Το αφεντικό της Stellantis εκφράζει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την δύσκολη θέση που βρίσκονται οι Ευρωπαίοι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, πιστεύει ότι το κλειδί για τον ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ιδίως έναντι των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι η υιοθέτηση μιας νοοτροπίας παραγωγής χαμηλού κόστους παρόμοιας με την κινεζική.
Ο ίδιος έχει επικρίνει τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, χαρακτηρίζοντάς τους «μεγάλη παγίδα» που δεν θα προκαλέσει τις απαραίτητες αλλαγές για να μπορέσουν οι δυτικοί κατασκευαστές να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά.
Ο Tavares υποστηρίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να «γίνουν οι ίδιοι Κινέζοι» στην προσέγγισή τους όσον αφορά το κόστος και την αποδοτικότητα.
Σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική, η Stellantis απέκτησε μερίδιο 21% στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Leapmotor το 2023, παρέχοντάς της πρόσβαση στην τεχνολογία EV της Leapmotor και τα δικαιώματα παραγωγής των μοντέλων της εκτός Κίνας.
Αυτή η συνεργασία επιτρέπει στην Stellantis να παράγει ηλεκτρικά στην Ευρώπη και ενδεχομένως στη Βόρεια Αμερική.
Ωστόσο, τα ρυθμιστικά εμπόδια στις ΗΠΑ, όπως οι περιορισμοί στο κινεζικό λογισμικό και υλικό, ενδέχεται να περιπλέξουν τα σχέδια παραγωγής των οχημάτων της Leapmotor εκεί.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, η Stellantis παραμένει επικεντρωμένη στους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση.
Μέχρι το 2030, στοχεύει σε 100% πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και 50% στις ΗΠΑ, με προσιτά μοντέλα όπως το Citroën e-C3 και τα ηλεκτρικά οχήματα με βάση τη Leapmotor να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου.
Η Stellantis ενώνεται με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen και η Audi, που συνεργάζονται με κινεζικές εταιρείες για να εξασφαλίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά EV.