Οδηγούμε το Honda ADV 350 και επιβεβαιώνουμε το ρητό που λέει «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο».

Η γενική εικόνα που αφήνει στο κοινό της μοτοσικλέτας η Honda είναι μιας εταιρείας σοβαρής, μετρημένης και κατά κάποιο τρόπο συντηρητικής. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι μάλλον πολύ διαφορετική καθώς στο πέρασμα των δεκαετιών η Honda είναι από τους πιο ριζοσπαστικούς κατασκευαστές στον κόσμο. Πάρτε για παράδειγμα το σύστημα DCT και πιο πρόσφατα το επαναστατικό E-Clutch ή το σύστημα Emergency Stop Signals ή το σύστημα φωνητικών εντολών.

Το 2017 ήταν η χρονιά όμως που η Honda δεν έφερε απλά κάποια καινοτομία στον κόσμο των δύο τροχών, αλλά δημιούργησε μια ολόκληρη νέα τάση στα scooters. Αυτή η φανταστική ιδέα – η ένωση του scooter με στοιχεία μοτοσικλέτας adventure – που σίγουρα κάποιος θα είχε σκεφτεί, αλλά κανείς δεν είχε πάρει το ρίσκο να υλοποιήσει, δεν ήταν άλλη από τη γέννηση του πρώτου X-ADV 750.

Έχοντας μελετήσει πλέον καλά τα βήματα εξέλιξης της X-ADV 750 και βλέποντας ότι το μοντέλο έχει γίνει δεκτό με ενθουσιασμό από το κοινό, η Honda αποφάσισε να δημιουργήσει και μια νέα, μικρότερη έκδοση του μοντέλου κατασκευάζοντας το ADV 350.

Περιπέτεια και φινέτσα σε ένα πακέτο

Το Honda ADV 350 σχεδιαστικά είναι επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από το μεγαλύτερο X-ADV. Κυριαρχούν σε όλη τη μοτοσικλέτα έντονες γωνίες και αιχμηρές γραμμές με τη μάσκα εμπρός να έχει αρκετά μεγάλο όγκο για να προστατεύσει όσο το δυνατόν καλύτερα τον αναβάτη. Από ποιότητα και φινίρισμα το scooter της Honda βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο,

Όταν βρεθείς στη σέλα του ADV350 αμέσως σε κερδίζει η άνετη σέλα και το φαρδύ τιμόνι που παραπέμπει σε μοτοσικλέτα περιπέτειας. Η θέση οδήγησης γέρνει ελαφρώς το σώμα προς τα εμπρός όπως στις κανονικές μοτοσικλέτες, δημιουργώντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τον δυναμισμό στην οδήγηση.

Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η TFT οθόνη πληροφοριών, η οποία ελέγχεται από ένα jog στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Χωροταξικά το ADV 350 είναι πολύ ευρύχωρο με άφθονο χώρο για τα πόδια. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full face κράνη, ενώ στο εσωτερικό της ποδιάς συναντάμε ένα ντουλαπάκι με θύρα φόρτισης USB. Η Honda έχει φροντίσει επίσης να τοποθετήσει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Smart Key), ρυθμιζόμενη ζελατίνα και χούφτες προστασίας.

Με λίγα λόγια το Honda ADV 350 τα έχει όλα, δεν του λείπει τίποτα σε όλα τα επίπεδα άνεσης και εργονομίας.

Δυνατός κινητήρας υψηλής τεχνολογίας

Ο κινητήρας του Honda ADV 350 είναι ο νέας γενιάς μονοκύλινδρος e-SP+ των 330 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 29,2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 31,5Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Την τροφοδοσία του κινητήρα έχει αναλάβει σύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Honda (PGM-FI) το οποίο συνοδεύεται από ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης HSTC. Η μετάδοση γίνεται μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου με την τελική μετάδοση να γίνεται μέσω ιμάντα.

Βασικό χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα είναι η φιλική, ομαλή και ήσυχη λειτουργία. Η απόκριση του γκαζιού είναι μοναδική με τρομερή ακρίβεια στις μικρορυθμίσεις, ενώ όποτε θελήσεις να επιταχύνεις το σύνολο έχει ζωντάνια και έκρηξη που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό. Το ταχύμετρο φτάνει με ευκολία τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μπορείς με άνεση να ταξιδέψεις με 120 χλμ./ώρα χωρίς να σε ενοχλήσει τίποτα – ούτε αέρας, ούτε κραδασμοί, ούτε θόρυβος.

