Στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας στο Αγρίνιο, παρουσιάστηκε σήμερα Τετάρτη το πόρισμα της ομάδας εργασίας που συστάθηκε αναφορικά με την πρόταση για νέα χάραξη και πιο οικονομική του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι.

Το «παρών» έδωσαν οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας, Θανάσης Παπαθανάσης και Μίλτος Ζαμπάρας (ΣΥΡΙΖΑ), η βουλευτής Ευρυτανίας, Τζίνα Οικονόμου (ΝΔ), ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας Αριστείδης Τασιός, οι Δήμαρχοι Αγρινίου, Καρπενησίου και Αγράφων, Γιώργος Παπαναστασίου, Χρήστος Κακαβάς και Αλέξης Καρδαμπίκης, πλήθος αυτοδιοικητικών, μηχανικοί και εκπρόσωποι φορέων τόσο της Αιτωλοακαρνανίας όσο και της Ευρυτανίας και της Στερεάς Ελλάδας. Να σημειωθεί πως στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο πρόεδρος του κεντρικού ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.

Την ομάδα εργασίας που εκπόνησε την πρόταση, αποτέλεσαν οι Φώτης Δημητρίου, Πολιτικός Μηχανικός, Νικόλαος Mασiκας, Πολιτικός Μηχανικός, Αριστείδης Παπαβασιλεioυ, Πολιτικός Μηχανικός, Λάμπρος Tαφίλης, Πολιτικός Μηχανικός και Δημήτριος Τζιώλης, Aγρovόμoς & Toπoγράφoς Μηχανικός.

Ο πολιτικός μηχανικός Φώτης Δημητρίου, μετά από τους σύντομους χαιρετισμούς ανέλαβε την παρουσίαση του πορίσματος της ομάδας εργασίας, κάνοντας αρχικά μία ιστορική αναδρομή για τον υφιστάμενο δρόμο, αναλύοντας την υφιστάμενη μελέτη για όσα τμήματα που αυτή υφίσταται, ενώ στη συνέχεια ανέλυσε την πρόταση για νέα χάραξη.

Με βάση τα όσα προτείνει η ομάδα εργασίας, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου μειώνεται από τα 709.637.880 εκ. ευρώ στα 459.490.520 εκ. ευρώ.

Εισηγείται την συνέχιση των εργασιών μέχρι την θέση Σταυρός με βάση την υπάρχουσα μελέτη καθώς και την ολοκλήρωση της μελέτης και έναρξη των έργων του 1ου τμήματος της Νέας Ε.Ο.

Το σύνολο του δρόμου θα διαθέτει διατομή τύπου Β2Σ ενώ θα απαιτηθεί σύγχρονη γέφυρα στον Μέγδοβα ποταμό (εκεί όπου υφίσταται μία σιδερένια bailey ανάντη του σημείου της προτεινόμενης γεφύρωσης). Στη συνέχεια θα απαιτηθεί η κατασκευή σήραγγας με έξοδο μετά τον οικισμό Nόστιμο. Με βάση το πόρισμα θα αξιοποιηθούν και τα καλής κατάστασης τμήματα του δρόμου Καρπενήσι – Προυσός.

Δείτε το πόρισμα της ομάδας εργασίας παρακάτω:

ΜΕΡΟΣ 1ο

ΜΕΡΟΣ 2ο

ΜΕΡΟΣ 3ο

ΜΕΡΟΣ 4ο

Tα πλεονεκτήματα της νέα χάραξης με βάση το πόρισμα:

Το μήκος του δρόμου μειώνεται στα μισά χιλιόμετρα με ανάλογη μείωση του χρόνου της διαδρομής. Θα κατασκευαστεί νέα προεντεταμένη γέφυρα κατάντη της σημερινής bailey στον Μέγδοβα. Θα χρησιμοποιηθεί καλής κατάστασης τμήμα του δρόμου Καρπενήσι- Προυσός Θα αποφευχθούν ανακάμπτοντες ελιγμοί στην οριζοντιογραφία  Δεν θα υπάρχουν περιπτώσεις μετατόπισης της χάραξης από τον αυχένα στους πρόποδες και τους χειμάρρους Θα απαιτηθεί η κατασκευή σήραγγας μήκους 700-800μ. Σε όλη τη διαδρομή δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες και έτσι δεν είναι αναγκαίες απαλλοτριώσεις Αποφεύγεται η διέλευση μέσα από οικισμούς

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση: