Φωτογραφίες: Νίκος Χριστοφάκης 

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών θα οδηγηθεί σήμερα ο 47χρονος Ιταλός που συνελήφθη στην Βάρκιζα κατόπιν εκτέλεσης διεθνούς εντάλματος σύλληψης που εκκρεμούσε σε βάρος του για συμμετοχή σε διεθνές κύκλωμα λαθρεμπορίας πετρελαίου ενώ την Δευτέρα αναμένεται να περάσει την πόρτα της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών.

Σύμφωνα με το διεθνές ένταλμα σύλληψης που υπήρχε σε βάρος του (είχε εκδοθεί ερυθρά αγγελία από την INTERPOL), «η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενοπλοίων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιρειών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα».

Ωστόσο, ο γνωστός δικηγόρος και φίλος του 47χρονου Έρικ με δηλώσεις του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης δίνει νέα τροπή στην υπόθεση λέγοντας πως ο συλληφθείς είναι απλά broker των ναύλων και είχε συλληφθεί παλαιότερα στο Ντουμπάι για την ίδια υπόθεση αλλά αφέθηκε ελεύθερος μετά από δίκη.

«Είμαστε φίλοι με τον Έρικ, επικοινώνησα με τη γυναίκα του και μου είπε ότι για την ίδια υπόθεση τον είχαν σταματήσει στο Ντουμπάι πριν από μερικούς μήνες γιατί είχε ένταλμα.

Πέρασε από δική στο Ντουμπάι αλλά απαλλάχθηκε γιατί φάνηκε πως ήταν απλά διαχειριστής των ναύλων», εξηγεί ο κ. Μαρακάκης.

Ο 47χρονος Ιταλός που κατηγορείται για λαθρεμπόριο πετρελαίου

Υπενθυμίζεται ότι ο 47χρονος εντοπίστηκε το πρωί της Παρασκευής, 29 Μαρτίου, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Αναζητήσεων Αρχείου και Ταυτοτήτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής οι οποίοι του πέρασαν χειροπέδες.

Σύμφωνα με το διεθνές ένταλμα σύλληψης που υπήρχε σε βάρος του (είχε εκδοθεί ερυθρά αγγελία από την INTERPOL), «η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενοπλοίων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιρειών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα».

Το κόλπο που χρησιμοποιούσαν ήταν το εξής: «Προμηθεύονταν συσκευές δορυφορικής αναμετάδοσης και αναγνώρισης από ακινητοποιημένα πλοία που βρίσκονταν σε λιμάνια της Ασίας, τις τοποθετούσαν στα δεξαμενόπλοιά τους, και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τις απενεργοποιούσαν, καταφέρνοντας να εξαπατήσουν τους ναυλωτές», προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο οικονομική ζημιά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Άλλα δημοσιεύματα από τη Βενεζουέλα αναφέρουν ότι «ο 47χρονος, μαζί με άλλα άτομα που συνελήφθησαν, ήταν μέρος της ομάδας ναυτιλιακών επιχειρηματιών με τους οποίους συνεργαζόταν η κρατική εταιρεία πετρελαίου και που επέλεξαν να εξαπατήσουν τη βιομηχανία με διάφορες δικαιολογίες, μεταξύ των οποίων, η υποτιθέμενη “βλάβη” στο πετρέλαιο ή μηχανικές βλάβες του πλοίου στην ανοιχτή θάλασσα».

Ο 47χρονος Ιταλός έμενε με την οικογένειά του στη χώρα μας και έφευγε από την υπερπολυτελή βίλα του με πανάκριβα αυτοκίνητα, τα οποία δεν περνούσαν απαρατήρητα από κανέναν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι διασκέδαζε σε ακριβά στέκια της παραλιακής και του Κολωνακίου ενώ στο προφίλ του είναι αναρτημένες πολλές φωτογραφίες με σκάφη.

Ο ίδιος πίστευε ότι είχε βρει το «λιμάνι» όπου δεν θα τον έβρισκε κανείς αλλά όλα αυτά, μέχρι το πρωί της Παρασκευής που συνελήφθη.

Η υπερπολυτελής βίλα του 47χρονου Ιταλού

«Από την Υποδιεύθυνση Αναζητήσεων Αρχείου και Ταυτοτήτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη χθες, Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024, κατόπιν ενδελεχών ερευνών, σε περιοχή της Βάρκιζας, αλλοδαπός, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διεθνικού χαρακτήρα, με έδρα χώρα της Λατινικής Αμερικής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εκδοθείσα ερυθρά αγγελία από την INTERPOL και με πληροφορίες από Αρχές του εξωτερικού, ο αλλοδαπός ήταν ηγετικό μέλος της οργάνωσης, η οποία δραστηριοποιούνταν στο λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών διεθνώς.

Η εν λόγω οργάνωση, ως ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων, υπό την κάλυψη νομιμοφανών ναυτιλιακών εταιριών, φόρτωνε προϊόντα πετρελαίου από λιμάνια της Λατινικής Αμερικής και επετύγχανε την ιδιοποίησή τους κατά τη μεταφορά τους, χρησιμοποιώντας τεχνάσματα.

Ειδικότερα, προμηθεύονταν συσκευές δορυφορικής αναμετάδοσης και αναγνώρισης από ακινητοποιημένα πλοία που βρίσκονταν σε λιμάνια της Ασίας, τις τοποθετούσαν στα δεξαμενόπλοιά τους, και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τις απενεργοποιούσαν, καταφέρνοντας να εξαπατήσουν τους ναυλωτές.

Το παράνομο οικονομικό όφελος της οργάνωσης εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 21 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α., ζημιώνοντας τόσο τους ναυλωτές όσο και το κράτος τους».