Το ανανεωμένο Hyundai i10 δεν δείχνει μόνο την επιμονή των ανθρώπων της εταιρείας στη mini κατηγορία οχημάτων. Είναι ακόμα μία απόδειξη ότι έχουν εδραιωθεί στην πρωτοπορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεν είναι μεγάλα λόγια. Η Hyundai δρέπει την επιτυχία του επιχειρηματικού σχεδίου που τα στελέχη της έθεσαν σε εφαρμογή τουλάχιστον πριν από μια δεκαετία.

Μια συγκεκριμένη επιλογή και διαδρομή η οποία ενείχε ρίσκο, καθώς θέλησαν να διαφέρουν επί της ουσίας από τις άλλες εταιρείες και όχι φαινομενικά.

Μια ματιά στην γκάμα μοντέλων και στην τεχνολογική «φαρέτρα» της εταιρείας θα πείσει και τον πιο δύσπιστο. Η Hyundai (όπως και η Kia) έχει από τα πιο σύγχρονα, πρακτικά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που κάποιος μπορεί να αποκτήσει στην εποχή μας.

Αυτό ισχύει σε κάθε κατηγορία, όχι μόνο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητά της τα οποία αποτελούν την προμετωπίδα, λόγω των συνθηκών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Γράφοντας για κάθε κατηγορία, φυσικά αναφερόμαστε και στη mini.

Η επανασχεδίαση
Στις αρχές της χρονιάς η Νοτιοκορεατική εταιρεία ανακοίνωσε την επανασχεδιασμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του i10. Αυτή παρουσιάστηκε το 2019, συνεπώς ήταν η συνήθης ανάγκη για να ανανεωθεί.

Η διαδικασία για να γίνει αυτό ξεκίνησε την εποχή όπου η Hyundai είχε αρχίσει ήδη τη δημιουργική διαδικασία για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Ως αποτέλεσμα, κάποια από τα αισθητικά στοιχεία που εφαρμόστηκαν στα τελευταία υιοθετήθηκαν και στο ανασχεδιασμένο μοντέλο της για την πόλη.

Το αμάξωμά του έχει μορφοποιηθεί με τρόπο που να γίνει ακόμα πιο δυναμικό από πριν. Η μάσκα, η γρίλια τύπου κυψέλης με τα ενσωματωμένα σε αυτή φώτα ημέρας LED, η διαμόρφωση των προφυλακτήρων, όπως και τα πίσω φώτα είναι τα πρώτα εμφανή στοιχεία του επανασχεδιασμένου i10.

Άλλα στοιχεία που έχουν αλλάξει στο αμάξωμα είναι η διαμόρφωση στα μαρσπιέ και στην πίσω κολώνα αυτού, η οποία με τη χρήση μαύρου πλαστικού δημιουργεί το σχήμα του γράμματος «Χ». Επίσης, εξωτερικά, το μοντέλο είναι διαθέσιμο με επιπλέον τέσσερα χρώματα, πέραν αυτών που υπήρχαν ως επιλογές.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές αφορούν στη διαμόρφωση των αεραγωγών στις άκρες του ταμπλό, στο κυψελοειδές πατρόν στο τμήμα του εμπρός από τον συνοδηγό, στην τοποθέτηση έγχρωμης οθόνης 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων από τον βασικό εξοπλισμό, και στους τρεις νέους χρωματισμούς στην ταπετσαρία.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι 8,0 ιντσών στην οποία εμφανίζονται οι ενδείξεις του συστήματος διασυνδεσιμότητας «Bluelink» και του ηχοσυστήματος. To ανανεωμένο i10 παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, αντίστοιχα.

Ο βασικός εξοπλισμός του είναι πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας και -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης με όχημα, πεζό ή δικυκλιστή, διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματης αφής της μεγάλης σκάλας των φώτων, αναγνώρισης ρυθμιστικών πινακίδων ταχύτητας, αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού και υπενθύμισης για τον έλεγχο για ύπαρξη παιδιών στο πίσω κάθισμα.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται, επίσης, θύρες USB type-C, το σύστημα «eCall», επιφάνεια ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, δυνατότητα αναβάθμισης «Over the Air» κ.ά.

Η έκδοση «N Line»
Πρόθεση των ανθρώπων της Hyundai είναι να κάνουν το i10 όσο πιο ξεχωριστό γίνεται στην κατηγορία του, αλλά και άξιο τέκνο της σε σχέση με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της.

