Στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας απενεχοποιείται το αυτοκίνητο και αυστηροποιούνται οι ποινές για τους παραβάτες οδηγούς.

Εντελώς διαφορετικός θα είναι ο χαρακτήρας του νέου Κώδικα Οδική Κυκλοφορίας σύμφωνα με όσα αποκαλύφθηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Πιο συγκεκριμένα ο νέος ΚΟΚ προβλέπει προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.

Την παρουσίαση του νέου ΚΟΚ στο Υπουργικό Συμβούλιο πραγματοποίησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου και περιλαμβάνει νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

Html code here! Replace this with any non empty text and that’s it.

Ξεχάστε την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας

Ιδιαίτερα αυστηρός αναμένεται να είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τους παραβάτες οδηγούς ωστόσο από την άλλη μεριά θα είναι και πιο δίκαιος καθώς θα σταματήσουν να… «τιμωρούνται» τα υπόλοιπα μέλη μιας οικογένειας που χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο σε περίπτωση κάποιας παράβασης που προβλέπει μεταξύ άλλων και την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr ο νέος ΚΟΚ «απενοχοποιεί» το αυτοκίνητο, καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις, αλλά οι ποινές θα είναι αυστηρές όπως για παράδειγμα επικίνδυνη οδήγηση, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις, χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.

Έτσι αν ένα μέλος μιας τετραμελούς οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ, τότε αντί να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση των πινακίδων, θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση!

Επίσης έχει αποδειχθεί ότι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κακή οδηγική συμπεριφορά και γι΄ αυτό απαιτείται να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα οδήγησης, από την παιδική ηλικία. Στο νέο σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση ώστε να υπάρξουν καλύτεροι και πιο συνετοί οδηγοί στη χώρα μας.

Την ίδια στιγμή, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων από τη στιγμή της διαπίστωσής τους ώστε να τερματιστεί το ζήτημα του «σβησίματος» των παραβάσεων και οι παραβάτες να πληρώνουν τις κλήσεις τους και βέβαια να τιμωρούνται σύμφωνα με ότι ορίζει ο νόμος.

Παράλληλα η ενοποίηση των μητρώων και συστημάτων θα διευκολύνει όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών.

Εκτός των παραπάνω ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει όμως και την καθολική αφαίρεση της άδειας οδήγησης από κάποιον παραβάτη οδηγό στον οποίο οι Αρχές έχουν διαπιστώσει ότι πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις.

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αλλά και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει μια ενότητα τροχαίων παραβάσεων που όντως η κατάσταση έχει ξεφύγει. Το κόκκινο, η παραβίαση του στοπ, η επιθετική οδήγηση γενικά, η χρήση κινητού, τα οποία αυτά έτσι και αλλιώς η κατανάλωση αλκοόλ επισύρουν βαριές ποινές αλλά παράλληλα εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι για ανθρώπινες απώλειες. Εκεί λοιπόν εξετάζεται σοβαρά από τα συναρμόδια υπουργεία η αφαίρεση διπλώματος η οποία στην αρχή θα είναι πολύμηνη, στην συνέχεια πολυετής και μετά οριστική!

Να υπενθυμίσουμε πως τελευταία φορά που άλλαξε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ήταν το 2008!

Online ενστάσεις εντός 7-10 ημερών

Το νέο σχέδιο του ΚΟΚ καταργεί το λεγόμενο «σβήσιμο» των κλήσεων καθώς οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται online στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα από τις Αρχές στους ατίθασους οδηγούς!

Βέβαια σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους ένα χρονικό διάστημα (από 7 έως 10 ημέρες) ώστε να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις ενστάσεις τους οι οποίες αν κριθούν βάσιμες τότε θα διαγράφεται η παράβαση και το πρόστιμο ή οι πόντοι που την συνοδεύουν.

Σε διαφορετική περίπτωση το ποσό του προστίμου θα αναρτάται απευθείας στον προσωπικό λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη ο οποίος αν δεν τον εξοφλήσει τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Κράτος με ότι συνεπάγεται αυτό.

Νέα όρια ταχύτητας

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά στα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις τα οποία αναμένεται να μειωθούν καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που απασχολεί τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και αρκετούς συγκοινωνιολόγους έχει να κάνει με το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα που θέλει να εφαρμόσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες στελέχη από την Τροχαία εκτιμούν ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια οδηγούς θα τους αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες (με τα τωρινά δεδομένα) αν πιαστούν να κινούνται με 60 χλμ./ώρα ενώ παράλληλα θα πρέπει να πληρώσουν και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ (με τα τωρινά δεδομένα).

Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με τη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Αν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα μέσα στις πόλεις τότε είναι σαφές ότι το όριο ελάχιστης ταχύτητας κίνησης θα πρέπει να μειωθεί στα 10 ή στα 20 χλμ./ώρα! Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να γίνει αν κάποιο από τα οχήματα σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας κινείται με 10 ή 20 χλμ./ώρα…

Αυστηρότερες ποινές

Σημαντικές αλλαγές στις ποινές του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει ο νέος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας».

Πιο συγκεκριμένα ο νέος νόμος για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή υπερβολικής κούρασης, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κίνηση σε πεζόδρομο ή πλατείες, οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, οδήγηση με επικίνδυνους ελιγμούς, οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 60 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (δηλαδή τα 130 χλμ./ώρα) ή οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά 40 χλμ./ώρα το όριο (δηλαδή τα 50 χλμ./ώρα) και κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης αλλά και παραβίαση ερυθρού σηματοδότη προβλέπει ποινή φυλάκισης από 1 έως 10 έτη ενώ αν από τα παραπάνω προκληθεί ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη!

carandmotor.gr