Μία νέα ευρεσιτεχνία κατέθεσε η Stellantis στο USPTO, η οποία προβλέπει ένα σύστημα αναγνώρισης υποβρύχιων εμποδίων.
Το off-roading είναι για πολλούς τρόπος ζωής. Και αν όχι κάτι τόσο σημαντικό, σίγουρα είναι ένας έντονος τρόπος οδηγικής διασκέδασης. Έχοντας αυτό το κοινό κατά νου, η Stellantis μοιάζει να έχει στα «σκαριά» μία τεχνολογία η οποία θα λύσει τα χέρια σε αυτό το ιδιαίτερο κοινό.
Η νέα ευρεσιτεχνία που κατέθεσε πρόσφατα στο USPTO, δείχνει ξεκάθαρα ένα Jeep Wrangler το οποίο είναι εξοπλισμένο με πολλούς αισθητήρες, που μπορούν να αναγνωρίσουν σημαντικά εμπόδια κάτω από το νερό που ο οδηγός δε βλέπει.
Το σύστημα είναι εξελιγμένο με τέτοιον τρόπο, ώστε να λειτουργεί αποκλειστικά όταν το αυτοκίνητο έχει μπει σε νερό με υψηλή στάθμη.
Συγκεκριμένα, τα σκίτσα δείχνουν πως θα διαθέτει σύστημα υποβρύχιου ραντάρ το οποίο θα εντοπίζει όποιο σημαντικό εμπόδιο (π.χ. βράχος) μπορεί να κάνει ζημιά στο αυτοκίνητο ή να το κάνει να κολλήσει και με αυτόματες κινήσεις του τιμονιού και την κατάλληλη πίεση στο γκάζι θα το αποφεύγει.
Επί της ουσίας μιλάμε για ένα σχεδόν αυτόνομο σύστημα (ημιαυτόματο περισσότερο), το οποίο θα μπορεί να πάρει τον έλεγχο από τον οδηγό, για να κάνει αυτόματες κινήσεις που θα του επιτρέψουν σε πραγματικό χρόνο να αποφύγει το επικίνδυνο, αφανές εμπόδιο.
Επιπλέον, είναι σημαντικό το ότι η νέα πατέντα προβλέπει την αναγνώριση της στάθμης του νερού. Γιατί έτσι, δε θα ενεργοποιείται σε περίπτωση βροχής ή νερού από το δρόμο, άρα θα λειτουργεί μόνον όταν το αυτοκίνητο έχει μπει στα βαθιά.
Άλλοι μπορεί αυτό να το θεωρήσουν υπερβολικό, ειδικά από τη στιγμή που θα υπάρχει πιθανότητα να χάσουν τον έλεγχο για μερικά δευτερόλεπτα. Ωστόσο, και ο πιο έμπειρος στο off-roading οδηγός δεν μπορεί να γνωρίζει τι υπάρχει μπροστά του, όταν θα μπει σε μία βαθιά λίμνη, για να συνεχίσει στην άλλη πλευρά.
Όλα δείχνουν, ότι η Stellantis θα προχωρήσει με αυτή την τεχνολογία και θα είναι απολύτως λογικό εάν τη δούμε πρώτα στο Jeep Wrangler. Διόλου τυχαία χρησιμοποιήθηκε στα σκίτσα και με το κοινό που έχει, θα έβγαζε νόημα.