Ενώ τα ηλεκτρικά και οι αυστηρές προδιαγραφές τείνουν να αφανίσουν τον ήχο της εξάτμισης, ορισμένα αυτοκίνητα παραγωγής πάνε κόντρα στο ρεύμα.
Όταν φέρνουμε στο νου αυτοκίνητα που «στροφάρουν» πολύ, συνήθως σκεφτόμαστε αγωνιστικά που είναι προορισμένα για συγκεκριμένο σκοπό και οι κινητήρες τους είναι ορισμένων προδιαγραφών.
Ωστόσο, υπάρχουν και μοντέλα παραγωγής που ξεπερνούν το σύνηθες (7.000 σ.α.λ.), όπως έκανε κάποτε το εμβληματικό Mazda RX-8 που άγγιζε τις 9.000 σ.α.λ.
Τώρα, εξετάζουμε 5 συγκεκριμένα hypercar/ supercar παραγωγής που όχι απλά ξεπερνούν τα νούμερα πολλών παλαιότερων, αλλά «σπάνε» το φράγμα των 10.000 σ.α.λ. Κάτι που μέχρι πριν κάποια χρόνια, φάνταζε αδιανόητο.
Το πρώτο στη λίστα μας είναι το Czinger 21C. Ένας μικρός… πύραυλος που παρουσιάστηκε επίσημα στο Goodwood το 2022, με το υβριδικό του σύστημα και τον V8 με συνολική απόδοση 1.267 ίππους (άγνωστη η ακριβής ροπή) να ξεχωρίζουν αμέσως.
Ο twin-turbo των 2,88 λίτρων έχει επίπεδο στροφαλοφόρο και αυτό του επιτρέπει να φτάνει σε πολύ υψηλές στροφές, με το κοντέρ μάλιστα να ανεβαίνει γρήγορα.
Το αποτέλεσμα είναι να βλέπεις το εκπληκτικό νούμερο των 11.000 σ.α.λ., ακούγοντας ένα «ουρλιαχτό» που τα ηλεκτρικά με τους τεχνητούς ήχους ούτε τον ονειρεύονται.
Το 2ο κατά σειρά της μικρής μας λίστας είναι η Mercedes-AMG ONE. Ένα εκ φύσεως σπέσιαλ αυτοκίνητο, διότι η «καρδιά» του και το υβριδικό σύστημα προέρχονται απευθείας από τη Formula 1.
Ο υπερτροφοδοτούμενος V6 σε συνδυασμό με το υβριδικό σύνολο E PERFORMANCE του Mercedes-AMG High Performance Powertrains, αποδίδει συνδυαστικά 1.063 ίππους, ενώ και εδώ η ροπή είναι άγνωστη λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος, σύμφωνα με την εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση, η AMG ONE βλέπει το κοντέρ της να έχει αύξοντα ρυθμό μέχρι και τις 11.000 σ.α.λ. όπου αναγκαστικά πρέπει να αλλάξεις σχέση από τα paddles.
Ένα hypercar που έχει τη σχεδιαστική πινελιά του Άντριαν Νιούι και την τεχνογνωσία της Red Bull Racing, δεν μπορεί να μην είναι «εξωγήινο».
Με έναν V12 6,5 λίτρων που σου θυμίζει τι σημαίνει «πορωτικός ήχος», η Aston Martin Valkyrie κατακτάει καρδιές αμέσως, υπερτονίζοντας την πισταδόρικη προσέγγιση και τις απόλυτες επιδόσεις.
Ο V12 συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα, το οποίο υποβοηθά, ώστε συνδυαστικά το σύνολο να αποδίδει 1.176 ίππους και 900 Nm ροπής.
Η Valkyrie ολοκληρώνει το sprint των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και το γεγονός ότι ο V12 αγγίζει τις 11.100 σ.α.λ. αποτελεί μεγάλο συμπαίκτη στην επίδοση.
Τα επόμενα δύο και τελευταία αυτοκίνητα της λίστας ανήκουν στον ίδιο κατασκευαστή, την Gordon Murray Automotive. Το Τ.33 της εταιρείας αποκαλύφθηκε πρόσφατα και μόνο 100 μονάδες θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Murray δούλευε κάποτε για την McLaren Automotive και είναι περισσότερο γνωστός ως ο άνθρωπος πίσω από το μηχανολογικό «θαύμα» της McLaren F1.
Οι προσδοκίες λοιπόν για τα μοντέλα του είναι μεγάλες και όπως φαίνεται δεν απογοητεύει. Η «καρδιά» του T.33 είναι ένα 4λιτρος V12 GMA-Cosworth που αποδίδει 615 ίππους, γεγονός που κάνει το supercar να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα.
Και εδώ, τα «κόκκινα» στις στροφές δεν εμφανίζονται μέχρι τις 11.100 σ.α.λ.
Το μοντέλο παραγωγής που «στροφάρει» περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο στον κόσμο το 2024 είναι το T.50, επίσης της εταιρείας του Gordon Murray.
Όπως και στο Τ.33, μόνο 100 μονάδες θα βγουν από το εργοστάσιο. Ο ίδιος ακριβώς 4λιτρος V12 βρίσκεται στο T.50, μόνο που έχουν γίνει μερικές τροποποιήσεις ώστε να αποδίδει 663 ίππους και 465 Nm ροπής.
Το Τ.50 ολοκληρώνει έτσι το sprint των 0-100 χλμ./ ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα, με την τελική να… περιορίζεται στα 363 χλμ./ ώρα, όταν το κοντέρ αγγίξει τις 12.100 σ.α.λ.