Το σχέδιο για το νέο μοντέλο στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης παρουσίασε στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την κατάργηση μέσω εκκαθάρισης του παλιού ΟΑΣΘ και τη δημιουργία ενός νέου δημόσιου φορέα, του «Νέου ΟΑΣΘ», θυγατρικής του ΟΣΕΘ. Ο «Νέος ΟΑΣΘ» θα εκτελεί συγκοινωνιακό έργο εντός της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ το υπολειπόμενο έργο θα εκτελείται από έναν ή περισσότερους ιδιώτες παρόχους, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως συμβαίνει ήδη με τα ΚΤΕΛ.
Διαβάστε σχετικά: Εκκαθάριση για τον ΟΑΣΘ – Αυτό είναι το νέο μοντέλο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης
Στο υπουργικό παρουσιάστηκε και το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του σχεδιασμού, με τον χρόνο ολοκλήρωσης της εκκαθάρισης να εκτιμάται περίπου 12 – 18 μήνες, με δυνατότητα παράτασης, καθώς και με δυνατότητα μετατόπισης από 2 έως 4 μήνες λόγω της διεξαγωγής των ευρωεκλογών, του θερινού τμήματος Βουλής και λοιπών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση, αρχικός στόχος του υπουργείο είναι η λειτουργία του νέου φορέα τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, στις 30 Μαΐου 2024 θα αποσταλεί το σχέδιο νόμου στη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, ενώ την 1η Ιουλίου 2024 θα τεθεί σε διαβούλευση η οποία θα διαρκέσει έως τις 16 Ιουλίου του ίδιου έτους. Την ίδια ημέρα το σχέδιο νόμου θα εισαχθεί στη Βουλή προς ψήφιση, η οποία προγραμματίζεται για τις 30 Ιουλίου. Στις 5 Αυγούστου 2024 αναμένεται η δημοσίευση του σχετικού νόμου.
Από εκεί και πέρα, βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, στις 21 Οκτωβρίου θα ξεκινήσει η λειτουργία του «Νέου ΟΑΣΘ» (διατυπώσεις δημοσιότητας ΓΕΜΗ κλπ.) και στις 31 του ίδιου μήνα θα περατωθούν οι διαδικασίες μεταβίβασης ενεργητικού και προσωπικού. Η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2025.