Καλημέρα σας!
Αν -λέμε αν- πάρουμε τοις μετρητοίς τη χθεσινή κυριακάτικη διαβεβαίωση του Κ. Μητσοτάκη, ο οποίος μέσω του εβδομαδιαίου μηνύματός του στο Facebook τόνισε ότι οι επόμενες εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, δηλαδή την άνοιξη ή στις αρχές καλοκαιριού του 2027, τότε με τη χθεσινή ολοκλήρωση των διαδικασιών εκλογής νέου αρχηγού στον ΣΥΡΙΖΑ, που ανέδειξε πρόεδρο τον Σωκράτη Φάμελλο, και με την ίδρυση του κόμματος Κασσελάκη, τότε η πολιτική σκηνή της χώρας έχει μπροστά της δύο «καθαρά» χρόνια για να λειτουργήσει σχετικά κανονικά. Με την κυβέρνηση να κυβερνάει, δηλαδή να αποφασίζει, να υλοποιεί και να νομοθετεί, και την αντιπολίτευση ευρέως φάσματος να αντιπολιτεύεται, ασκώντας κριτική και καταθέτοντας προτάσεις. Διότι τους πολλούς τελευταίους μήνες τα πολιτικά θέματα στη χώρα σχεδόν περιορίζονται στα εσωκομματικά των βασικών κομμάτων της Βουλής. Από τη Νέα Δημοκρατία και τις διαφοροποιήσεις βουλευτών του συντηρητικού της άκρου, τη διαγραφή Σαμαρά και τα… ήξεις αφήξεις Καραμανλή μέχρι την πολλαπλή διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ και τη δημιουργία νέων κομμάτων, της Νέας Αριστεράς και του Κινήματος Δημοκρατίας, αλλά και την επανεκλογή Ανδρουλάκη στο ΠΑΣΟΚ μετά από μάχη έξι υποψηφίων. Από εδώ και μπρος βασίμως μπορούμε να υποθέσουμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου -η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας στις αρχές του 2025 δύσκολα θα δρομολογήσει εξελίξεις- όλα τα κομμάτια του πολιτικού παζλ θα έχουν μπει στη θέση τους και η πολιτική συζήτηση και αντιπαράθεση επί των σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν την κοινωνία θα ξεκινήσει και πάλι. Μακάρι, δηλαδή!
Μέρα που περνάει δεν… ξαναπερνάει
Μέρα (της εβδομάδας) που περνάει για το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν ξαναπερνάει! Από το προσεχές Σάββατο οι συρμοί θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους στη βασική γραμμή εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και ξελαφρώνοντας την κίνηση στον ΟΑΣΘ και τους δρόμους της πόλης. Όλοι συμφωνούν ότι η ουσιαστική διαφορά στην κίνηση και τη γενικότερη λειτουργία του κέντρου της πόλης θα φανεί όταν σε περίπου έναν χρόνο θα συνδεθεί και το δίκτυο της Καλαμαριάς, αλλά και μέχρι τότε θα υπάρξει διαφορά. Στη φωτογραφία είναι το ψηφιακό κέντρο ελέγχου της πορείας των συρμών μέτρο με το μέτρο στην κυριολεξία. Στο μεταξύ, εντός της εβδομάδας θα κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία για τις προϋποθέσεις αδειοδότησης του μετρό της Θεσσαλονίκης και γενικότερα των μέσων σταθερής τροχιάς που κινούνται υπογείως στις ελληνικές πόλεις. Κι αν κάποιος αναρωτηθεί -πολύ λογικά- με ποιου τύπου αδειοδότηση κυκλοφορεί από το 2002 το μετρό της Αθήνας, αφού η χώρα δεν έχει μέχρι στιγμής νομικό πλαίσιο, η απάντηση είναι αφενός εκπληκτική και αφετέρου απολύτως και κλασικά ελληνική. Το μετρό της Αθήνας κυκλοφορεί έχοντας αδειοδοτηθεί με βάση τις προδιαγραφές των βιομηχανικών εγκαταστάσεων! Από τότε, 22 χρόνια τώρα, καμία κυβέρνηση, κανένα υπουργείο Μεταφορών και κανένας υπουργός δεν φρόντισε να καλύψει το συγκεκριμένο θεσμικό κενό. Όπως, μάλιστα, έλεγε την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη ο σημερινός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας με αφορμή την προώθηση των εργασιών και την ολοκλήρωση του μετρό της Θεσσαλονίκης το υπουργείο είχε τη δυνατότητα να εντοπίσει και να καλύψει πολλά νομοθετικά κενά που αφορούν τέτοιου είδους έργα.
