Από το ένα μέτωπο στο άλλο βρίσκονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ήδη έχουν αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων τους.
Στα περίπου 25 χρόνια που βρίσκομαι σε αυτό το ρεπορτάζ του αυτοκίνητου και της κινητικότητας, αυτό που συμβαίνει την τελευταία τριετία δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ, τουλάχιστον μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στον απόλυτο πανικό, προσπαθώντας να πείσουν τα κράτη-μέλη της ΕΕ, τα οποία έχουν περιέλθει σε κατάσταση περιβαλλοντικής «εξαλλοσύνης», ότι οι αποφάσεις τους -και κυρίως οι χρόνοι υλοποίησής τους-, είναι ανέφικτες και επικίνδυνες. Ηδη πλέον, όποιο νέο μικρό αυτοκίνητο έρχεται κοστίζει από 20.000 ευρώ, όποιο crossover από 25.000 και όποιο SUV από 35.000 ευρω.
Ας δούμε όμως το θέμα από την αρχή. Τα κράτη (και όλοι εμείς) βιώνοντας τις δραματικές και επιδεινούμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, έχουν πάρει σκληρές και ριζικές αποφάσεις και για τις μεταφορές. Μία από αυτές είναι η απαγόρευση πώλησης αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε όλη την επικράτεια της Ε.Ε. από το 2035, ενώ θα μπεί σε ισχύ το νέο πρότυπο εκπομπής ρύπων EURO 7.
Ολα αυτά επιβάλλουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την στην παραγωγή ολοκαίνουργιων αυτοκινήτων.
Είναι η πρώτη φορά που η αυτοκινητοβιομηχανία κρούει τόσο ηχηρά τον κώδωνα του κινδύνου, ότι ένας από τους βασικούς πυλώνες της Ευρωπαϊκής οικονομίας έχει υποστεί ήδη τις πρώτες… ρωγμές.
Το βασικότερο πρόβλημα γι’ αυτές δεν είναι τόσο η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, η οποία έχει μπει ήδη σε γοργούς ρυθμούς, αλλά το EURO 7, που μεταξύ άλλων θα απογειώσει περαιτέρω τις τιμές των αυτοκινήτων εφόσον δεν ρίξουν δραστικά τους φόρους τα κράτη.
Μάλιστα δείχνουν αποφασισμένες να μπλοκάρουν την τελική απόφαση για το EURO7 τους επόμενους μήνες, επειδή το θεωρούν αχρείαστο, χωρίς κανένα όφελος για το περιβάλλον και με μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στην βιομηχανία.
Παράλληλα, η δεδομένη εξαιτίας του EURO 7 αύξηση των τιμών των οχημάτων, θα φρενάρει την ανανέωση του στόλου της Ε.Ε., με τους πολίτες να δυσκολεύονται να αλλάξουν τα ακόμα παλαιότερα οχήματα που έχουν (Euro, 3,4 κ.λπ).
Σημειώστε πως η Ελλάδα, που βιώνει ίσως τις χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, είναι υπέρ του EURO 7 και μάλιστα έχει αποφασίσει το STOP στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης να γίνει πέντε χρόνια νωρίτερα, δηλαδή από το 2030.
Το σίγουρο είναι πως η Ευρώπη βρίσκεται σε έναν εσωτερικό άτυπο εμφύλιο, την τροπή του οποίου αναμένεται να κρίνει βασικά μια χώρα.
Η Γερμανία φυσικά.
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto