Η διαφορά της «ταρίφας» για την αυτοκινητοβιομηχανία από τη Σαγκάη, με τους ανταγωνιστές της, είναι μεγάλη και υπάρχει εξήγηση.
Η σκληρή μεταχείριση της SAIC από τους διαπραγματευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης μοιάζει με αυστηρή προειδοποίηση και για άλλες κινεζικές εταιρείες που δεν είναι προετοιμασμένες για να λειτουργήσουν σε δυτικούς επιχειρηματικούς και πολιτικούς τομείς.
Ο κύριος παράγοντας που οδηγεί στην άνιση μεταχείριση φαίνεται να είναι τα ποικίλα «επίπεδα συνεργασίας», ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο προσωρινό έγγραφο απόφασης 208 σελίδων που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, το οποίο περιελάβανε ένα λεπτομερές κεφάλαιο μόνο για την SAIC. Συγκεκριμένα, οι απαντήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, για το επίμαχο θέμα των επιδοτήσεων και όχι μόνο, «διαπιστώθηκε ότι ήταν εξαιρετικά ελλιπείς», ανέφερε.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον περασμένο μήνα ότι η ΕΕ είχε ζητήσει ευαίσθητες επιχειρηματικές πληροφορίες, όπως η παροχή της χημικής φόρμουλας που χρησιμοποιεί στις μπαταρίες, η οποία, όπως είπε, δεν εμπίπτει στο πεδίο της έρευνας.
Αντίθετα, η BYD και η Geely, δεσμεύτηκαν ενεργά με διεθνείς δικηγορικές εταιρείες και διεξήγαγαν ενδελεχή συλλογή δεδομένων, και στην περίπτωση της BYD, προσέλαβαν ειδικούς σε θέματα πολιτικής στις Βρυξέλλες.