Εγκαινιάστηκε νωρίτερα ο Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ, στο αμαξοστάσιο της Νικόπολης παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας–Θράκης, βουλευτών, αυτοδιοικητικών και εκπροσώπων φορέων της Θεσσαλονίκης, καθώς και εργαζομένων του οργανισμού.

  Infotainment
Τα 5 απαραίτητα για ένα κινητό: από θήκες κινητών και pop sockets μέχρι φορτιστές
Τρίτη, 2 Ιουλίου 2024, 12:30
Infotainment
Μήπως εκτός από το κόστος ενοικίασης αυτοκινήτου να σκεφτείτε και το χρώμα;
Τρίτη, 2 Ιουλίου 2024, 12:00
Infotainment
Λιπαντικά αυτοκινήτων: Πρέπει να τα αλλάζουμε το καλοκαίρι;
Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2024, 20:00
Διαβάστε Ακόμα
seleo Θέμα
Άδωνις Γεωργιάδης: Η φωτιά θα μπορούσε να κάψει το Καραμανδάνειο
V.D. – Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2024, 13:15

Πρόκειται για μία σημαντική, σύγχρονη υποδομή, συνολικού κόστους περίπου 10 εκ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε σε χρόνο – ρεκόρ, όπου με απόλυτη ασφάλεια φορτίζονται καθημερινά τα 110 καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε: «Συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει και πιστοί στις δεσμεύσεις μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς, εγκαινιάζουμε, σήμερα, τον σταθμό φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφορούν – ήδη – στους δρόμους της Θεσσαλονίκης». Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού, ο οποίος εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο στόλο και προσωπικό. Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας: «Προσελήφθησαν 150 νέοι οδηγοί και εξελίσσεται η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων για επιπλέον 40, προκειμένου να κυκλοφορούν – καθημερινά – 330 λεωφορεία στους δρόμους τηςΘεσσαλονίκης, 35% περισσότερα από όσα δρομολογήθηκαν πέρυσι. Έχουμε ήδη εκπληρώσει τον στόχο να κυκλοφορούν, καθημερινά, 300 λεωφορεία από τον ΟΑΣΘ, οπότε μαζί με τα ΚΤΕΛ, έχουμε φτάσει στον μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων εδώ και πολλά χρόνια.» Ακόμα συμπλήρωσε ότι προχωρά διαγωνισμός για την προσωρινή ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, με μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, διάρκειας 3+1 έτη. Τα λεωφορεία αυτά, μεσοπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από τον νέο διαγωνισμό προμήθειας 700 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. «Με τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη λειτουργία του σταθμού φόρτισης, και την επικείμενη λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο, ο συγκοινωνιακός χάρτης της πόλης μεταμορφώνεται».

Html code here! Replace this with any non empty text and that’s it.

Χορηγός Επικοινωνίας

Αντίστοιχα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Βασίλης Οικονόμου, δήλωσε: «Η νέα εποχή που ανοίγεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, χάρη στο νέο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, είναι εποχή ευκαιριών και προοπτικών. Είμαστε δεσμευμένοι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε υποδομές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, θα μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα προωθήσουν την βιώσιμη ανάπτυξη. Το έργο αυτό δείχνει τη δέσμευσή μας στην πράσινη ανάπτυξη. Η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, σηματοδοτεί την ανανέωση και την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών και περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων». Από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, κ. Κώστας Ταγγίρης, τόνισε: «Η εγκατάσταση αυτή αποτελεί τον σημαντικότερο πνεύμονα των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Είναι η υποδομή με την οποία ο ΟΑΣΘ περνά στη νέα εποχή, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά προπάντων η εγκατάσταση αυτή δείχνει ότι στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να ενσωματώνουμε -χάριν της καθημερινότητας των πολιτών- τις νέεςτεχνολογίες και την καινοτομία. Μπορούμε στη Θεσσαλονίκη να είμαστε στην πρωτοπορία».

Ο Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ βρίσκεται σε οικόπεδο έκτασης 16 στρεμμάτων, δίπλα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ Σταυρούπολης. Ο υπερσύγχρονος σταθμός φόρτισης περιλαμβάνει 110 θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων από 55 φορτιστές διπλής παροχής, οκτώ μετασχηματιστές και τέσσερεις υποσταθμούς, καθώς και χώρους πραγματοποίησης όλων των απαραίτητων ελιγμών των λεωφορείων. Στο πλαίσιο αυτό, εγκαταστάθηκε δίκτυο απορροής ομβρίων, ηλεκτροφωτισμού, γειώσεων και αντικεραυνικής προστασίας, ύδρευσης, πυροπροστασίας και άλλα πολλά, ανάμεσά τους η πλέον σημαντική εγκατάσταση υπόγειων καλωδιώσεων παροχής μέσης τάσης. Οι εγκαταστάσεις του αναγέρθηκαν σε χρόνο – ρεκόρ και κόστισε συνολικά 10 εκ. ευρώ (συμπεριλαμβάνεται το κόστος σύνδεσης κύριας και εφεδρικής γραμμής από τον ΔΕΔΔΗΕ). Οι διαδικασίες (έκδοση άδειας, υποδομή ΔΕΔΔΗΕ, ανάθεση εργολαβίας κλπ), ολοκληρώθηκαν σε χρόνους πρωτοφανείς για το Ελληνικό Δημόσιο. Αναθέτουσα αρχή ο ΟΑΣΘ, οι μελέτες και η επίβλεψη έγιναν από την Αναπτυξιακή Εταιρία Θεσσαλονίκης (ΑΝΕΘ) και εργολήπτρια εταιρία είναι η ΔΙΟΝ ΑΒΕΤΕ. Η υποδομή αυτή ολοκληρώνει τη μετάβαση του ΟΑΣΘ στην ηλεκτροκίνηση, η οποία, σε συνδυασμό με την απόφαση της κυβέρνησης να εγκρίνει την πρόσληψη 190 οδηγών (150 τον Ιανουάριο και 40 τον ερχόμενο Αύγουστο), βάζει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στη νέα εποχή. Η μετάβαση αυτή σημαίνει καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες, καλύτερος και οικονομικότερος Οργανισμός, αλλά και προστασία του περιβάλλοντος