Οδηγούμε τη νέα Triumph Scrambler 400X και διασκεδάζουμε σαν μικρά παιδιά που τους έδωσαν το καινούριο τους παιχνίδι.
Εκείνη η παγωμένη Δευτέρα του Ιανουαρίου 2020 ήταν πολύ διαφορετική από τις άλλες. Στο αεροπλάνο της επιστροφής από την Μουμπάι της Ινδίας η αντιπροσωπεία των ανθρώπων της Triumph γεμάτοι ενθουσιασμό πανηγύριζαν μια ιστορική συνεργασία με τον κολοσσό Bajaj για την κατασκευή μεσαίου και μικρού κυβισμού μοτοσικλετών για τις αγορές όλου του κόσμου.
Μόλις μία εβδομάδα μετά την προσγείωση του αεροπλάνου στο Χίθροου του Λονδίνου, ο CEO της Triumph Νικ Μπλερ μάζεψε όλο το διοικητικό συμβούλιο και με ενθουσιασμό ανάφερε μεταξύ άλλων «τα προϊόντα που θα προκύψουν από αυτήν τη συνεργασία θα προσελκύσουν νεότερους αναβάτες και θα επεκτείνουν τις δράσεις μας σε παγκόσμιο επίπεδο». Μάλιστα το πλάνο ήταν ακόμα και μέσα στο 2020 να υπήρχε το πρώτο μοντέλο που θα ήταν στην κατηγορία των 500 κ.εκ. και θα βασιζόταν στα κλασικά μοντέλα της βρετανικής μάρκας όπως το Speed Twin και το Bonneville.
Δυστυχώς όμως δεν πρόλαβαν να περάσουν μερικές εβδομάδες από εκείνη τη συνάντηση στο Χίνκλεϋ και ήρθε ο Covid-19. Όλα τελείωσαν πριν καν ξεκινήσουν ή καλύτερα μπήκαν στον πάγο, με αποτέλεσμα το πρώτο μοντέλο της συνεργασίας Triumph και Bajaj να παραδοθεί τέσσερα ολόκληρα χρόνια αργότερα – τον Ιανουάριο του 2024.
Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα και η Triumph με τον ίδιο ενθουσιασμό εκείνης της εποχής, παρουσίασε το νέο της… παιδί. Η νέα Triumph Scrambler 400X είναι η πιο περιπετειώδη έκδοση της μοτοσικλέτας (υπάρχει και η Speed 400) και κατά τη γνώμη μου η πιο ενδιαφέρουσα από τις δύο – τουλάχιστον στιλιστικά. Το πρώτο πράγμα που δεν μπορεί να μη σχολιαστεί από κανέναν είναι το μέγεθος της μοτοσικλέτας.
Η 400X είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερη από ότι θα περίμενε κανείς και αυτό μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Δεν είναι ένα μικρό μονοκύλινδρο μοτοσικλετάκι, αλλά μια κανονικότατη σε μέγεθος μοτοσικλέτα που θα βολέψει αν όχι όλο, το μεγαλύτερο μέρος των αναβατών κάθε κατηγορίας.
Περνώντας τώρα στο σχεδιαστικό κομμάτι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Δε χωράει αμφιβολία πως πρόκειται αν όχι για το ομορφότερο, σίγουρα για ένα από τα ομορφότερα δίκυκλα όχι μόνο στην κατηγορία, αλλά συνολικά. Η Scrambler 400X αντλεί έμπνευση από τη μεγαλύτερη γκάμα των Scrambler 900 και 1200 της Triumph με πιο χαρακτηριστικά σημεία τον στρογγυλό προβολέα εμπρός με την scrambler σίτα, το ρεζερβουάρ τύπου σταγόνας και το διπλό τελικό της εξάτμισης χαμηλά.
Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας έχει στα χέρια σου ένα φαρδύ τιμόνι και μια πολύ άνετη θέση οδήγησης. Τα όργανα συνδυάζουν ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων η οποία ελέγχεται από το τιμόνι με πανεύκολο τρόπο. Στον εξοπλισμό επίσης θα βρει κανείς USB θύρα, LED φώτα και ενσωματωμένο immobilizer.
Εκείνο που πρέπει να μας μείνει πάντως από την Scrambler 400X είναι πως σε αυτήν την κατηγορία εισάγει δύο στοιχεία που μέχρι τώρα δεν υπήρχαν. Το ένα είναι το μέγεθός της και το δεύτερο είναι η ποιότητα κατασκευής που ακολουθεί τα πρότυπα της Βρετανικής μάρκας.
Ο κινητήρας της Triumph Scrambler 400X είναι σχεδιασμένος από την αρχή έχοντας όμως διατηρήσει τη δομή των δικύλινδρων μοτέρ της κλασικής σειράς της εταιρείας. Ο μονοκύλινδρος TR-Series των 398 κ.εκ. αποδίδει 40 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 37,5 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού γκαζιού (Ride-by-Wire) και η μετάδοση είναι προσεκτικά σχεδιασμένη για τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας έχοντας στηριχθεί περισσότερο στη ροπάτη λειτουργία χαμηλά και στη διάρκεια στις υψηλότερες στροφές. Η Scrambler 400X είναι εξοπλισμένη και με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Traction Control.
Βασικό χαρακτηριστικό του μονοκύλινδρου συνόλου της Triumph είναι η απόλυτη σύνδεση με τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Χαμηλά το σύνολο είναι ομαλό και φιλικό, κάνοντας την καθημερινή ζωή του αναβάτη εύκολη. Στις μεσαίες στροφές υπάρχει μια πιο γεμάτη προσέγγιση στην απόδοση της ισχύς και μετά τις 6.000 σ.α.λ. παρατηρείται μια ακόμα πιο δυναμική απόδοση συνοδευόμενη από τον ανάλογο και πιο άγριο ήχο του μοτέρ.
Οι 40 ίπποι είναι υπεραρκετοί για να στείλουν το ταχύμετρο μέχρι τα 150 χλμ./ώρα με την ταχύτητα cruising να είναι άνετα στα 110-120 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ακριβέστατο και ο συμπλέκτης πουπουλένιος, ενώ ένα σημαντικό στοιχείο για μονοκύλινδρο κινητήρα είναι πως τυχόν κραδασμοί δε φτάνουν στα χέρια ή τα πόδια του αναβάτη. Η κατανάλωση από την άλλη στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με μια αυτονομία που ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων.
Ο κινητήρας του Scrambler 400X είναι ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία του διασκεδαστικού χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Αυτό όμως που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η ποιότητα και ο πολιτισμός που έχει φέρει στην κατηγορία.
Η Triumph πόνταρε πολύ στην εμφάνιση και την ποιότητα της νέας μοτοσικλέτας, αλλά σίγουρα δεν παραμέλησε την οδηγική της συμπεριφορά. Η Scrambler 400X διαθέτει ένα νέο ατσάλινο πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. Showa εμπρός με διαδρομή 150 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ Showa πίσω με ρύθμιση προφόρτισης και διαδρομή επίσης 150 χιλ.
Οι τροχοί είναι χυτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με ελαστικά διπλής χρήσης της Metzeler, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 320 χιλ. εμπρός με 4πίστονη δαγκάνα της ByBre και έναν δίσκο 230 χιλ. πίσω με απενεργοποιούμενο ABS. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 179 κιλά γεμάτη.
Κουμπώνοντας την πρώτη στο κιβώτιο και ξεκινώντας να κινείσαι με το Scrambler 400X αμέσως αισθάνεσαι σαν να γνωρίζεις τη μοτοσικλέτα από παλιά. Η όρθια θέση οδήγησης και το φαρδύ τιμόνι σε βάζουν στην ιδανική θέση για να απολαύσεις την οδήγηση είτε είσαι στην πόλη, είτε σε κάποιο επαρχιακό δίκτυο, είτε στο χώμα. Η αίσθηση της Triumph είναι ανάλαφρη και ταυτόχρονα στιβαρή και σου ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι είναι μια μικρή μοτοσικλέτα με χαρακτήρα μεγάλου δίκυκλου.
Οδηγώντας σβέλτα στην πόλη σου δίνει την εντύπωση ενός διασκεδαστικού supermoto. Το εμπρός μέρος είναι βιδωμένο στην άσφαλτο ακόμα και σε ακραία φρεναρίσματα και το πίσω μέρος έχει την ιδανική ισορροπία να… σερφάρει απαλά πάνω στην άσφαλτο. Οι πιο έμπειροι αναβάτες αν απενεργοποιήσουν το ABS πραγματικά θα βρουν το νέο τους καθημερινό παιχνίδι στον αστικό ιστό.
Στις στροφές, το Scrambler 400X είναι εκπληκτικά σταθερό και με καλή πληροφόρηση εμπρός και πίσω. Γέρνει πρόθυμα στην είσοδο και παρά τον 19άρι εμπρός τροχό έχει την τάση να κλείνει γρήγορα την τροχιά του όποτε το θελήσει ο αναβάτης. Στον ανοιχτό δρόμο είναι αρκετά σταθερό, ωστόσο στις ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα ο αέρας δυσκολεύει την κατάσταση. Ο αναβάτης αναγκάζεται να «γαντζωθεί» από το τιμόνι με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια αίσθηση πλεύσης κοντά στην τελική του.
Αν λοιπόν το Triumph Scrambler 400X έχει ήδη κερδίσει τις καρδιές των αναβατών μέχρι αυτό το σημείο, όταν εκείνοι αποφασίσουν να ανακαλύψουν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του θα ενθουσιαστούν. Η μοτοσικλέτα στο χώμα είναι το ίδιο ή και περισσότερο διασκεδαστική έχοντας μια τρομερή ικανότητα να κάνει τον αναβάτη να αισθανθεί άνετα. Δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια για να κινηθείς με ασφάλεια εκτός δρόμου, ενώ ταυτόχρονα μπορείς εύκολα να «παίξεις» ακόμα και αν έχεις μικρή εμπειρία στο χώμα. Θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι με απλές κινήσεις μπορείς να απενεργοποιήσεις το ABS και το Traction Control για να έχει ακόμα καλύτερη αίσθηση.
Η νέα Triumph Scrambler 400X είναι ένα διαμαντάκι που μόλις βγήκε στην επιφάνεια. Δεν υπάρχει κάτι που θα σε προβληματίσει σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Αν έπρεπε να αναφέρουμε κάτι αυτό θα ήταν οι περιορισμένες ταξιδιωτικές του ικανότητες, όχι γιατί η μοτοσικλέτα δεν μπορεί, αλλά κυρίως γιατί ο αναβάτης είναι εκτεθειμένο στα στοιχεία της φύσης. Ίσως, μια μικρή ζελατίνα θα βελτίωνε την κατάσταση.
Μπορεί να άργησε περίπου 4 χρόνια η Triumph να παρουσιάσει την πρώτη της μοτοσικλέτα κάτω από τα 500 κ.εκ. αλλά το έκανε με τρόπο που κλείνει στόματα. Η Scrambler 400X μπορεί εύκολα να θεωρηθεί μια επαναστατική μοτοσικλέτα που φέρνει πολλά νέα στοιχεία σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Εκτός από τα βασικά στοιχεία της που είναι η χρηστικότητα και η άνεση προσθέτει στην κατηγορία στοιχεία όπως το μέγεθος και η ποιότητα που δεν είχαμε δει μέχρι τώρα.
Η νέα Triumph Scrambler 400X δεν θα κάνει απλά τον ανταγωνισμό να ανησυχήσει. Μάλλον, θα έλεγα ότι θα κάνει τον ανταγωνισμό να γυρίσει στα σχεδιαστήρια και να αναζητήσει έναν νέο τρόπο προσέγγισης στην κατηγορία. Το «στέμμα» μίλησε! Και όταν το «στέμμα» μιλάει οι υπόλοιποι απλά υποκλίνονται…
Όλα τα στοιχεία της Triumph Scrambler 400X ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Scrambler 400X
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος TR-Series
Κυβισμός: 398,15cc
Ισχύς: 40 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 37,5 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6ταχυτο μηχανικό με συμπλέκτη ολίσθησης
Πλαίσιο: Ατσάλινο περιμετρικό
Φρένα: Bybre 4πίστονη δαγκάνα με δίσκο 320 χιλ. εμπρός και ΑBS
Αναρτήσεις: Showa Big Piston 43 χιλ. εμπρός
Ρεζερβουάρ: 13 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 4,4 λτ/100χλμ.
Τροχοί:Χυτοί αλουμινένιοι 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 179 kg (γεμάτο)
Τιμή: Από 6.390 ευρώ