Αγωγή με την οποία ζητά 222 εκατομμύρια ευρώ από τη χήρα του Μάικ Λιντς και το πλήρωμα του Bayesian, κατέθεσε ο δικηγόρος του κατασκευαστή του πολυτελούς σκάφους.
Το ιστιοφόρο, ένα superyach αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών, βυθίστηκε στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας τον περασμένο μήνα μέσα σε 16 μόλις λεπτά λόγω σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή, παρασέρνοντας στο θάνατο 7 άτομα.
Τα θύματα είναι ο 59χρονος Βρετανός επιχειρηματίας Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του Χάνα, ο πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ και η σύζυγός του Τζούντιθ, καθώς και ο δικηγόρος Κρις Μορβίλο και η σύζυγός του Νέντα, όπως επίσης και ο σεφ του σκάφους Ρεκάλντο Τόμας.
Η αγωγή, η οποία κατατέθηκε σε δικαστήριο της Σικελίας την Παρασκευή και την οποία ανέφερε η ιταλική εφημερίδα La Nazione, υποστηρίζει ότι το ναυάγιο προκάλεσε τεράστια ζημιά στη φήμη και απώλεια κερδών στην κατασκευάστρια εταιρεία Italian Sea Group (IGS).
Σύμφωνα πάντα
με το δημοσίευμα που είδε την αγωγή,
τρεις πελάτες λέγεται ότι διέκοψαν τις
διαπραγματεύσεις μετά το ατύχημα, ένας
γνωστός ευρωπαϊκός οίκος μόδας φέρεται
να διέκοψη τη συνεργασία και ένα μεγάλο
επενδυτικό ταμείο αποσύρθηκε.
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με τους Times, φέρεται να έχει εξοργίσει την οικογένεια του Μάικ Λιντς, ωστόσο η IGS δήλωσε ότι ο δικηγόρος που κατέθεσε την αγωγή, Τομάζο Μπερτουτσέλι, δεν ήταν «εξουσιοδοτημένος» να το πράξει και του είπαν να την αποσύρει αμέσως.
Η εταιρεία δήλωσε: «Η Italian Sea Group αρνείται κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα La Nazione σχετικά με μια νομική αγωγή μετά την τραγωδία του Bayesian. Παρόλο που η TISG έχει δώσει γενική εντολή στους δικηγόρους που αναφέρονται στο άρθρο, κανένας νομικός εκπρόσωπος της εταιρείας δεν εξέτασε, υπέγραψε ή εξουσιοδότησε με οποιοδήποτε κλητήριο θέσπισμα».
Τα δικαστικά έγγραφα, σύμφωνα με την La Nazione, φέρονται να κατονομάζουν τον καπετάνιο του σκάφους, Τζέιμς Κάτφιλντ, δύο άλλα μέλη του πληρώματος, την Camper & Nicholsons, την εταιρεία διαχείρισης σκαφών αναψυχής που προσέλαβε το πλήρωμα και την Revtom, την εταιρεία που ήταν ιδιοκτήτρια του Bayesian, η οποία ελέγχεται από τη χήρα του Λιντς, Άντζελα Μπακάρες, η οποία επέζησε από το ναυάγιο.
Μια πηγή προσκείμενη στην οικογένεια δήλωσε στους Times: «Η ιταλικά Sea Group θα έπρεπε να ντρέπεται. Ο διευθύνων σύμβουλος της IGS Τζιοβάνο Κονσταντίνο θα έπρεπε να ντρέπεται καθώς προσπαθεί απεγνωσμένα να μεταθέσει την ευθύνη. Έσπευσε να βγει στα μέσα ενημέρωσης πριν καν ανασυρθούν όλα τα πτώματα, δείχνοντας την έλλειψη αξιοπρέπειας. Τώρα, όπως φαίνεται, θέλει να μηνύσει τους ίδιους τους πελάτες του».
Υπενθυμίζεται ότι μόλις 3 ημέρες μετά το ναυάγιο και ενώ ακόμα δεν είχαν ανασυρθεί οι σοροί, ο Τζοβάνι Κονσταντίνο είχε δηλώσει στην Corriere della Sera ότι μια σειρά από λάθη οδήγησαν στην τραγωδία, συμπεριλαμβανομένων των καταπακτών που είχαν αφεθεί ανοιχτές και της καρίνας του πλοίου που δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.
Υποστήριξε ότι η καταστροφή ήταν δυνατόν να αποφευχθεί, προσθέτοντας: «Γιατί δεν υπήρχαν ψαράδες από το Πορτιτσέλο εκείνο το βράδυ; Ένας ψαράς διαβάζει τις καιρικές συνθήκες και ένα πλοίο όχι; Η καταιγίδα ήταν σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί».
Η
μήνυση έρχεται πάντως λιγότερο από ένα
μήνα αφότου οι ιταλικές εισαγγελικές
αρχές ξεκίνησαν ποινική έρευνα για το
ναυάγιο. «Βρισκόμαστε μόνο στην αρχική
φάση της έρευνας. Προς το παρόν δεν
μπορούμε να αποκλείσουμε κανενός είδους
εξέλιξη» δήλωσε τότε ο εισαγγελέας του
Termini Imerese, Αμπρότζιο
Καρτόζιο.
Ο καπετάνιος του πλοίου, ο Νεοζηλανδός Τζέιμς Κάτφιλντ είναι μεταξύ των τριών ατόμων που εξετάζονται από τις δικαστικές αρχές για την τραγωδία. Ο αρχιμηχανικός Τιμ Πάρκερ Ίτοον και ο Μάθιου Γκρίφιθς, είναι και οι δύο Βρετανοί και, όπως και ο καπετάνιος, ερευνώνται επίσης και οι δύο για τη φερόμενη εμπλοκή τους στο θάνατο των επτά ανθρώπων που επέβαιναν στο Bayesian.