Με τιμή-έκπληξη και μία ανανεωμένη εμφάνιση, το Renault Arkana παραμένει μία πολύ ελκυστική πρόταση για όσους αναζητούν κάτι έξω από τα συνηθισμένα στα σύγχρονα SUV.

Αν και στο μυαλό των περισσότερων από εμάς υπάρχει η αίσθηση ότι οι κινήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών βγαίνουν μετά από ατέλειωτες συσκέψεις και εξονυχιστική μελέτη των δεδομένων, υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις που δείχνουν ότι μια επιτυχία μπορεί να προκύψει από εκεί που δεν το περιμένεις. Πολλά τα παραδείγματα και μεταξύ αυτών και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το Renault Arkana.

Η πορεία του ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας μάλλον διστακτικά και με ένα πλάνο να απευθύνεται μόνο στην «άγονη γραμμή» των χωρών της πρώην Ανατολικής Ευρώπης. Όμως το κοινό έδειξε άμεσα μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό το πολύ ιδιαίτερο και αρκετά διαφορετικό μοντέλο, οπότε η γαλλική εταιρεία αποφάσισε να το φέρει και στον υπόλοιπο κόσμο.

Κάτι που αποδείχτηκε μία σοφή κίνηση, καθώς το Arkana εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια σε μία ανέλπιστη επιτυχία, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 163.000 μονάδες μόνο στην Ευρώπη (και πολύ περισσότερες στον υπόλοιπο κόσμο).

Γεγονός είναι ότι η επιτυχία του κάθε άλλο τυχαία είναι. Το Arkana έχει αυτό το «κάτι» στον σχεδιασμό του, συνδυάζοντας ένα πληθωρικό σε διαστάσεις αμάξωμα με μία κουπέ αισθητική που θυμίζει ακριβές προτάσεις που βρίσκει κανείς μόνο στους luxury Γερμανούς (βλέπε για παράδειγμα την Χ6 της BMW που δημιούργησε όλη αυτή τη μόδα) αλλά σε τιμή που δεν ξεφεύγει από την κατηγορία των compact SUV.

Σοφά τοποθετημένο στη γκάμα της Renault ανάμεσα στα Megane E-Tech και Austral προς τα πάνω και το Captur προς τα κάτω, συνεισφέρει και αυτό με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο στην δημιουργία ενός εξαιρετικού team στα μικρά-μεσαία SUV όπου παίζεται όλο το «χαρτί» της μαζικής ευρωπαϊκής αγοράς.

Τι κάνει όμως το Arkana τόσο ξεχωριστό; Πρώτα και κύρια η εμφάνισή του. Υπήρξε το πρώτο «λαϊκό» coupe-SUV, και μάλιστα εκείνο που ενσωμάτωσε με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο αυτή τη νέα τάση της αγοράς.

Και παραμένει ακόμα και σήμερα, τρία χρόνια μετά την άφιξή του στην ελληνική αγορά, ένα αυτοκίνητο με την δική του ταυτότητα και άμεσα αναγνωρίσιμο.

Η πρόσφατη ανανέωσή του, το έκανε ακόμα πιο όμορφο και με περισσότερες δόσεις στιλ. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στη μάσκα, όπου υπάρχει μία καινούργια γρίλια με ένα πολύ ιδιαίτερο patern σε μορφή «διαμαντιών» τα οποία ανάλογα την έκδοση αποκτούν διαφορετικό φινίρισμα δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.

Υπάρχει επίσης και το νέο σήμα της εταιρίας, το λεγόμενο και «Nouvelle R», το οποίο δίνει και αυτό το δικό του στίγμα για τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στη Renault αυτό το διάστημα.

Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας νέος διαχύτης σε διαφορετική απόχρωση ανάλογα την έκδοση ενώ στην πιο πλούσια και πιο «ειδική» έκδοση Esprite Alpine υπάρχουν μερικά ακόμα στοιχεία (19άρες ζάντες, αεροτομή πίσω κ.ά.) που προσδίδουν έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό δεν εντοπίζονται κάποιες εμφανείς αλλαγές, με το σαλόνι του Arkana να παραμένει -μετά την εξωτερική του σχεδίαση- το δεύτερο πιο σημαντικό στοιχείο του. Κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Χάρη στο μεταξόνιο των 2,72 μέτρων οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλη άνεση για να βολέψουν τα πόδια τους ενώ κάθονται και σχετικά ψηλά κάτι που βελτιώνει την ορατότητα αλλά μειώνει τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια (και λόγω της κουπέ γραμμής στο πίσω μέρος).

Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών που φθάνει τα 513 λίτρα. Πέρα από το μεγάλο όγκο κερδίζει πόντους χάρη στο κανονικό του σχήμα αλλά και στο γεγονός ότι έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Από εκεί και πέρα, το σαλόνι του Arkana παραμένει αμετάβλητο, διαθέτοντας ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο με κάθετη οθόνη 9,3 ιντσών για το σύστημα infotainment και ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ιντσών στην έκδοση Techno της δοκιμής μας (στη βασική έκδοση οι οθόνες είναι στις 7 ίντσες).

