Η εκκίνηση του μέσου που θα αλλάξει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, είναι μόνο το πρώτο βήμα.

Μετά την ανακοίνωση της ημερομηνίας λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κλείνει ένας πολυετής κύκλος για το έργο που «υπόσχεται» να βελτιώσεις τις καθημερινές μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων.

Στις 30 Νοεμβρίου η εκκίνηση της γραμμής Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία. θα σημάνει την έναρξη ενός νέου ιστορικού κεφαλαίου στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Αλλά το έργο, δεν θα περιοριστεί στη βασική γραμμή…

Ένα χρόνο αργότερα, αναμένεται να ολοκληρωθεί η επέκταση προς της Καλαμαριά, ανοίγοντας έτσι τον κύκλο  για να επεκταθεί το μέσο και σε άλλες περιοχές της πόλης.

Στα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, σύμφωνα και με την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για την Θεσσαλονίκη είναι το δίκτυο να διαθέτει 2 βασικές γραμμές με αρκετούς επιπρόσθετους κλάδους η κάθε μία.

Οι νέες επεκτάσεις του Μετρό θα φτάσουν το μέσο στη Νέα Ευκαρπία, στον Εύοσμο, στην Τούμπα και στου Χαριλάου, στα ΚΤΕΛ και το Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περαία αλλά και στη Θέρμη.

Συνολικά πέρα από τους 13+5 σταθμούς που έχει η βασική γραμμή προβλέπεται η κατασκευή επιπλέον 26 σταθμών που θα επεκτείνουν σημαντικά το δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.

Στην τελική του μορφή το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 44 σταθμούς και θα απλώνεται σε 48 χιλιόμετρα. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 680.000 επιβάτες.