Ακόμη και για μία χαλασμένη βρύση, χρειάζεται ολόκληρη γραφειοκρατική διαδικασία
Πολλά και σοβαρά προβλήματα στα σχολεία και στον Δήμο Αλεξανδρούπολης και στην εύρυθμη λειτουργίας τους, μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, όπως αυτή νομοθετήθηκε τον περασμένο Ιούλιο για τους δήμους, οι οποίοι διαθέτουν λιγότερα από 100 σχολεία.
Πλέον τα χρήματα που θα μπορούν να δοθούν στα σχολεία, όταν ξεκαθαρίσει η χρονοβόρα τυπική διαδικασία από την οικονομική υπηρεσία και τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων, δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το ποσό των 500€ , ανεξάρτητα εάν είναι ένα νηπιαγωγείο 25 μαθητών ή ένα ΕΠΑΛ που είναι εργαστηριακό των 350 μαθητών. Για παράδειγμα, σπάει σήμερα ένα παράθυρο σε ένα γυμνάσιο ή μια βρύση που τρέχει σε ένα λύκειο, με το παλαιό σύστημα που ο διευθυντής είχε τα χρήματά του στο ταμείο, θα φώναζε έναν τζαμά και ένα υδραυλικό και θα άλλαζε το τζάμι και την βρύση σε μια ώρα, τώρα αυτή η διαδικασία θα πάρει τουλάχιστον μέρες ή εφόσον υπάρχει στον δήμο διαθέσιμο το συνεργείο να επέμβει άμεσα.
Επιπλέον, όπως αναφέρει ο κ. Ναϊτίδης, “υπάρχει το εξής παράδοξο, πως μπορώ να διασφαλίσω εγώ ότι η χρηματοδότηση που αφορά καθαρά στις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων ότι αυτά τα χρήματα θα πάνε 100% στα σχολεία, αφού το κτίριο του σχολείου αντιμετωπίζεται το ίδιο με το κτίριο που στεγάζει μια υπηρεσία του δήμου! Ο νόμος πλέον μας υποχρεώνει να βγάζουμε κοινούς διαγωνισμούς, δηλαδή δεν μπορώ να ξεχωρίσω το βάψιμο του δημαρχείου από το βάψιμο ενός δημοτικού σχολείου. Είναι πλέον και τα δύο δημοτικά κτίρια, οπότε δεν μπορώ να βγάλω απευθείας ανάθεση να βάψω το δημαρχείο και διαγωνισμό να βάψω το σχολείο η το αντίθετο. Πρέπει όλα να τα βάλω σε έναν διαγωνισμό που να λέει ότι βάφονται.
Εμείς ως Αντιδημαρχία Τεχνικών Υπηρεσιών έχουμε ήδη ξεκινήσει τον σχεδιασμό και εναρμονισμό σύμφωνα με την νέα νομοθεσία, συντάσσοντας ως υπηρεσίας μελέτες και διαγωνισμούς που θα περιλαμβάνονται υποέργα που να αφορούν την καθημερινή και άμεση επέμβαση – συντήρηση των σχολείων μας, παράλληλα με τον γενικότερο σχεδιασμό ως δημοτική αρχή που έχει να κάνει με την ανέγερση νέων σχολείων μονάδων όλων των βαθμίδων αλλά και την ενεργειακή αναβάθμιση μέσα από κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο, καθώς είμαστε από τους λίγους δήμους που διαθέτουμε Δημοτικό Σχέδιο Μείωσης Εκπομπών (ΔηΣΜΕ) & Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ) δύο προαπαιτούμενα βασικά εργαλεία κάθε πρόσκλησης. που μας κατατάσσουν άμεσα επιλέξιμους με αυξημένη βαθμολόγηση σε πράξεις ενεργειακής αναβάθμισης”.