Αυξημένες κατά 8 με 10 λεπτά το λίτρο εμφανίζονται οι λιανικές τιμές των καυσίμων το τελευταίο 10ήμερο στην αγορά και αναλυτές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται η τάση αυτή να συνεχιστεί.

Ηδη στην Αττική η μέση τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη των 95 οκτανίων διαμορφώνεται στα 1,863 ευρώ, ενώ στις 11 Ιανουαρίου ήταν κάτω από τα 1,8 ευρώ το λίτρο. Σε ό,τι αφορά το diesel κίνησης η μέση τιμή είναι στα 1,746 ευρώ και η αύξηση είναι ελαφρά χαμηλότερη και κυμαίνεται περίπου στα 5 με 7 λεπτά το λίτρο. Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, αυτό είναι πλέον στο 1,26 ευρώ το λίτρο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης, περίπου 11 με 12 λεπτά από την αρχή της χρονιάς, οφείλεται στην μείωση της επιδότησης. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια της ανόδου της διεθνούς τιμής του πετρελαίου Brent που σε περίπου 10 ημέρες έχει κερδίσει περίπου 9 δολάρια ή ποσοστό 11,5%, ενώ οι προβλέψεις των αναλυτών βλέπουν την τιμή του «μαύρου χρυσού» στην περιοχή των 90 δολαρίων και θα διατηρηθεί εκεί επί μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που το βλέπουν στα 105 δολάρια το βαρέλι. Σήμερα η τιμή του Brent διαμορφώνεται στην περιοχή των 87,3 δολαρίων το βαρέλι, ενώ στις 4 Ιανουαρίου ήταν στα 78 δολάρια.

Οι αναλυτές προσπαθούν να προβλέψουν την επόμενη ημέρα στην αγορά του πετρελαίου, αλλά αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο, διότι πλέον οι όποιες εκτιμήσεις αναθεωρούνται σε εβδομαδιαία βάση αν όχι σε καθημερινή και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει καμία απολύτως εξέλιξη. Η τελευταία δημοσκόπηση του Reuters αναφέρει ότι το πετρέλαιο θα διαπραγματευτεί γύρω στα 90 δολάρια το βαρέλι την περίοδο 2023-2027, ενώ ο μέσος όρος για φέτος θα είναι τα 87 δολάρια. Οι τιμές θα παρουσιάσουν διακυμάνσεις με βασικούς παράγοντες «αστάθειας» την οικονομική ανάκαμψη της Κίνας και την πορεία της σχιστολιθικής παραγωγής στις ΗΠΑ.

Την περασμένη εβδομάδα, το Bloomberg ρώτησε 11 αναλυτές για τη συμβολή της Κίνας και ανέφεραν ότι αναμένουν ότι η ζήτηση πετρελαίου στο μεγαλύτερο εισαγωγέα στον κόσμο θα αυξηθεί κατά 800.000 βαρέλια την ημέρα φέτος. Αυτό σημαίνει ότι θα φτάσει τα 16 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως και θα αντιπροσωπεύει το 50% της συνολικής αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου το 2023. Η αύξηση της ζήτησης που προβλέπουν οι αναλυτές που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση του Bloomberg καθώς και άλλοι που αναμένουν υψηλότερες τιμές του πετρελαίου, αποδίδεται στον τερματισμό της πολιτικής μηδενικού COVID από το Πεκίνο που εμπόδισε την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου την τελευταία διετία.

Εν τω μεταξύ, ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι η αγορά πετρελαίου θα κινηθεί ξανά σε έλλειμμα, πιέζοντας ανοδικά τις τιμές. Η Goldman Sachs, για παράδειγμα, βλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στα 2,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως φέτος, ωθώντας το αργό Brent στα 105 δολάρια το βαρέλι το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η Morgan Stanley αναμένει επίσης υψηλότερες τιμές του πετρελαίου το δεύτερο εξάμηνο του έτους, κυρίως λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης από την Κίνα. Η επενδυτική τράπεζα επεσήμανε επίσης ως παράγοντες ανόδου την επιβράδυνση της αύξησης της παραγωγής σχιστόλιθου των ΗΠΑ, την αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμότητα ρωσικού πετρελαίου και το τέλος των ροών πετρελαίου από το στρατηγικό απόθεμα των ΗΠΑ.

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.