Το θρυλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, έχει λαμπρή ιστορία στους αγώνες αντοχής και στον… κινηματογράφο.

Ο Enzo Ferrari ήταν έξαλλος. Όταν ο «Commendatore» έμαθε για την απόφαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) να ανατρέψει τους κανονισμούς για τις 24 Ώρες του Le Mans, σταμάτησε το πρωτότυπο πρόγραμμα του και κατέφυγε σε ακραία μέτρα: η εργοστασιακή ομάδα μποϊκόταρε τον κλασικό αγώνα στο Sarthe το 1968.

Στο επίκεντρο της διαμάχης ήταν οι αναμορφωμένες απαιτήσεις κυβισμού κινητήρα. Ανησυχώντας επίσημα για την ασφάλεια, οι ρυθμιστικές αρχές αποφάσισαν ότι τα κορυφαία αυτοκίνητα (Group 6) θα πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο μικρότερους κινητήρες τριών λίτρων. Ήταν η εποχή που η μονομαχία μεταξύ του Ford GT40 και των εξελίξεων της σειράς P της Ferrari μαινόταν στη Γαλλία.

Η άμεση απάντηση του Μαρανέλο

Ο Enzo Ferrari αντέδρασε στο project της Στουτγάρδης, τόσο με ενόχληση, όσο και με φιλοδοξία. Εκμεταλλευόμενη την είσοδο νέων μετόχων στη Fiat, η Ferrari βρήκε τα χρηματοδοτικά μέσα για να φτιάξει το δικό της νέο αγωνιστικό, με τον χρόνο να πιέζει αμείλικτα.

Πήρε το όνομα 512 Μ και, χάρη στον 5λιτρο V12, που απέδιδε 550 ίππους, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση ελαφριών υλικών, για να μπορέσει να ανταγωνιστεί την Porsche.

Δεν τα κατάφερε στο ντεμπούτο της, στις 24 Ώρες της Daytona το 1969, αλλά λίγο καιρό αργότερα στις 12 Ώρες του Sebring, η εκδίκηση ήταν γλυκιά, καθώς στα χέρια του Mario Andretti, η Ferrari 512 S, επικράτησε των 917Κ, αλλά και της Porsche 908/02 με τον θρυλικό Steve McQueen και τον οδηγό F1, Peter Revson, στο τιμόνι. Το 1971, ήταν η ώρα να θριαμβεύσει και στο Le Mans.

Πώς η κίτρινη Ferrari π[έρασε στην αθανασία

Ο αριθμός πλαισίου 1030 ήταν ένα από τα συνολικά 25 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν αρχικά. Πουλήθηκε στη βελγική ομάδα πελατών Ecurie Francorchamps. Από την αρχή, βάφτηκε στο χρώμα «Giallo» (κίτρινο).

Η Ferrari της βελγικής ομάδας τερμάτισε στην 5η θέση του συγκλονιστικού αγώνα του Le Mans, το 1970. Δεδομένων των σχετικά μικρών πόρων, οι Βέλγοι ήταν ωστόσο ικανοποιημένοι με αυτό. Το αυτοκίνητό τους έγινε αθάνατο, χάρη σε έναν δεύτερο ρόλο στο «Le Mans» του Steve McQueen. Μερικές φορές, ο αριθμός 12 εμφανίστηκε στις οθόνες σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με την RM Sotheby’s, το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε και σε άλλα γυρίσματα ταινιών.

Γι’ αυτό και η εκτιμώμενη τιμή, στη δημοπρασία που θα γίνει στις 5 Φεβρουαρίου 2025, υπολογίζεται μεταξύ 9 και 12 εκατομμυρίων ευρώ.