Η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών, όπως αναφέρει ο Guardian βρίσκεται αντιμέτωπη με μια κρίση ασφάλειας που προκλήθηκε από την έκρηξη ενός πάνελ καμπίνας κατά τη διάρκεια μιας πτήσης τον Ιανουάριο, αλλά και με έναν λεπτομερή έλεγχο της γραμμής παραγωγής της, καθώς οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές ξεκίνησαν μια σειρά ερευνών.

Σε «κατάσταση πανικού» βρίσκεται το μεταλύτερο εργοστάσιο της Boeing σύμφωνα με τους εργαζόμενους και τους συνδικαλιστές, με τους διευθυντές να κατηγορούνται ότι πιέζουν το προσωπικό να σιωπήσει σχετικά με τις ανησυχίες που υπάρχουν για την ποιότητα των εργασιών που γίνονται.

Συγκεκριμένα πρόκειται για την εγκατάστασή της στο Έβερετ της Ουάσινγκτον – που θεωρείται ως το μεγαλύτερο κτίριο κατασκευής στον κόσμο – και βρίσκεται στην καρδιά της λειτουργίας της Boeing, υπεύθυνη για την κατασκευή αεροσκαφών όπως το 747 και το 767 και την επιδιόρθωση του 787 Dreamliner.

Html code here! Replace this with any non empty text and that’s it.

Μηχανικός του συγκροτήματος, ο οποίος εργάζεται για την Boeing για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, υποστήριξε ότι είναι «γεμάτο» από ελαττωματικά αεροσκάφη 787 που χρειάζονται επιδιόρθωση.

Χορηγός Επικοινωνίας

Πολλά από αυτά τα αεροσκάφη πετούν από το εργοτάξιο της Boeing στη Νότια Καρολίνα, όπου η εταιρεία μετατόπισε την τελική συναρμολόγηση του 787 το 2021 σε ένα μέτρο που χαρακτηρίστηκε ως μέτρο μείωσης του κόστους.

«Δεν υπάρχει περίπτωση στη πράσινη γη του Θεού να θέλω να είμαι πιλότος στη Νότια Καρολίνα και να πετάω αυτά από τη Νότια Καρολίνα προς τα εδώ», δήλωσε στον Guardian ο μηχανικός, ο οποίος ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του από φόβο για αντίποινα. «Γιατί όταν φτάνουν εδώ, τα ξεγυμνώνουμε».

Οι διευθυντές στο Έβερετ «θα κυνηγήσουν τους μηχανικούς» για να μη μιλήσουν για τις ανησυχίες σχετικά με τη διασφάλιση της ποιότητας και τις πιθανές επισκευές, ισχυρίστηκε ο , δίνοντας έμφαση στην ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα έναντι της ασφάλειας.

«Η Boeing πρέπει να κοιταχτεί στον καθρέφτη και να πει: “Κάναμε λάθος”», πρόσθεσε.

Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι το προσωπικό δέχθηκε πιέσεις για να μην εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα. Οι εργασίες στο Έβερετ για τα αεροσκάφη 787 πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός καθιερωμένου προγράμματος ελέγχου, δήλωσε.

Η εταιρεία συναντήθηκε αυτή την εβδομάδα με τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές για να συζητήσει πώς σχεδιάζει να αντιμετωπίσει τα ζητήματα ελέγχου της ποιότητας.

Νωρίτερα φέτος, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία διορίστηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα του Boeing 737 Max το 2018 και το 2019, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι, περιέγραψε μια «αποσύνδεση» μεταξύ της ηγεσίας της Boeing και του εργατικού δυναμικού σε θέματα ασφάλειας και έκανε 53 συστάσεις για να βοηθήσει στην επίλυση των ανησυχιών της.

Μετά την έκρηξη του Ιανουαρίου, η οποία έλαβε χώρα σε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος Max 9, η FAA ξεκίνησε μια σαρωτική έρευνα. Μετά από έλεγχο έξι εβδομάδων στη γραμμή παραγωγής της Boeing, όπου διαπιστώθηκαν πολλαπλές παραλείψεις ως προς τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ελέγχου ποιότητας κατασκευής, η υπηρεσία έδωσε στην Boeing 90 ημέρες για να περιγράψει ένα σχέδιο δράσης και να αντιμετωπίσει τα πορίσματα της επιτροπής.

Η Boeing υπέβαλε το προτεινόμενο σχέδιό της στην FAA την Πέμπτη (30/5) . Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία δήλωσε ότι «καλωσόρισε» τις 53 συστάσεις της ομάδας εμπειρογνωμόνων. Ο Mike Whitaker, ο διοικητής της FAA, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η Boeing τις αποδέχθηκε όλες.

Η FAA ξεκίνησε μια άλλη έρευνα αυτό το μήνα, σχετικά με την παραγωγή του 787 Dreamliner, εξετάζοντας αν οι εργαζόμενοι της Boeing στη Νότια Καρολίνα ολοκλήρωσαν τους απαιτούμενους ελέγχους στο αεροσκάφος και αν «παραποίησαν τα αρχεία του αεροσκάφους», αφού η Boeing ενημέρωσε την εποπτική αρχή ότι «ενδέχεται να μην έχει ολοκληρώσει» όλους τους ελέγχους.

Ο Σαμ Σαλεχπούρ, μηχανικός της Boeing, κατέθεσε ενώπιον του Κογκρέσου τον Απρίλιο ότι το 787 ήταν γεμάτο με ποιοτικά ελαττώματα και ζήτησε να καθηλωθούν όλα τα 787 για επιθεώρηση. Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του και δήλωσε ότι είναι «πλήρως πεπεισμένη για την ασφάλεια και την αντοχή» του αεροπλάνου.

Ένας άλλος υπάλληλος της Boeing στο Έβερετ, ο οποίος ζήτησε επίσης να διατηρηθεί η ανωνυμία του, έφερε σε αντίθεση την παραγωγικότητα στο συγκρότημα της πολιτείας της Ουάσινγκτον με το εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα, όπου μεταφέρθηκε η τελική συναρμολόγηση του 787, αλλά όπου δεν προσλήφθηκαν συνδικαλιστές μηχανικοί.

«Εμείς κατασκευάζαμε 10 με 12 αεροπλάνα το μήνα, ενώ η Νότια Καρολίνα κατασκεύαζε λίγο πάνω από δύο, σχεδόν τρία το μήνα», είπαν. «Δεν βλέπω να φτάνουν ποτέ τα 10 το μήνα».