Τίποτα δεν μπορεί να συγκρατήσει τους Κινέζους από το να κατακτήσουν την Ευρώπη. Και η απουσία δικών τους εργοστασίων είναι απλά μία μικρή «λεπτομέρεια».

Είναι κάτι που αργά ή γρήγορα θα συμβεί. Η δυναμική της κινέζικης οικονομίας και η ανάπτυξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορεί πλέον να περιοριστεί στα στενά όρια της Κίνας. Και αναζητά διαρκώς νέους τρόπους να ανοίξει τα φτερά της σε καινούργιες αγορές.

Η Ευρώπη είναι το επόμενο στάδιο της εξάπλωσης των Κινέζων. Και όπως φαίνεται πολύ σύντομα τα όποια εμπόδια θα είναι παρελθόν. Ακόμα και το γεγονός ότι τους λείπουν οι εγκαταστάσεις εκτός Κίνας.

Αυτό που συμβαίνει με την Ford στην Γερμανία είναι ενδεικτικό. Η Ford έχει εστιάσει και αυτή στον εξηλεκτρισμό της. Για να φτάσει εκεί όμως πρέπει να κλείσει εργοστάσιά της σε διάφορες χώρες όπως στην Βραζιλία, την Ινδία και πιθανόν στην Γερμανία.

Και κάπου εδώ μπαίνουν στην σκηνή οι Κινέζοι, και συγκεκριμένα η BYD η οποία σύμφωνα με την Wall Street Journal θέλει να αγοράσει το συγκεκριμένο εργοστάσιο στην Γερμανία.

Αν γίνει αυτό, θα είναι το δεύτερο εργοστάσιο της Ford που περνά στα χέρια της BYD μετά από εκείνο στην Βραζιλία, αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί η συμφωνία, καθώς στην χώρα της Νότιας Αμερικής επικρατεί πολιτική αναστάτωση μετά τις πρόσφατες εκλογές.

Στην Γερμανία οι συζητήσεις για το εργοστάσιο που βρίσκεται στο Σαρλερουά βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα τερματίσει εκεί την παραγωγή το 2025, αφήνοντας χωρίς δουλειά 4.600 εργαζόμενους. Μόνο 700 από αυτούς θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις για την παραγωγή εξαρτημάτων.

Το δημοσίευμα της αμερικάνικης εφημερίδας υποστηρίζει ότι υπάρχουν άλλες 15 εταιρίες που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο εργοστάσιο, οι περισσότεροι εκ των οποίων προέρχονται από την Κίνα.

Πάντως η Ford πουλά μόνο κάποια εργοστάσια στην Ευρώπη, και δεν σταματά την παραγωγή όπως έκανε στην Βραζιλία και την Ινδία. Τα ηλεκτρικά της μοντέλα που έρχονται θα παράγονται στην Γερμανία και στην Ισπανία (Κολωνία και Βαλένθια αντίστοιχα).

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με τις διαδικασίες παραγωγής σε αρκετές χώρες. Το κλείσιμο των εργοστασίων μπορεί να προκαλέσει πολιτική αναστάτωση, ιδίως αν τα εργοστάσια βρίσκονται στην ίδια χώρα με τα κεντρικά γραφεία της εκάστοτε εταιρίας.

Για την Ford πάντως τα εργοστάσια στην Βραζιλία και την Ινδία παρουσίαζαν συχνά απώλειες. Ακόμα και αν δεν υπήρχε η πίεση για τον εξηλεκτρισμό, τα εργοστάσια αυτά θα έπρεπε να κλείσουν.

Όλα αυτά δημιουργούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους Κινέζους ώστε να αλώσουν την Ευρώπη. Και δεν είναι διόλου απίθανο σε λίγο καιρό, η BYD να έχει ξεπεράσει την Ford (αλλά και τις μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες) μέσα σε λίγα χρόνια, αν αποκτήσει εργοστάσια στην Ευρώπη.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.