Τα στοιχεία της μεγαλύτερης αγοράς στην Ευρώπη, επιβεβαιώνουν τη γενικότερη τάση της εποχής, στη Γηραιά Ήπειρο.

Οι Γερμανοί αγόρασαν συνολικά 694.785 νέα οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 4,2%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική πτώση 14,1% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σχέση με πέρυσι, υποχωρώντας από 94.736 σε 81.337 μονάδες.

Ο κλάδος αντιμετωπίζει προκλήσεις από τότε που η γερμανική κυβέρνηση διέκοψε ξαφνικά τα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, τον Δεκέμβριο του 2023, γεγονός που αναμφίβολα συνέβαλε στη σημαντική μείωση των πωλήσεων.

Η πτώση των πωλήσεων EV στη γερμανική αγορά ήταν ιδιαίτερα έντονη, μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αναφέρουν στοιχεία από την KBA, την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών της Γερμανίας. Οι Citroen, Jaguar, Polestar και Volkswagen σημείωσαν όλες μείωση 30% στις πωλήσεις ηλεκτρικών το 1ο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, οι Porsche, Peugeot, Mini, Fiat και DS παρουσίασαν ακόμη μεγαλύτερες ζημιές, με μειώσεις που ξεπέρασαν το 40%.

Το μεγαλύτερο, όμως, σοκ φαίνεται ότι έχει υποστεί η Tesla, με μείωση της τάξεως του 36,7%, με δεδομένο ότι σε σχέση με όλες τις προαναφερθείσες εταιρείες, είναι ο μοναδικός αποκλειστικός κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Το πρώτο τρίμηνο του του 2024, πάντως, δεν ήταν καταστροφή για όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πωλήσεις EV της BMW αυξήθηκαν κατά 83,6% , φτάνοντας τις 7.959 μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Kia σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση 106,1%, πουλώντας 2.825 EVs, ενώ με θετικό πρόσημο κινούνται οι Mercedes–Benz, Skoda, Smart και Volvo.

Παρά το γεγονός ότι η KBA, δεν έδωσε στη δημοσιότητα ξεχωριστά στοιχεία, θεωρείται δεδομένα ότι ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά παρουσιάζουν κατακόρυφη πτώση, αυξάνονται σημαντικά οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων, αλλά και εκδόσεων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.