Η καινούργια γενιά του MINI παρουσιάστηκε επίσημα και στη χώρα μας, με το θρυλικό μοντέλο να έχει αλλάξει σε διαστάσεις αλλά όχι σε χαρακτήρα και σε αυτά που αντιπροσωπεύει από το 1959.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ο ένας από τους βασικούς κατασκευαστικούς πυλώνες για τη MINI στην εποχή μας, Ο δεύτερος αφορά στους θερμικούς κινητήρες τους οποίους εξακολουθεί να προσφέρει προς τους πελάτες της η εταιρεία.

Σε αυτό το πλαίσιο, το νέο MINI Cooper συνεχίζει τη μοναδική και αξιοζήλευτη ιστορική πορεία στον χρόνο. Εκείνο το πρωτοπόρο μικρών διαστάσεων όχημα πόλης που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 65 χρόνια συνεχίζει να υπάρχει και να στοχεύει ακάθεκτο προς το μέλλον

Η πέμπτη γενιά του MINI παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες και πλέον έχει αρχίσει να είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα. Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του ονομάζεται επίσημα MINI Cooper, μια επιλογή η οποία μόνο τυχαία δεν είναι.

Στο πέρασμα του χρόνου, ο κόσμος έχει ταυτίσει την έκδοση Cooper του μοντέλου με αυτό και όταν λέει «MINI Cooper» εννοεί το μοντέλο καθαυτό και δεν αναφέρεται μόνο στη συγκεκριμένη εκδοχή του.

Τα στελέχη της βρετανικής εταιρείας θέλησαν να ισχύει αυτή η ονομασία στην καινούργια γενιά του μοντέλου και στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, με στόχο να τονιστεί η ιστορική συνέχεια.

Το καινούργιο ηλεκτρικό MINI Cooper διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που διαχρονικά έχει το μοντέλο. Έτσι και σε αυτή εμπρός υπάρχουν τα στρογγυλά φώτα LED (Signature Modes) με τη χαρακτηριστική (πολυγωνική, πλέον) μάσκα η οποία το προσδιορίζει.

Στο πίσω μέρος, το βασικότερο στοιχεία αλλαγής είναι η νέα διαμόρφωση των εκεί φωτιστικών σωμάτων (τα οποία εξακολουθούν να έχουν ως πατρόν τις γραμμές της σημαίας του Ηνωμένου Βασιλείου), όπως και ο ευμεγέθης λογότυπος «Cooper» στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Ο στόχος των ανθρώπων της MINI ήταν να δημιουργήσουν το νέο μοντέλο έτσι ώστε να παραμένει απλό στον τρόπο που το χειρίζεται ο οδηγός και στις ευκολίες που προσφέρει προς τους επιβάτες γενικότερα αλλά και να διατηρήσει τα χαρίσματά του ως αυτοκίνητο.

Στο νέο MINI Cooper έχει τονιστεί περισσότερο η πολυτελής κατασκευή του και έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο εξοπλισμού του. Στόχος είναι να ενισχυθεί η λεγόμενη «εμπειρία χρήστη» για όλους τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να νοιώθει την ξεχωριστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και οι συνεπιβάτες του τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας και τις διαθέσιμες εφαρμογές του συστήματος πολυμέσων.

Οι διαφορές στο αμάξωμα του καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού MINI Cooper σε σχέση με αυτό της έκδοσης με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εντοπίζονται στη γραμμή του καπό (είναι πιο ψηλά στο ηλεκτρικό), στην απουσία προστατευτικών πλαϊνών στους θόλους (για βελτίωση της αεροδυναμικής), στις ενσωματωμένες χειρολαβές στο αμάξωμα (για τον ίδιο λόγο) και στη μικρή αντένα στο πίσω μέρος (στην έκδοση με τον θερμικό κινητήρα είναι η κλασική, με το μεγαλύτερο ύψος).

Τα στελέχη της MINI αποφάσισαν να διαθέτουν το νέο ηλεκτροκίνητο Cooper σε τέσσερις διαφορετικές εκδοχές αναφορικά με την εμφάνισή του (Classic, Essential, Favoured και John Cooper Works) και σε πέντε διαφορετικά λειτουργικά πακέτα (XS, S, M, L και XL).

Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο MINI Cooper θα διατίθεται και στην Ελλάδα σε δύο εκδοχές αναφορικά με την απόδοσή του και τις επιδόσεις του.

Η MINI Cooper E αποδίδει 184 ίππους και μέγιστη ροπή 290 Nm. Επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Οι μπαταρίες του έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 40,7 kWh (πραγματική 36,6 kWh), φορτίζουν σε παροχή AC 11 kW και σε DC έως 75 kW και δίνουν μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 305 χλμ. (κατά WLTP).

Στην έκδοση MINI Cooper SE, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 218 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 330 Nm. Αυτή, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.

Οι μπαταρίες έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 54,2 kWh (πραγματική 49,2 kWh), φορτίζουν σε παροχή AC 11 kW και σε DC έως 95 kW και δίνουν μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 402 χλμ. (κατά WLTP).

Οι εκδόσεις του νέου MINI Cooper με θερμικό κινητήρα είναι δύο: Η Cooper C έχει τον τρικύλινδρο 1,5 λίτρων που αποδίδει 157 ίππους και μέγιστη ροπή 230 Nm και η Cooper S με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο των 205 ίππων και μέγιστης ροπής 300 Nm.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στις τιμές πώλησής του στη χώρα μας το MINI Cooper E ξεκινά από τα 25.350 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης (από 33.450 ευρώ χωρίς αυτή). Το MINI Cooper SE ξεκινά από τα 28.450 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης (από 37.450 ευρώ χωρίς αυτή).

Για τις εκδόσεις με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης η τιμή του MINI Cooper C ξεκινά από τα 25.500 ευρώ, ενώ αυτή του MINI Cooper S από τα 30.870 ευρώ.