Το Υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε ανακοίνωση για το πώς πρέπει να μεταφέρονται με τα πλοία ηλεκτρικά οχήματα αλλά και όσα κινούνται με φυσικό αέριο και υγραέριο. Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί και τα πληρώματα αλλά και πότε απαγορεύεται η μεταφορά τους…

18 Απριλίου, 2024
12:00
Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)

Μία νέα οδηγία- σύσταση εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφορικά με την μεταφορά οχημάτων που εφοδιάζονται με μπαταρίες (αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά και Plug-in hybrid) αλλά και καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο και το υγραέριο. Συγκεκριμένα και με ενημέρωση που εξέδωσε την Τρίτη 16 Απριλίου, έκανε γνωστό τα μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται όταν μεταφέρονται τέτοιου είδους οχήματα με επιβατικά πλοία.

Μεταξύ άλλων θα πρέπει τα οχήματα, είτε μιλάμε γι αυτά που έχουν μπαταρίες, είτε για όσα εφοδιάζονται με συμπιεσμένα καύσιμα, να παρκάρουν σε συγκεκριμένες θέσεις των πλοίων, που θα τους υποδείξει το πλήρωμα.

Επίσης θα πρέπει αυτοί οι χώροι να διαθέτουν κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης με σκοπό να μπορούν να ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχει σήμανση σε κάθε τέτοιο αυτοκίνητο ενώ κατά την φόρτωση θα πρέπει να γίνεται και μέτρηση θερμοκρασίας των συσσωρευτών.

Φόρτιση στο 100% και ντεπόζιτα στο 50%

Ένα σημαντικό στοιχείο αφορά στο επίπεδο φόρτισης αλλά και πλήρωσης καυσίμου. Δηλαδή, στα ηλεκτρικά ή τα Plug-in hybrid οι μπαταρίες δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 40% της χωρητικότητας, ενώ όσα οχήματα εφοδιάζονται με υγραέριο ή φυσικό αέριο το ντεπόζιτο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 50%.

Ένα ακόμα στοιχείο που επισημαίνει το Υπουργείο είναι το βάρος που θα πρέπει να ελέγχει το πλήρωμα καθώς το αντίστοιχο των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα οχήματα με θερμικό κινητήρα.

Όπως αναγράφεται στο σχετικό έγγραφο, σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η φόρτιση εντός του πλοίου.

Τι υλικά πρεπει να προμηθευούν τα πλοία

Τέλος, οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν μεριμνήσει να εφοδιαστούν με συγκεκριμένο υλικό, προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανό συμβάν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό αφορά, επιπλέον πυροσβεστήρες, ειδικές κουβέρτες, συσκευές θερμικής απεικόνισης, ανιχνευτές τοξικών και εύφλεκτων υλικών, όπως και ειδικές εξαρτήσεις για πυρόσβεση.

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει το κάθε πλήρωμα που εκτελεί περιπολίες να εκπαιδευτεί και να εξοικειωθεί προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί σε περίπτωση πυρκαγιάς σε οχήματα που αναφέραμε.

Πότε απαγορεύεται η μεταφορά

Τέλος να σημειώσουμε πως απαγορεύεται η φόρτωση ηλεκτρικών οχημάτων, υβριδικών, φυσικού αερίου και υγραερίου, στην περίπτωση που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές.

Η ευθύνη για τέτοια προβλήματα επιβαρύνουν τους κατόχους αυτών των οχημάτων ενώ από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα πρέπει να διασφαλίσει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με δικούς της ελέγχους.