Έτσι, είχαν αποφασίσει να το διαθέτουν και στην κορυφαία εξοπλιστική εκδοχή «N Line», κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και στο επανασχεδιασμένο μοντέλο. Σε αυτή, το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο δυναμικό σε εμφάνιση.

Συγκριτικά, στο εμπρός μέρος, η μάσκα εκτείνεται ως χαμηλά στο προφυλακτήρα, τα πλαίσια για τους προβολείς ομίχλης είναι οριζόντια διαμορφωμένα σε αυτόν και στη βάση του τοποθετείται κόκκινο εγκάρσιο στοιχείο που παραπέμπει (οπτικά) σε «splitter».

Επίσης, τα LED φώτα ημέρας είναι τοποθετημένα διαγωνίως παράλληλα στις άκρες της γρίλιας στην οποία έχουν ενσωματωθεί και κόκκινα στοιχεία που σχηματίζουν στήλη.

Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές στην «N Line» αφορούν στη διαμόρφωση του εκεί προφυλακτήρα με τρόπο που να προσομοιώνει την ύπαρξη αεροδυναμικού διαχύτη, στο κόκκινο πλαίσιο σε εκείνη την περιοχή, στη διπλή απόληξη της εξάτμισης και στην τοποθέτηση ανακλαστήρων στις άκρες του (προφυλακτήρας). Τέλος, διατίθεται με σπορτίφ σχεδίασης τροχούς 16 ιντσών και διχρωμία.

Στο εσωτερικό, το επανασχεδιασμένο i10 «N Line» διαφέρει από τις υπόλοιπες εξοπλιστικές εκδοχές του από τα στοιχεία που τονίζουν τη σπορτίφ εικόνα του, όπως τον λογότυπο («N Line») στο τιμόνι και στον μοχλό ταχυτήτων, τα κόκκινα δακτυλίδια στους αεραγωγούς, τη μεταλλική επιφάνεια των πεντάλ και την ταπετσαρία με τις κόκκινες ραφές. Πέραν αυτών, η Hyundai τοποθετεί άλλα καθίσματα εμπρός στην εν λόγω έκδοση, συγκριτικά.

Μικρομέγαλο
Το i10 είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της mini κατηγορίας τα οποία είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εδώ και χρόνια μεταστροφή του αγοραστικού κοινού προς τα crossover και τα SUV έχει κάνει τις εταιρείες να αφαιρούν τα οχήματα πόλης από την γκάμα τους.

Όμως, στη Hyundai επιμένουν να επενδύουν στο i10 υπό μία συνθήκη: Να είναι κατ’ όνομα «μικρό». Οι εξωτερικές διαστάσεις του δεν φανερώνουν πόσο ευρύχωρο είναι εσωτερικά, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ως επιβάτης, έχεις αμέσως την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η διαμόρφωση του εσωτερικού έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλεύεται κάθε διαθέσιμο χιλιοστό προς όφελος των επιβαινόντων.

Το εσωτερικό πλάτος είναι μεγάλο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πίσω κάθισμα μπορούν να μεταφερθούν ακόμα και τρεις ενήλικοι, οι οποίοι έχουν ικανό χώρο τόσο για τα πόδια όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

Ο οδηγός κάθεται σε μια πολύ καλή θέση έχοντας καλή ορατότητα. Οι διακόπτες στο τιμόνι είναι για να ρυθμίζουν το ηχοσύστημα και τις παραμέτρους των συστημάτων προειδοποίησής του, όπως και για την άνεση και τον εσωτερικό φωτισμό.

Αυτοί που υπάρχουν κάτω από την κεντρική οθόνη, για τον χειρισμό του κλιματισμού, είναι εύκολα προσβάσιμοι και εύχρηστοι. Στη βάση της κονσόλας, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού έχουν διαμορφωθεί πρακτικές ποτηροθήκες σε συνδυασμό και με άλλες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Πέραν αυτών, εμπρός από τον μοχλό ταχυτήτων έχει διαμορφωθεί επίσης μια πρακτική και ευρύχωρη θήκη.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το i10 «N Line» είχε τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων. Αυτός διαθέτει σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και σύστημα Dual CVVT.

Θυμίζουμε ότι τo τελευταίο ρυθμίζει διαρκώς τον χρονισμό και τη βύθιση των βαλβίδων βάσει του φορτίου που εφαρμόζει ο οδηγός, δηλαδή αναλόγως πόσο πιέζει το δεξί πεντάλ. Χάρη σε αυτό επιτυγχάνεται η μικρότερη δυνατή κατανάλωση και η μέγιστη απόδοση σε κάθε συνθήκη.

Η μέγιστη ισχύς του βενζινοκινητήρα είναι 84 ίπποι οι οποίοι ίσως ακούγονται λίγοι, ιδίως στην εποχή όπου κυριαρχούν οι μικροί τρικύλινδροι με υπερτροφοδότη. Όμως, στην πράξη, η απόδοσή του είναι καλή για τα δεδομένα.

Ο κινητήρας αρχίζει να αποδίδει ικανοποιητικά τη ροπή του πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και συνεχίζει να το πράττει ακόμα και περίπου ως τις 5.000 σ.α.λ. Η εφαρμογή της είναι γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών και καταλαβαίνεις ότι είναι τεχνολογικά προσεγμένος.

Το επίπεδο θορύβου που εκπέμπει είναι σχετικά χαμηλό, κάτι που ισχύει και γι’ αυτό που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες στο ταξίδι. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει καλή αίσθηση και λειτουργία και εντάσσεται στα θετικά του αυτοκινήτου.

Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Η ρύθμισή της είναι τέτοια που προσήκει σε αυτή αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Με αυτό εννοούμε ότι απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις ταλαντώσεις, χωρίς να έχει ξερή ή απότομη αντίδραση ή να δημιουργείται στους επιβάτες αίσθηση αναπήδησης.

Είναι μια καλή επιλογή;
Στην εποχή μας, όπου η ηλεκτροκίνηση αλλά και κάποια οχήματα μικροκινητικότητας διεμβολίζουν εμπορικά τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα σε κάθε κατηγορία, το Hyundai i10 μοιάζει σαν να είναι «ένας από τους τελευταίους των Μοϊκανών».

Η Νοτιοκορεατική εταιρεία επιμένει να το διατηρεί στην γκάμα της και επενδύει σημαντικά σε αυτό. Μπορεί οι πωλήσεις του -όπως και όλων άλλων (λιγοστών) ανταγωνιστών του- να μην είναι αυτές που θα ήθελαν οι λογιστές της, όμως υπάρχει το όραμα.

Το i10 δείχνει το υψηλό επίπεδο προόδου της εταιρείας στο «κάτω άκρο» της κατηγοριοποίησης των οχημάτων. Σε άλλη περίπτωση, δηλαδή εάν επρόκειτο για κάποια διαφορετική εταιρεία, ίσως να είχε σταματήσει ήδη η παραγωγή του ως οικονομικά ασύμφορη. Όχι, όμως σε ό,τι αφορά στη Hyundai.

Το i10 με τον 1.2 MPI κινητήρα είναι μια «χρυσή τομή» μεταξύ τιμής αγοράς, εξοπλισμού, ευρυχωρίας και οικονομίας καυσίμου. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο τόσο εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, με καλή οδική συμπεριφορά και αίσθηση τιμονιού, όπως και αποδοτικό σύστημα πέδησης.

Στην εξοπλιστική έκδοση «N Line» ο ιδιοκτήτης παίρνει ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία, τόσο στον αισθητικό τομέα όσο και στην αξία του. Η τελευταία ενισχύεται και από την αξιοπιστία που έχουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας όσο και από την πενταετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων που προσφέρει.

Για να απαντήσουμε στην αρχική ερώτηση: Ναι, το επανασχεδιασμένο Hyundai i10 είναι μια καλή επιλογή για κάποιον που θέλει να αποκτήσει ένα οικονομικά προσιτό καινούργιο αυτοκίνητο, ιδίως αφού έχει χαρακτήρα οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i10 1.2 MPI 84 PS facelift
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.197 cc
Ισχύς: 84 PS/6.000 rpm
Pοπή: 118 Nm/4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,6 sec
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,2 lt/100 km /7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.670/1.680/1.480 mm
Μεταξόνιο: 2.425 mm
Βάρος: 919 kg
Χώρος αποσκευών: 252-1.050 lt
Τιμή: Από 17.240 ευρώ (1.2 MPI «Style»)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *