Η F1 ήταν και είναι το κατ’ εξοχήν σπορ των εκατομμυριούχοι. Και ο χαρακτηρισμός αυτός πηγαίνει και για πολλούς οδηγούς στην ιστορία του. Ποιοι, όμως, είναι οι πλουσιότεροι όλων των εποχών;

Μπορεί στα πρώτα χρόνια του πρωταθλήματος F1, οι οδηγοί να ήταν περισσότερο ρομαντικοί κυνηγοί της περιπέτειας παρά επαγγελματίες αθλητές. Με την εξέλιξη του σπορ, όμως, αυτό άλλαξε.

Ήδη από την δεκαετία του 70 είχαμε τους πρώτους οδηγούς οι οποίοι έβλεπαν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ως δουλειά. Κατά συνέπεια κυνηγούσαν και την ανάλογη αμοιβή από τους εργοδότες τους. Οδηγοί όπως οι Νίκι Λάουντα και Ρόνι Πίτερσον ήταν οι πρώτοι που φρόντισαν να εξασφαλίσουν μεγάλα -για την εποχή- συμβόλαια.

Η τάση αυτή συνεχίστηκε και τη δεκαετία του 80 ώσπου καταλήξαμε στο σημερινό πρότυπο του επαγγελματία οδηγού αγώνων. Φυσικά με την άνθιση του σπορ, ανέβηκαν και οι αμοιβές. Οπότε, χωρίς άλλα καθυστέρηση, ας δούμε τους δέκα οδηγούς που τα κατάφεραν καλύτερα από όλους στον οικονομικό τομέα.

Ο Βορειοιρλανδός Έντι Έρβαϊν μεσουράνησε στα τέλη της δεκαετίας του 90 κυρίως ως ομόσταβλος του Μίχαελ Σουμάχερ στη Ferrari. Έπειτα από τον τραυματισμό του Σούμι στο Σίλβερστοουν του 1999, ο Έντι βρέθηκε να διεκδικεί το πρωτάθλημα από τον Χάκινεν.

Εν τέλει μπορεί να μην το κέρδισε. Ωστόσο χάρη σε εκείνη τη σεζόν, εξασφάλισε το μεγάλο του συμβόλαιο στην Jaguar από το 2000 έως και το 2002. Όχι ότι πριν από αυτό πεινούσε. Ο Έντι ήταν ήδη εκατομμυριούχος πριν πάει στη Ferrari. Σήμερα είναι ιδιοκτήτης μίας κατασκευαστικής εταιρίας στις ΗΠΑ. Και συνεχίζει, φυσικά, την… dolce vita που έκανε και ενόσω ήταν οδηγός F1!

Ο Μάριο Αντρέτι είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχει κατακτήσει πρωταθλήματα σε F1 και IndyCar όπως και τους εμβληματικούς αγώνες σε Indy και Daytona.

Και όλη αυτή η επιτυχία ήρθε με τις ανάλογες αμοιβές. Μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση ο Αντρέτι έφτιαξε την δική του ομάδα. Σήμερα έχει περισσότερο ρόλο συμβούλου εκεί και η διοίκησει ασκείται από τον γιο του -και επίσης πρώην οδηγό αγώνων- Μάικλ.

Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Φέτελ μπορεί να μην απασχόλησε ποτέ ιδιαίτερα τα φώτα της δημοσιότητας εκτός αγώνων. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι ο Σεμπ δεν φρόντιζε να αμείβεται αδρά για τις υπηρεσίες του.

Το τελευταίο συμβόλαιό του με την Red Bull όσο και εκείνα με τις Ferrari-Aston Martin τον βάζουν με άνεση μέσα στη λίστα μας. Ο Σεμπ έχει επίσης και μία μεγάλη συλλογή ιστορικών αυτοκίνητων και μονοθέσιων F1.

Ο Τζένσον ήταν ήδη ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους οδηγούς πριν από το 2009, όταν και κατέκτησε το μοναδικό του πρωτάθλημα. Το μεγάλο συμβόλαιο που πήρε από την McLaren στη συνέχεια απλώς… φούσκωσε περαιτέρω τον τραπεζικό του λογαριασμό.

Ο Μπάτον δεν έχει απομακρυνθεί πλήρως από την F1 παρά το ότι εγκατέλειψε την ενεργό δράση εδώ και 7 χρόνια. Αρκετά συχνά σχολιάζει αγώνες στην βρετανική τηλεόραση ενώ έχει και θέση συμβούλου στην ομάδα με την οποίαν έκανε το ντεμπούτο του, την Williams.