Στο κομμάτι της κατανάλωση επίσης τα πηγαίνει περίφημα καθώς στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι με 11,7 λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ έχεις περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Διαμάντι σε όλα τα τερέν

Η Honda γύρω από το εξαιρετικό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχει τοποθετήσει πολύ ποιοτικές αναρτήσεις οι οποίες μετατρέπουν το scooter σε… μοτοσικλέτα. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37 χιλ. της Showa με διαδρομή 125 χιλ., ενώ στο πίσω μέρος έχουμε δύο αμορτισέρ της Showa με ξεχωριστά δοχεία αερίου/λαδιού, ρυθμιζόμενα, με διαδρομή 130 χιλ.

Πανίσχυρα είναι και τα φρένα με έναν δίσκο 256 χιλ. εμπρός και διπίστονη δαγκάνα της Nissin και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω επίσης με δαγκάνα της Nissin και ABS. Το σύνολο είναι απίστευτα αποτελεσματικό με δύναμη και αίσθηση που συναντάς μόνο σε πολύ ακριβά σύνολα.

Τα όμορφα στο δρόμο με το ADV 350 αρχίζουν από τα πρώτα χιλιόμετρα στην πόλη. Το scooter είναι απίστευτα ευέλικτο και εξαφανίζει με μαγικό τρόπο τον όγκο και το βάρος του (186 κιλά). Σε αυτό βοηθάει τόσο η σωστά μελετημένη γεωμετρία του πλαισίου όσο και οι ελαφριοί τροχοί 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω. Είναι πολύ στιβαρό και σταθερό, προσφέρει καλή πληροφόρηση στον αναβάτη και σε κάθε περίπτωση ξεχνάς εύκολα ότι οδηγείς scooter.

Το ADV 350 δείχνει την ποιότητα των αναρτήσεων του στρίβοντας εύκολα και με αυτοπεποίθηση σε κάθε καμπή. Δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και προσφέρει αυξημένη πρόσφυση και μια ανάλαφρη αίσθηση όταν αρχίσεις να γέρνεις στη στροφή που σε κάνει να στρίβεις χωρίς άγχος ακόμα και όταν το οδόστρωμα δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Το ADV 350 είναι ικανό να περάσει και από ήπιες χωμάτινες διαδρομές έχοντας ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος 140 χιλ. Οι ποιοτικές αναρτήσεις και εδώ προσφέρουν καλή αίσθηση, ενώ καλή δουλειά κάνουν και τα ελαστικά της Metzeler. Θυμίζουμε ότι οι τροχοί είναι 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω.

Το αγκάθι

Δεν υπάρχει! Αν έπρεπε να το τραβήξουμε από τα μαλλιά θα έλεγα η δύσκολη πρόσβαση στο ντουλαπάκι στο εσωτερικό της ποδιάς. Να ‘χαμε, να λέγαμε δηλαδή…

Υπερέχει σε όλα

Η κίνηση της Honda να δημιουργήσει ένα scooter περιπέτειας στη δημοφιλή κατηγορία των 300 κ.εκ. ήταν κάτι παραπάνω από επιτυχημένη. Επιλέγοντας τα σωστά υλικά (περιφερειακά) και πατώντας στην ήδη επιτυχημένη πλατφόρμα του SH 350, το ADV 350 είναι ότι πιο ολοκληρωμένο μπορεί να αγοράσει αυτήν τη στιγμή ο αναβάτης που θέλει να έχει όση περισσότερη ελευθερία κινήσεων μπορεί από το δίκυκλό του.

Όλα τα στοιχεία του Honda ADV 350 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda ADV 350Κινητήρας: Μονοκύλινδρος eSP+Κυβισμός: 330ccΙσχύς: 29,2 PS / 7.500 rpmΡοπή: 31,5 Nm / 5.250 rpmΤροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI με Traction ControlΚιβώτιο: Αυτόματο CVTΠλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτόΦρένα: Nissin με δίσκο 256 χιλ. εμπρός και ΑBSΑναρτήσεις: Showa με δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσωΡεζερβουάρ:11,7 LΚατανάλωση (δοκιμής): 4 λτ/100χλμ.Τροχοί: Χυτοί 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσωΒάρος: 136,5 kg (γεμάτο)Τιμή: 7.290 ευρώ