«Ουτοπία» χαρακτήρισε το να αντληθούν άμεσα οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή της ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας

Ένα πολυδάπανο σιδηροδρομικό project, με πολλές ενστάσεις γύρω από την αξία του καθώς αποκλείει Δράμα και Σέρρες, η Σιδηροδρομική Εγνατία, φαίνεται προσωρινά πως «ναυαγεί», καθώς μετά την εγκληματική σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών είναι αδιανόητο να διατεθούν 1,7δις€ από Ευρωπαϊκούς Πόρους για την κατασκευή της. Το μοναδικό τμήμα, που φαίνεται ότι θα προχωρήσει μέχρι στιγμής, αφού εξασφαλίστηκαν πόροι 212εκ€ είναι το Τοξότες-Καρβάλη, που έχει στόχο τη σημαντική σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού «Φίλιππος Β’» Καβάλας.
Τα παραπάνω μάθαμε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, μετά από ερώτημα του βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρη Κυριαζίδη προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα. Ο βουλευτής Δράμας, αφενός ζήτησε να προχωρήσει εμπρόθεσμα η επισκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Σέρρες-Δράμα, δηλαδή μέχρι τέλος του 2025, αφετέρου ζήτησε ενημέρωση για το project Σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά κι επανασχεδιασμό, ώστε να μην εξαιρούνται Δράμα και Σέρρες από τον σιδηρόδρομο. Γι’ αυτό πρότεινε συγκεκριμένα «να υπάρξει μία επαναδιατύπωση του όλου σχεδιασμού αναφορικά με το κομμάτι της Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης».

«Ουτοπία» σήμερα η Σιδηροδρομική Εγνατία
«Ουτοπία» χαρακτήρισε να αντληθούν άμεσα οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας ο Χρήστος Σταϊκούρας, στην απάντησή του. Παράλληλα, όμως, υποστήριξε ότι υπάρχει ετοιμότητα να προχωρήσει, όταν βρεθούν χρήματα. Ακόμη, γνωστοποίησε ότι έχουν δεσμευτεί πόροι μόνο για το τμήμα Τοξότες-Καρβάλη, ενώ εξήγησε ότι τα παραπάνω συμβαίνουν στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, όπου άλλαξαν πλέον οι προτεραιότητες τόσο της Κυβέρνησης όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αναλυτικά τοποθετήθηκε ως εξής: «Όταν παραλάβαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, είχε γίνει μια προσπάθεια από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και την Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας για την άντληση ευρωπαϊκών πόρων για την υλοποίηση δύο έργων. Διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο, 1,1 δις€ και της σιδηροδρομικής Εγνατίας, 1,7 δις€ ευρώ. Η πρόταση υπεβλήθη τον Ιανουάριο του 2023. Δυστυχώς, αξιολογήθηκε και μετά το δυστύχημα των Τεμπών και από αυτή την συνολική πρόταση των 2,8 δισ. ευρώ μπορέσαμε να πάρουμε 212 εκατομμύρια για το Τμήμα Καρβάλη-Τοξότες για τη σύνδεση του Λιμανιού Καβάλας.
Αντιλαμβάνεστε, συνεπώς, ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να επανέλθουμε και να ζητήσουμε αντίστοιχους πόρους, γιατί δεν υφίστανται σήμερα ή και έχουν αλλάξει οι προτεραιοποιήσεις. Το να έρθω σήμερα και να σας πω ότι θα γίνει σιδηροδρομική η Εγνατία είναι ουτοπικό. Το να έρθω όμως και να σας πω, όπως το έχουμε βάλει μέσα στην παρουσίαση, ότι με το που θα βρεθεί χρηματοδότηση τα επόμενα έτη να επιδιώξουμε να φτιάξουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία αφού αντιμετωπίσουμε μια σειρά από άλλα προβλήματα που ακούσαμε στο διάλογο σήμερα και είναι εύστοχες παρατηρήσεις της Αντιπολίτευσης, θα σας πω ότι αυτά έχουν προτεραιοποίηση».
Όλα τα παραπάνω, πάντως, αποτελούν ευκαιρία, ώστε αφενός να μη δαπανηθεί ένας πακτωλός δημοσίου χρήματος για ένα project για το οποίο έχουν εκφραστεί ενστάσεις, αφετέρου αυτό να επανασχεδιαστεί, ώστε να μην αποκλείει την ήδη αδικημένη από την Εγνατία Οδό Δράμα.
xronos.gr