«Φτωχικός» φαίνεται να είναι ο σάκος του Άι Βασίλη, λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, για τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης που κάνουν λόγο για υποτονική κίνηση, ως συνέχεια μιας ιδιαίτερα κακής χρονιάς, όπως ήταν αυτή του 2022.

Παρά το γεγονός πως οι ημέρες των εορτών είθισται να ενεργοποιούν τα αντανακλαστικά των καταναλωτών, με τις προσφορές, μάλιστα, σε αρκετά καταστήματα της πόλης να είναι σε εξέλιξη, εντούτοις η οικονομική ανασφάλεια και οι υποχρεώσεις, συχνά συσσωρευμένες, των νοικοκυριών φαίνεται να κρατούν μακριά από τα καταστήματα τους Θεσσαλονικείς. Ακόμη και ημέρες που η Τσιμισκή έχει ιδιαίτερη κίνηση αυτή είναι ως επί το πλείστον από διερχόμενους και… περιπατητές που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες. Η εικόνα στην οδό Μητροπόλεως είναι ακόμη πιο αποκαρδιωτική ενώ όσο απομακρυνόμαστε από το κέντρο τόσο η αγοραστική κίνηση μοιάζει σχεδόν ανύπαρκτη.

Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και όσοι Θεσσαλονικείς δεν διαθέτουν χρήματα για την αγορά δώρων ή ειδών για τους ίδιους προσπαθούν να εξασφαλίσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραπέζι που δεν θα είναι περιορισμένο και θα τους δώσει την ευκαιρία, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις επιλογές τους, να πάρουν μια μικρή εορταστική γεύση.

Χειρότερη χρόνια από το 2021

Ο κ.Φιλιππίδης κάνει λόγο για μειωμένη αγοραστική κίνηση σε σχέση με πέρυσι, αν και το ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, με τη μέση απόδειξη να έχει μειωθεί περαιτέρω και τους καταναλωτές να αγοράζουν τα άκρως… αναγκαστικά μικροδωράκια.  

«Ο κόσμος νιώθει ανασφάλεια, νιώθει απογοήτευση γιατί η οικονομική κατάσταση δεν βελτιώνεται. Δεν έχει τη δυνατότητα για αγορές καθώς οι υποχρεώσεις τρέχουν» αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΣΘ υπογραμμίζοντας πως τα πρώτα λουκέτα στα εμπορικά καταστήματα, που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν, έχουν, ήδη, μπει, γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμούς.

Οι προσδοκίες δεν φαίνεται να επαληθεύονται

Αξίζει να σημειωθεί πως οι έμποροι της χώρας φέτος προσδοκούσαν ενισχυμένο εορταστικό τζίρο από τα 3,6 δισ. ευρώ του περυσινού Δεκεμβρίου, την ώρα, μάλιστα, που οι καταναλωτές αναζητούν προσιτές τιμές, ανάλογες με το «ψαλιδισμένο» διαθέσιμο εισόδημά τους. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο οι καταναλωτές έχουν στη διάθεσή τους από τις 14 Δεκεμβρίου έως τις 4 Ιανουαρίου το «χριστουγεννιάτικο καλάθι» και μέχρι τις 11 Ιανουαρίου το «καλάθι του Άι Βασίλη» με παιδικά παιχνίδια, ώστε τα νοικοκυριά να βοηθηθούν προκειμένου το ανταποκριθούν στις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις.

Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου

Στον «χάρτη των e-shop» υπάρχουν, πλέον, 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις με οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων. Το πακέτο τού e-Commerce έφτασε το 2021 στη χώρα μας τα 6,1 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο μέχρι και 40%, δηλαδή περίπου 2 δισ. ευρώ περισσότερα από το 2020, με το πλήθος των συναλλαγών την ίδια περίοδο να αυξάνεται 20% και να έχει φτάσει τις 125 εκατ. εμπορικές κινήσεις.

«Στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και προτιμήσεις κανείς σύγχρονος έμπορος δεν πρέπει να βλέπει το online εμπόριο ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά του τζίρου της φυσικής έδρας του καταστήματός του» τονίζουν έμποροι που διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα και, όπως λένε, «μόνο θετικά αποτελέσματα καταγράφουν από τότε που εισήλθαν στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου».

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.