Η ασφάλεια μας, εν πολλοίς, εξαρτάται από την ορατότητα και συνεπώς από την καθαριότητα του παρμπρίζ.
Ίσως το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι, είναι ότι εξετάζουμε την κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων, μόλις αρχίσουν οι βροχερές ημέρες αφού τότε είναι που συνειδητοποιούμε τη μη καλή τους λειτουργία.
Θεωρητικά, λοιπόν, η αντικατάσταση των μάκτρων πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και αμέσως μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, εκτός και αν η φθορά τους απαιτεί να γίνει νωρίτερα.
Η εξήγηση είναι απλή, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες τα μάκτρα επιβαρύνονται από την έκθεσή τους στον ήλιο και από τις υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να σκληραίνουν η να καίγονται, σε αρκετές των περιπτώσεων και να μην καθαρίζουν αποτελεσματικά τα παρμπρίζ.
Τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων (τα οποία διαφέρουν, ειδικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα) χρειάζονται αντικατάσταση, όταν παρατηρούνται γδαρσίματα, λεκέδες από ρετσίνι ή ακόμα και όταν εμφανίζουν κομμένα τμήματα.
Η σωστή λειτουργία των μάκτρων επιτάσσει να ελεγχθούν και οι βραχίονες των υαλοκαθαριστήρων, ούτως ώστε να ρυθμιστούν και να καλύπτουν όσο δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια του παρμπρίζ κατά τη λειτουργία τους.
Απαραίτητο είναι να γίνει και ένας έλεγχος στο σύστημα πλύσης, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κάποιου συνηθισμένου προβλήματος, όπως φραγμένα σωληνάκια παροχής νερού, χαλασμένος διακόπτης λειτουργίας, τρυπημένο δοχείο. Ομοίως, ελέγχουμε και ρυθμίζουμε σωστά τα πιτσιλιστήρια.
Υπάρχει τρόπος να παραταθεί η διάρκεια ζωής των μάκτρων:
Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των καθαριστήρων, εάν παρατηρήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, καλό να είναι να συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία. Είναι συνηθισμένη η βλάβη στο μοχλό και ακόμα πιο συνηθισμένο (σε παλιότερα οχήματα) κάποιο βραχυκύκλωμα ή κομμένο καλώδιο στο μοτέρ, που τους κινεί.