Πανηγυρικό ήταν το κλίμα στην τελετή εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, κατά την οποία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε το σύνθημα για την έναρξη των πρώτων δρομολογίων για το επιβατικό κοινό.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι ομιλίες των επισήμων, που φάνηκαν να θέλουν να αφήσουν πίσω το «αμαρτωλό» παρελθόν του πολύπαθου έργου της πόλης και να εστιάσουν σε ό,τι αυτό κομίζει στην πόλη, τόσο σε ουσιαστικό όσο και σε συμβολικό επίπεδο.

Πολυμελές ήταν το κυβερνητικό κλιμάκιο που παρέστη στα εγκαίνια με αρκετούς υπουργούς να δίνουν το παρών, πέρα βεβαίως από την ηγεσία των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού. Την τελετή παρακολούθησαν και βουλευτές και εκπρόσωποι όλων των κομμάτων από τη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο. Στις ενδιαφέρουσες παρουσίες συμπεριλαμβάνονται ο πρώην υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο πρώην πρόεδρος της -τότε- Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, δύο άνθρωποι που επίσης εργάστηκαν για την κατασκευή του έργου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Μεταξύ των επίσημων προσκεκλημένων ήταν και τέσσερις δήμαρχοι Θεσσαλονίκης: ο Σωτήρης Κούβελας, ο οποίος συνέδεσε το όνομά του με το μετρό από το μακρινό 1986, ο Βασίλης Παπαγεωργοπουλος, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο νυν Στέλιος Αγγελούδης.

Πολλοί ήταν οι αποδέκτες των ευχαριστιών των ομιλητών, επειδή με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην ολοκλήρωση του έργου. Με διαφορά, πάντως, τα περισσότερα εύσημα απέσπασε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία έβαλε τη σφραγίδα της στον σταθμό Βενιζέλου, που κατά γενική ομολογία είναι εντυπωσιακός.

Το πιο ηχηρό χειροκρότημα πάντως κέρδισε ο διευθύνων σύμβουλος της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, από την «κερκίδα» που έκαναν οι εργαζόμενοι της εταιρείας, η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του μετρό για τα επόμενα έντεκα χρόνια.

Θερμό ήταν το χειροκρότημα και για τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, ο οποίος δεν μπορούσε να κρύψει τη συγκίνησή του. Άλλωστε, όπως είπε και στην ομιλία του, έζησε τη διαδρομή του έργου από το ξεκίνημά του ως εκλεγμένος σύμβουλος με τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης που έβαλε το μετρό στην ατζέντα της πόλης, μέχρι τη θητεία του στη θέση του προέδρου της Ελληνικό Μετρό και μετέπειτα στο υπουργείο, βάζοντας μάλιστα χθες την υπογραφή του στην άδεια λειτουργία των εγκαταστάσεων και των συστημάτων του έργου. «Ακούω κάποιους να λένε ήμουνα νιος και γέρασα. Νομίζω πως είμαι η επιτομή αυτού του σλόγκαν», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η σημερινή μέρα είναι το τέλος μιας περιπέτειας.

Ιδιαίτερη ήταν η συγκυρία για τον Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος σημείωσε πως είναι το τελευταίο έργο που εγκαινιάζει ως περιφερειάρχης και το πρώτο ως επίτροπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μια μικρή αναδρομή στον τελευταίο χρόνο κατά τον οποίο ο Όμιλος ΑΚΤΩΡ ανέλαβε την τύχη του μετρό έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αλέξανδρος Εξάρχου. Αναφέρθηκε στο τηλεφώνημα που δέχτηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που του ζητούσε να παραδώσει το έργο μέσα σε έναν χρόνο. Εκ παραδρομής, όμως, είπε ότι του ζητήθηκε να παραδώσει το έργο τον Νοέμβριο του… 2025, κάτι που διόρθωσε τελικά. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πάντως, δεν το άφησε ασχολίαστο. Λανθάνουσα γλώσσα την αλήθεια λέει, ανέφερε, υπενθυμίζοντας ότι εκείνο είναι το επόμενο ορόσημο του έργου, καθώς θα παραδοθεί και η επέκταση της Καλαμαριάς.