Κάθε κλασικό μοντέλο έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μία Ferrari που έχει οδηγηθεί από τον αείμνηστο θρύλο της Formula 1.

Μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα του κόσμου έχουν πλούσια ιστορία, γεμάτη μυστικά. Κάτι τέτοιο ισχύει και για αυτήν την Ferrari 400i «Prototipo» του 1975.

Ξεκίνησε το ταξίδι της ως μία 365 GT4 στα μέσα της δεκαετίας του ’70 και εφόσον δεν κατάφερε η εταιρεία να την πουλήσει, παρέμεινε στο εργοστάσιο του Μαρανέλο ως ένα πρωτότυπο δοκιμών.

Κατά τη διάρκεια της ζωής της στο εργοστάσιο, η χωρητικότητα του V12 αυξήθηκε από τα 4,4 στα 4,8 λίτρα (ο κινητήρας της 400 παραγωγής), την ώρα που το κιβώτιο δεν αλλάχτηκε ποτέ, παραμένοντας αυτόματο, όπως και στο μοντέλο παραγωγής.

Το εργοστάσιο του Μαρανέλο την χρησιμοποίησε μεταξύ άλλων, ως ένα αυτοκίνητο δοκιμής για τους επίδοξους αγοραστές των τελευταίων μοντέλων Ferrari. Μάλιστα, λέγεται ότι την είχε οδηγήσει και ο αείμνηστος Niki Lauda, την εποχή που οδηγούσε για την ιταλική ομάδα στη Formula 1.

Η Ferrari αποφάσισε το 1980 ότι δεν χρειάζεται άλλο την 400i Prototipo και την πούλησε σε έναν Ιταλό. Τα επόμενα 22 χρόνια, το πρωτότυπο supercar άλλαξε χέρια έξι φορές.

Η πορεία του παραμένει άγνωστη από τότε μέχρι το 2017, όπου εμφανίστηκε στη γκάμα ενός συλλέκτη αυτοκινήτων από την Τασμανία. Τελικά, το 2020 πουλήθηκε ξανά σε έναν άλλον άνθρωπο ο οποίος με τη σειρά του τώρα, την έχει παραδώσει στην RM Sotheby’s για δημοπρασία.

Παρά την πλούσια και εν πολλοίς μυστήρια ιστορία της, η Ferrari 400i Prototipo έχει δει πολύ καλύτερες μέρες. Αυτό σημαίνει πως όποιος την αγοράσει, πρέπει να αποκαταστήσει αρκετές ζημιές και φθορές, πριν τη βγάλει στον δρόμο.

Οι ειδικοί υπολογίζουν, ότι θα πουληθεί περίπου 65 – 85 χιλιάδες δολάρια. Όποιος θελήσει και τα διαθέσει, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι θα χρειαστεί και αρκετά χρήματα για να την επαναφέρει σε μία αξιοπρεπή κατάσταση και ότι η δημοπρασία ξεκινάει στις 10 Μαΐου και λήγει στις 11.