Στις εγκαταστάσεις της Steve Morris Engine, υπάρχει ένας θηριώδης V16 με εξωπραγματικές δυνατότητες.

Φανταστείτε να οδηγείτε ένα αυτοκίνητο που παράγει 3.048 ίππους κάθε μέρα. Με κανονικό καύσιμο premium (ή ακόμα και με καύσιμο που πληροί μόνο το χαμηλότερο πρότυπο premium των ΗΠΑ, για το οποίο αρκούν 93 οκτάνια). Αυτό ακούγεται τρελό. Και οι άνθρωποι που αναπτύσσουν κάτι τέτοιο πρέπει να είναι τρελοί, σωστά;

Η απάντηση δεν τόσο προφανής. Τουλάχιστον ο Steve Morris, ιδρυτής, αφεντικό και συνονόματός του κατασκευαστή κινητήρων Steve Morris Engines (SME), δεν φαίνεται σαν… τρελός καθηγητής μηχανών – στα βίντεο που δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- που πουλά την ουτοπίες ως πραγματικότητ!

Η SME δεν κατασκευάζει 100 κινητήρες το χρόνο. Χρησιμοποιούνται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και dragster, αλλά και σε αρκετά ακραία μοντέλα παραγωγής, με όψη hot rod.

Το χαρτοφυλάκιο της ομάδας από το Muskegon του Michigan, είναι ένας κινητήρας V16 με quad-turbo, ο οποίος φέρει το όνομα «SME/Devel V-16». Αυτή η εσωτερική εξέλιξη προσφέρει την ισχύ που αναφέρεται παραπάνω σε πίεση ώθησης λίγο κάτω από 1,4 bar.

Ο SME/Devel V-16 μπορεί να φαίνεται αρχαϊκό με τον μονό εκκεντροφόρο με τεχνολογία δύο βαλβίδων, κυβισμό 12,3 λίτρων, 16 κυλίνδρους και τέσσερις υπερσυμπιεστές 81 χιλιοστών, αλλά ο κινητήρας δεν είναι σε καμία περίπτωση απλώς μια συσκευή χαμηλής τεχνολογίας σύμφωνα με το σύνθημα ” τα πολλά βοηθούν πολύ». Ο κινητήρας με γωνία κλίσης 90 μοιρών έχει λίπανση ξηρού κάρτερ, καθώς και υδραυλικό έλεγχο γκαζιού και εκκεντροφόρου άξονα κίνησης με καλώδιο. Το intercooler λειτουργεί με την αρχή νερού-αέρα.

Το μπλοκ κινητήρα και ο στροφαλοφόρος άξονας μήκους 1,22 μέτρων (!) είναι το καθένα από ένα κομμάτι φρεζαρίσματος. Ο Steve Morris αντιτίθεται σθεναρά στον ισχυρισμό ότι η ομάδα απλώς συνδύασε δύο μικρά μπλοκ LS V8 από το ράφι της GM για να σχηματίσει έναν νέο κινητήρα.

Ωστόσο, αυτός και οι συνάδελφοί του χρησιμοποιούν πολλή τεχνολογία LS απλώς και μόνο επειδή έχουν πλέον αποκτήσει μεγάλη εμπειρία με αυτήν την οικογένεια κινητήρων. Η SME υιοθέτησε επίσης ορισμένες λεπτομέρειες και αρχές σχεδίασης από μεγάλα μπλοκ GM ή κινητήρες Ford V8.

Παρεμπιπτόντως, οι αναφερόμενοι 3.048 ίπποι είναι μόνο η αρχική τιμή για το SME/Devel V-16. Εάν ο Steve Morris αυξήσει την πίεση υπερπλήρωσης στα 2,07 bar, ο κινητήρας αποδίδει ήδη 4.056 ίππους στον πάγκο δοκιμών. Αν η πίεση είναι 2,5 bar και ο δεκαεξακύλινδρος τροφοδοτείται με αγωνιστική βενζίνη, παράγει 4.578 ίππους και μέγιστη ροπή 4.771 Nm. Και ακόμη και αυτό δεν σημαίνει το τέλος της γραμμής. Σε μια αγωνιστική έκδοση με ενισχυμένα εξαρτήματα και ακόμη υψηλότερη πίεση ώθησης, η απόδοση ανέβηκε στους απίστευτους 5.077 ίππους υπό εργαστηριακές συνθήκες. Πώς είναι η αίσθηση σε ένα αυτοκίνητο;

Στην πραγματικότητα, ο SME/Devel V-16 αναπτύχθηκε για ένα αυτοκίνητο δρόμου. Μια εταιρεία που ονομάζεται Devel Motors σχεδίασε ένα hypercar, το Devel Sixteen και το εξέθεσε αρκετές φορές, μεταξύ 2013 και 2017 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ντουμπάι. Τα δεδομένα που κοινοποιήθηκαν τότε (πάνω από 5.000 ίπποι, επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 1,8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα περίπου 560 χλμ/ώρα) ακούγονταν τόσο εξωφρενικά, που οι περισσότεροι παρατηρητές αμφέβαλλαν ότι ένα τέτοιο extreme sports αυτοκίνητο θα μπορούσε να «μεταφραστεί» στην πραγματικότητα. Κι όμως…

Μπορεί ο εντυπωσιακός αυτός κινητήρας να μην έχει βγει, έως τώρα στην παραγωγή, μπορεί να παραμένει στις εγκαταστάσεις του κατασκευαστεί, αλλά υπάρχει και ό,τι γράφει δεν ξεγράφει!