Με αφορμή τα γενέθλια της Μπριζίτ Μπαρντό το ερχόμενο Σάββατο, θυμόμαστε τους μεγάλους σταρ της εποχής που περνούνστη δέκατη δεκαετία του μύθου τους.
Είναι ο επόμενος μεγάλος σταθμός στη μεγάλη των 90άρηδων σχολή (και η αφορμή για αυτό το μικρό αφιέρωμα): η φοβερή και τρομερή Μπριζίτ Μπαρντό, η οποία έχει γενέθλια το ερχόμενο Σάββατο.
«Τη φοβάμαι την 28η Σεπτεμβρίου… Να δείτε που θα με αναγκάσουν να πεθάνω» έλεγε πρόσφατα στο περιοδικό «Nice Matin». Και συμπλήρωνε πως δεν θα κάνει τίποτε ιδιαίτερο, καθώς θα είναι μια ημέρα κανονική σαν τις άλλες. Από το 1973, άλλωστε, η κανονικότητά της περιλαμβάνει μπόλικη ζωοφιλία και αφοσίωση στον ένα και μοναδικό στόχο: την προστασία των ζώων. Στη μάλλον μαύρη πλευρά της φήμης της πάντως έχουν περάσει οι καταγγελίες εναντίον σχεδόν κάθε γαλλικής κυβέρνησης που έχει περάσει (και του Μακρόν), όπως και η στήριξη στη Μαρίν Λεπέν στο παρελθόν αποκαλώντας την «Ζαν ντ’ Αρκ του 21ου αιώνα»).
Μόλις στις 20 Σεπτεμβρίου η Σοφία Λόρεν επιβεβαίωσε γιατί υπήρξε «πρέσβειρα» της γενέτειράς της και σχεδόν εξαγώγιμο προϊόν κάτω από το brand name «Ιταλία». Στα 90ά γενέθλιά της έκλεισε για πάρτη της το ξενοδοχείο Anantara Palazzo Naiadi Rome, στο κέντρο της Ρώμης (Πιάτσα Ρεπούμπλικα), για μια μάζωξη 150 ατόμων, φίλων και συγγενών.
«Η Σοφία, που για την περίσταση θα ντυθεί από τον Τζόρτζιο Αρμάνι, θα σβήσει τα 90 κεράκια σε ένα μέρος που της είναι οικείο εδώ και δεκαετίες, περιτριγυρισμένη μόνο από τους δικούς της ανθρώπους. Κατά τη διάρκεια του σουαρέ θα εγκαινιαστεί και η σουίτα “Sophia Loren”, την οποία η ξενοδοχειακή επιχείρηση, μαζί με τον γιο της Λόρεν, Εντουάρντο Πόντι, ετοίμαζε εδώ και μήνες» έγραφε η «Corriere della Serra» σχετικά.
Είναι σαν να φανταζόμαστε από τώρα τι θα γράφουν τα διεθνή ΜΜΕ στις 9 Δεκεμβρίου, ημερομηνία κατά την οποία η Τζούντι Ντεντς θα κλείνει και αυτή την ένατη δεκαετία της ζωής της. Η «μεγάλη κυρία», η «σαιξπηρική ηθοποιός», το Οσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για το πέρασμα μόλις 8 λεπτών στην ταινία «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» ως βασίλισσα Ελισάβετ Α’ (την ίδια χρονιά που η Κέιτ Μπλάνσετ έχασε το Οσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για τον ίδιο χαρακτήρα από την Γκουίνεθ Πάλτροου του «Ερωτευμένου Σαίξπηρ»).
Θα είναι όλα αλήθεια, αλλά και πάλι δεν θα αποδίδουν τη μεγάλη υποκριτική τέχνη της βρετανίδας ηθοποιού, η οποία πάντως ταλαιπωρείται πλέον από ηλικιακό εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας, ο οποίος επηρεάζει περισσότερους από 700.000 ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στα υπόψη ότι αναμένεται η ανακοίνωση της Meta Platforms μέσα στην εβδομάδα ότι εξασφάλισε συμφωνία με την Ντεντς και άλλες διασημότητες προκειμένου να χρησιμοποιήσει τις φωνές τους στον ψηφιακό βοηθό Meta ΑΙ, όπως ανέφερε το Reuters.
Αν υπάρχει ένας άνθρωπος που μαζί με τον Βαλεντίνο προσωποποιούν τους μύθους της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας αυτός δεν μπορεί παρά να είναι ο Τζόρτζιο Αρμάνι, ο οποίος έκλεισε τα 90 στις 11 Ιουλίου.
Ο σχεδιαστής που ίδρυσε μια αυτοκρατορία, ο άνθρωπος που έδωσε εικόνα σε μεγάλους και μεγάλες σταρ (είδαμε ήδη ότι δημιουργία του φορούσε στα δικά της γενέθλια η Σοφία Λόρεν), ο «βασιλιάς» που ξεκίνησε από τη μεταπολεμική Ιταλία ως διακοσμητής βιτρίνας. Ολα ξεκίνησαν πάντως το 1975, όταν ίδρυσε την εταιρεία Giorgio Armani S. p. Α., μαζί με τον σύντροφό του, αρχιτέκτονα Σέρτζιο Γκαλεότι, προτείνοντας την καινοτόμο χρήση ελαφρύτερων υφασμάτων.
Η καριέρα της ξεκίνησε πριν από επτά δεκαετίες, το 1955, όταν ο Αλφρεντ Χίτσκοκ τής προσέφερε τον πρώτο ρόλο της στο «Ποιος σκότωσε τον Χάρι;». Εκεί η Σίρλεϊ Μακ Λέιν εμφανιζόταν στο πλευρό των Εντμουντ Γκουέν, Τζον Φορσάιθ (ναι, ο Μπλέικ Κάρινγκτον της «Δυναστείας») και Μίλντρεντ Νάτγουικ, υποδυόμενη την «εύθυμη» χήρα του Χάρι, ενός άνδρα που εντοπίζεται νεκρός σε μια μικρή πόλη του Βερμόντ.
Αυτό ήταν: το 1961 συμπρωταγωνιστούσε με την Οντρεϊ Χέπμπορν στους «Ψιθύρους» του Γουίλιαμ Γουάιλερ, το 1963 ήταν η «Τροτέζα» του Μπίλι Γουάιλντερ. Το Οσκαρ ήρθε το 1983 για τις «Σχέσεις οργής» του Τζέιμς Μπρουκς (ύστερα από 5 υποψηφιότητες). Στις 24 Απριλίου πέρασε και αυτή το κατώφλι των 90.