Το εκπληκτικό αγωνιστικό αυτοκίνητο, συνετέλεσε τα μέγιστα στη γιγάντωση του θρύλου της Lotus στην F1.

Η Lotus είναι ένας από τους θρύλους της F1, κερδίζοντας επτά Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και έξι Πρωταθλήματα Οδηγών, μεταξύ 1963 και 1979. Αλλά όλες οι μεγάλες ιστορικές διαδρομές έχουν μια αφετηρία…

Αυτή η Lotus-Climax Type 12 Formula 1 1957-58 ήταν το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο, με το οποίο η μάρκα μπήκε ποτέ σε Grand Prix και το πρώτο που οδηγήθηκε από τον εμβληματικό Graham Hill, στο Μονακό το 1958.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λονδίνου το 1956, εντυπωσιάζοντας με τις καινοτομίες που έφερε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Αρχικά, κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας διπλού εκκεντροφόρου 1475 κ.εκ. από την Coventry Climax FPF, που συνδυαζότανμε το διαδοχικό «queerbox» της Lotus. Με αμάξωμα σχεδιασμένο από αεροδυναμικό DeHavilland και σωλήνες προδιαγραφών αεροσκαφών, η Type 12 άλλαζε τα δεδομένα της εποχής, τόσο με την αρχιτεκτονική της, όσο και με την αναλογία ισχύος προς βάρος.

Η Lotus υποστήριζε ότι το αγωνιστικό της ζύγιζε μόλις 281 κιλά, ορισμένοι το θεωρούσαν υπερβολή, αλλά όπως αποδείχθηκε στην πορεία, το συνολικό βάρος δεν ξεπέρασε ποτέ τα 350 κιλά.

Οι 141 ίππου του κινητήρα της Formula 2, ήταν επαρκέστατοι, ενώ αργότερα τοποθετήθηκε ένας 2λιτρος, που όπως αποκάλυψε πολλά χρονιά μετά ο Graham Hill, δυσκόλευε το έργο των οδηγών, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών στο πιλοτήριο.

Κάπως έτσι, το παρθενικό Grand Prix στο Μονακό, το 1958, ολοκληρώθηκε άδοξα για τον Hill, που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 75ο γύρο, όταν ο κινητήρας ανέβασε θερμοκρασία και «τρελές στροφές», αλλά τα επόμενα χρόνια έγινε ο κυρίαρχος του Πριγκιπάτου με πέντε νίκες!

Εκεί, θα δημοπρατηθεί το θρυλικό αυτό μονοθέσιο, στις 10 Μάϊου, με εκτιμώμενη τιμή κοντά στις 400.000 ευρώ!