Χωρίς εισιτήριο στο μετρό
Μεγάλη συζήτηση γίνεται στη Θεσσαλονίκη για τα εισιτήρια του μετρό και γιατί δεν είναι ήδη έτοιμο το κοινό εισιτήριο για μετρό και αστικά λεωφορεία, που θα διευκολύνει το επιβατικό κοινό. Προφανώς υπήρξε ολιγωρία, και το κενό (υποτίθεται ότι) θα καλυφθεί μέσα στους επόμενους έξι μήνες, περίοδος κατά την οποία το εισιτήριο για τον υπόγειο σιδηρόδρομο, αλλά και για τον ΟΑΣΘ θα κοστίζει 60 λεπτά και κάτι λιγότερο εάν συνυπολογίσουμε το μπόνους του πακέτου των δέκα συν ένα, έναντι 6 ευρώ. Υπάρχουν πάντως και καλύτερα! Στο μετρό της Αθήνας, οι έξι νεότεροι σταθμοί -Νίκαια, Κορυδαλλός Αγία Βαρβάρα που λειτούργησαν το 2020 και Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο, Πειραιάς, που λειτούργησαν το 2022- μόλις τον περασμένο μήνα απέκτησαν την δυνατότητα να ακυρώνουν εισιτήρια. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για 4 χρόνια στους τρεις και για 2 χρόνια στους άλλους τρεις σταθμούς του Πειραιά η επιβίβαση γινόταν δωρεάν. Τόσο απλά και τόσο… ελληνικά.
Στην Τούμπα η… αποχέτευση
Σε δύο χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί το κτήριο που ξεκίνησε να κατασκευάζει στην περιοχή της Τούμπας πριν από δύο δεκαετίες η Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης και επιτέλους μπήκε στην… τελική του ευθεία. Αρχικά το σχέδιο ήταν να στεγαστεί στο συγκεκριμένο κτήριο η διοίκηση της εταιρείας, αλλά βέβαια πολλά άλλαξαν από τότε. Κυρίως υπήρξε η ανακατασκευή του κεντρικού κτιρίου της ΕΥΑΘ στο Σιντριβάνι, το οποίο αποτελεί πλέον κόσμημα και τοπόσημο για την περιοχή. Επομένως η λογική λέει πως όταν τελειώσει το καινούριο κτίριο στην Τούμπα θα φιλοξενήσει τις υπηρεσίες αποχέτευσης της ΕΥΑΘ, που σήμερα στεγάζονται σε νοικιασμένο κτίριο στην Τσιμισκή. Εξίσου λογικό είναι η υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών για θέματα αποχέτευσης να παραμείνει κάπου στο κέντρο, ώστε να βολεύει ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, από τα δυτικά μέχρι τα ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Ο Λεξ κάνει πάταγο και ενώνει
Πάταγο έχει κάνει ο Λεξ με την κυκλοφορία του νέου του δίσκου «G.T.K.», με ορισμένα από τα κομμάτια του στα πρώτα τρία 24ωρα της κυκλοφορίας τους να ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ακροάσεων στο Spotify. Σε πολλούς από τους στίχους του ο Θεσσαλονικιός ράπερ έχει επιλέξει να αναφέρει ποδοσφαιρικά και μπασκετικά σκηνικά. Γνωστός για την προτίμησή του στον ΠΑΟΚ, ο Λεξ στο κομμάτι του «Graffiti» αναφέρει τα εξής: «Δεν πέφτει ούτε καρφίτσα μες σ’ αυτά τα κουπλέ, σαν ΠΑΟΚ-Άρης το ’90 σε γεμάτο Παλέ (ΟΛΕ)». Το περασμένο Σαββατοκύριακο μπορεί να μην είχαμε γεμάτο Παλέ, αλλά είδαμε ένα σχεδόν γεμάτο Κλεάνθης Βικελίδης. Ο Άρης έπαιζε με τον Βόλο και έχασε με 0-1, όμως την παράσταση -έστω για λίγο- έκλεψε το πανό που κρέμασαν οι οπαδοί των κιτρίνων στην κεντρική θύρα, το οποίο έγραφε «Ταπεινοί και πεινασμένοι με τον Άρη τρελαμένοι». «Ταπεινοί και πεινασμένοι» ήταν το όνομα του δίσκου του Λεξ το 2014, όταν ο ράπερ έκανε το μεγάλο come out και ξεκίνησε να ανηφορίζει για τα καλά στα charts. Οι φίλοι των κιτρινόμαυρων με το πανό αυτό έδειξαν ότι σέβονται τον ράπερ και την τέχνη του, παρότι ο Λεξ έχει δηλώσει ότι υποστηρίζει τον Δικέφαλο του Βορράο. Φαίνεται, όμως, ότι η τέχνη ενώνει…