… παίζεις με τα κουμπάκια, χωρίς όμως να χάνεις την αίσθηση της οδήγησης.
Οι κλίσεις είναι μεγάλες, το γκάζι δεν φοβάσαι να το ανοίξεις από νωρίς χάρη στον βελούδινο (πλέον) CP2 κινητήρα (υπάρχει και το traction control να σε προστατεύσει αν κάτι πάρει στραβά) και οι ταχύτητες μέσα στη στροφή γίνονται όλο και μεγαλύτερες. Είναι αυτό που θα λέγαμε το «κατάλληλο εργαλείο για τη δουλειά».
Απολαυστική μοτοσικλέτα που σε τσιγκλά να πας ακόμα μια βόλτα στο αγαπημένο σου βουνό. Από την άλλη, στην πόλη η MT-07 είναι εξίσου ευχάριστη και εύκολη. Είναι ανάλαφρη στην οδήγηση, ευέλικτη και χάρη στα ισχυρά φρένα και το σύστημα Y-AMT η κάθε μετακίνησης ακόμα και σε ακραία κίνηση δεν σε προβληματίζει.
Δεν ξέρω… μου άρεσε πολύ το MT-07. Ίσως περισσότερο από όσο περίμενα γι’ αυτό δεν έδωσα βάση σε κανένα αρνητικό του.
Όπως σε όλα της τα μοντέλα, έτσι και στο MT-07 η Yamaha έβαλε το κεφάλι κάτω και δούλεψε σοβαρά στην πλήρη αναβάθμισή της. Το αποτέλεσμα είναι μια ώριμη μοτοσικλέτα που κερδίζει με το καλημέρα τον αναβάτη τόσο οδηγικά, όσο και αισθητικά.
Οι αλλαγές στη γεωμετρία έχουν βελτιώσει την οδηγική συμπεριφορά, έχουν κάνει πιο στοχευμένη τη θέση οδήγησης και έχουν αναβαθμίσει την εργονομία. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο Y-AMT και το προηγμένο σύστημα διαχείρισης με το ηλεκτρονικό γκάζι της έχουν δώσει όλα τα εργαλεία να διαπρέψει.
Κάτι μου λέει ότι και με τη βοήθειας της εντυπωσιακής τιμής της, πάμε για μέρες 2014… ή όπως θα έλεγαν οι παλαιότεροι… μέρες ΠΑΣΟΚ!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha MT-07 Y-AMTΚινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, DOHCΚυβισμός: 689 ccΙσχύς: 93,4 PS / 8.750 rpmΡοπή: 68 Nm / 6.500 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride-by-WireΚιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικόΑναρτήσεις: Ρυθμιζόμενες ΚΥΒΦρένα εμπρός: Δύο δίσκοι 298 χιλ. με 4πίστονες δαγκάνες και ABSΡεζερβουάρ: 14 LΤροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω SpinForgedΒάρος: 186 kg (γεμάτο)Τιμή: 8.800 ευρώ