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η βασική έκδοση Εvolution διαθέτει όλα όσα θεωρούνται σήμερα απαραίτητα σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων Hill Start Assist, Cruise Control, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης της Λωρίδας, Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, Αναγνώριση Πινακίδων Κυκλοφορίας, Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας κ.ά.

Αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στα μηχανικά μέρη, με τη γκάμα των κινητήρων να αποτελείται από την mild hybrid εκδοχή με τον τετρακύλινδρο των 1,3 λίτρων και απόδοση 140 και 160 ίππων, και την full hybrid εκδοχή με τον E-Tech των 145 ίππων.

Στην δοκιμή μας είχαμε στην διάθεσή μας την mild hybrid έκδοση με τους 140 ίππους, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Πρόκειται για ένα σύνολο που έχουμε δοκιμάσει ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν σε διάφορα μοντέλα του γκρουπ, το οποίο παραμένει τεχνολογικά επίκαιρο και -κυρίως- αποτελεσματικό. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και τραβάει από χαμηλά, χάρη και στην υβριδική υποβοήθηση, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο που είναι άμεσο και με σφιχτή κλιμάκωση βγάζει έναν «ψυχωμένο» χαρακτήρα σε κάθε είδους οδηγική συνθήκη.

Για όσους θέλουν να ψαχτούν λίγο παραπάνω, παρέχονται paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων. Ενώ υπάρχουν και τρία προγράμματα οδήγησης, με το Sport να προσθέτει μία έξτρα σπιρτάδα στο μηχανικό σύνολο και το Eco να λειτουργεί με γνώμονα την οικονομία, και την διατήρηση της κατανάλωσης ακόμα και κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. σε οδήγηση με σχετική αυτοσυγκράτηση.

Έχοντας ως βάση αυτό το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου και πατώντας πάνω στο δοκιμασμένο πλαίσιο CMF-B, το Arkana παραμένει ένα αυτοκίνητο που ισορροπεί με αξιοθαύμαστο τρόπο ανάμεσα στο ζητούμενο ενός οικογενειακού SUV που ορίζουν οι χώροι του και σε ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα που προδιαγράφει η εμφάνισή του.

Ευχάριστο και εύκολο μέσα στην πόλη (αν εξαιρέσουμε την ορατότητα προς τα πίσω, κάτι αναμενόμενο λόγω σχεδίασης), το Arkana δείχνει να απολαμβάνει περισσότερο το μεγάλο ταξίδι, όπου ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της ανάρτησης και του κινητήρα του. Αθόρυβο και πολιτισμένο θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις κρατώντας τους επιβάτες ξεκούραστους και τον προϋπολογισμό για βενζίνες σε πολύ λογικά πλαίσια.

Σε επαρχιακούς δρόμους, τα 4,56 μέτρα του αμαξώματος δεν κρύβονται, αν και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα καλά φρένα θα βάλουν τον οδηγό σε πειρασμό να παίξει λίγο παραπάνω, και εν τέλει να το ευχαριστηθεί. Όσο για τις εκτός δρόμου αποδράσεις, όσο και αν δεν του φαίνεται, το Arkana είναι ιδιαίτερα ικανό, χάρη κυρίως στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 20 εκατοστά.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Arkana εξακολουθεί να αποτελεί μία πολύ ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία του, με χαρακτήρα και προσωπικότητα που δύσκολα βρίσκεις σε αυτοκίνητα σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Μία τιμή μάλιστα που ξεκινά από τις 26.680 ευρώ για την βασική αλλά πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση. Χρήματα που στις μέρες μας λίγο απέχουν από τα ακριβά σούπερ μίνι ή τα μικρότερα σε διαστάσεις και αισθητικό status μικρά SUV.

Συνολικά, μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο που θα τους ξεχωρίζει από τον συρμό και δεν θέλουν -ή δεν μπορούν- να ξοδέψουν πολλά περισσότερα χρήματα για να πάρουν αντίστοιχους χώρους και μία σούπερ μοντέρνα σχεδίαση.

Τεχνικά ΧαρακτηριστικάΚινητήρας: 1.333 ccΙσχύς: 140 ps/ 6.000rpmΡοπή: 260 Nm/1.750 rpmΜετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεωνΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 secΤελική ταχύτητα: 174 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)Μεικτή κατανάλωση: 5,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)Μεικτή κατανάλωση: 7,8 l/100 km (τιμή δοκιμής)Εκπομπές CO2: 130 gr/kmΒάρος: 1.336 kgΔιαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.568/2.034/1.576 mmΜεταξόνιο: 2.720 mmΧώρος αποσκευών: 513 ltΤιμή: από 26.680 ευρώ