Ο λιγομίλητος Κίμι δεν χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για έναν από τους πιο αγαπημένους οδηγούς στο ευρύ κοινό. Και ήταν ανέκαθεν ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους επίσης!

Ο Κίμι έχει επενδύσει τα χρήματα που κέρδισε από την F1 σε ακίνητα στη Φιλανδία αλλά και στο εξωτερικό. Επιπλέον στηρίζει τα πρώτα βήματα του γιου του, Ρόμπιν, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Για τον μεγάλο Νίκι Λάουντα το οικονομικό σκέλος της συμμετοχής του στην F1 ήταν ανέκαθεν σημαντικό. Ο Αυστριακός, αν και καταγόταν από πλούσια οικογένεια, δεν είχε στήριξη στο όνειρό του. Πριν πάρει το πρώτο του μεγάλο συμβόλαιο, ο Λάουντα είχε υποθηκεύσει τα… πάντα ποντάροντας στον εαυτό του.

Ο Νίκι κέρδισε, όμως, το μεγάλο στοίχημα της ζωής. Και από όταν πήγε στη Ferrari η οικονομική του κατάσταση βελτιωνόταν κάθε χρόνο. Αργότερα ίδρυσε την δική του αεροπορική εταιρία ενώ ήταν και το… alter ego του Τότο Βολφ κατά την χρυσή περίοδο της Mercedes.

Η συμφωνία-μαμούθ του Μαξ με την Red Bull το 2022 τον έχει κάνει τον πιο ακριβοπληρωμένο οδηγό στο παρόν grid. Και φυσικά, τον έβαλε στη λίστα μας με τους πιο ακριβοπληρωμένους όλων των εποχών.

Όχι άδικα. Ο Μαξ είναι αναμφίβολα ο κορυφαίος οδηγός στην F1 και διανύει, μάλιστα, την πιο ώριμη περίοδο της καριέρας του. Δεν θα ήταν περίεργο εάν βλέπαμε στο μέλλον τον Ολλανδό στην κορυφή μιας τέτοιας λίστας.

Ο Νάντο μπορεί να μην κέρδισε όσα πρωταθλήματα άξιζαν στο σπάνιο ταλέντο του. Ωστόσο σίγουρα κέρδισε τα χρήματα που του αναλογούσαν από την μακρά του πορεία στο σπορ. Ο Ισπανός έχει ηγηθεί κατά καιρούς των προσπαθειών σε Renault, McLaren και Ferrari. Με το αζημίωτο φυσικά.

Σήμερα τρέχει για λογαριασμό της Aston Martin. Και οι επιδόσεις του στην πίστα δείχνουν ότι ο Αλόνσο θα μπορούσε να συνεχίσει να το κάνει για αρκετό καιρό ακόμη!

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει καταρρίψει τα περισσότερα ρεκόρ στην F1. Και φυσικά βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των πιο ακριβοπληρωμένων οδηγών. Η μετακίνησή του στην Mercedes το 2013 αποδείχτηκε χρυσάφι. Όχι μόνο αγωνιστικά αλλά και οικονομικά.

Ήταν για χρόνια ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του πρωταθλήματος. Το συμβόλαιο που εξασφάλισε με την Ferrari είναι επίσης πολύ υψηλό. Και ο Λιούς φροντίζει συνεχώς να επενδύει τα έσοδά του αλλά και να δίνει σε φιλανθρωπίες.

Φυσικά, σε ορισμένους τομείς ο μεγάλος Μίχαελ Σουμάχερ θα παραμείνει αξεπέραστος. Ο Σούμι δεν ήταν μόνο ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός της F1 για σειρά ετών. Το 1999 και το 2000 το περιοδικό Forbes τον είχε βάλει στην κορυφή της λίστας με τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές παγκοσμίως!

Και όχι άδικα. Τα κατορθώματα του Γερμανού στην πίστα μιλούν από μόνα τους. Ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στις νίκες του, δίνει το γεγονός ότι τις περισσότερες από αυτές τις πέτυχε με τη Ferrari. Και πολλοί οδηγοί θρύλοι του παρελθόντος -αλλά και του παρόντος- γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι αυτό.

Δυστυχώς, η ζωή του Σουμάχερ άλλαξε τελείως έπειτα από το ατύχημα που είχε στο χειμερινό θέρετρο της Μιραμπέλ το 2013. Ωστόσο ακόμη και έτσι παραμένει πάντα στις καρδιές όλων των πραγματικών φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.