Τα πρωτότυπα του Bertone, που έμειναν στο στάδιο προ-παραγωγής, αλλά έδωσαν τα «φώτα» τους σε άλλους κατασκευαστές.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, δεν ήταν καθόλου βέβαιο ότι η Porsche θα εξελισσόταν μια μέρα, σε έναν από τους πιο επιτυχημένους (εμπορικά) κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Εκείνη την εποχή, η εταιρεία με έδρα το Zuffenhausen βρισκόταν σε βαθιά κρίση και αναζήτησε ενισχύσεις από το ιταλικό στούντιο σχεδιασμού Bertone.

Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί το σχήμα για τη διάδοχο 911 και ένα πρόσθετο μοντέλο, που τελικά ονομάζεται Boxster. Αυτές θα ήταν οι πρώτες υδρόψυκτες Porsche.

Bertone Porsche 911 (996)

Μία από τις πολλές προκλήσεις για τον Bertone ήταν η σχεδίαση των προβολέων. Επειδή το μπροστινό μέρος υποτίθεται ότι ήταν συνολικά πιο επίπεδο από ό,τι στις 964 και 993, τα «τηγανητά αυγά» (όπως ονομάζονταν ευθυμολογικά τα εμπρός φώτα της 911) τελικά αναπτύχθηκαν από αμέτρητα σχέδια. Στο τέλος, βρήκαν τον δρόμο τους στο δίδυμο της σειράς 996/986.

Bertone Porsche Boxster (986)

O Bertone ανέπτυξε μια GT σιλουέτα με φαρδιά, αλλά επίπεδα πίσω φώτα και μεγαλύτερη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Η σιλουέτα και οι αναλογίες του μοντέλου παραγωγής της Porsche άλλαξαν ριζικά ξανά. Ωστόσο, τα σχέδια του Bertone θυμίζουν έντονα τη Ferrari 550 Maranello, που κυκλοφόρησε το 1996.

Ενώ οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα στο πλάι, επηρέασαν βαθύτατα όσους κατασκευαστές πειραματίστηκαν με κεντρομήχανα σπορ μοντέλα τη δεκαετία του 1990. Όπως η Toyota, με το MR2.

Ήταν άλλωστε μια δοκιμασμένη «συνταγή» του Bertone από τα ‘70s, όταν σχεδίασε το εμβληματικό Fiat X1/9, που στα χέρια του πιο αναγνωρίσιμου ιδιοκτήτη του, Νίκι Λάουντα, έγινε γνωστό ως η… Ferrari των φτωχών!