Αυτή τη φορά είναι η Suzuki που βάζει τον πήχη ψηλά και επιχειρεί, μέσω του S-Cross, να αναμετρηθεί με τον γκουρού των μικρομεσαίων SUV, το Nissan Qashqai. Eχει κάποια τύχη;

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD

Το σίγουρο είναι ότι το Qashqai πουλά σαν ζεστό ψωμί διαχρονικά, ανεξάρτητα από το αν οι γενιές του βρίσκονται στην αρχή ή στο τέλος του βίου τους. Το όνομά του αποτελεί την απόλυτη σταθερά σε μια κατηγορία που βρίθει πια από προτάσεις.

Το αυτοκίνητο-βαρόμετρο της αγοράς πέρασε πλέον σε άλλο επίπεδο σε ό,τι αφορά την απτή ποιότητα, τα υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και την εμφάνιση. Πιο ώριμο και σαφώς πιο premium στην τελευταία γενιά, το Qashqai σβήνει και τα τελευταία ερωτηματικά που αφορούν το ύφος του χαρακτήρα αλλά και τις πραγματικές δυνατότητές του.

Εδώ είναι που το Qashqai σηκώνει αμέσως το γάντι, τόσο σε απόλυτους εσωτερικούς χώρους όσο και σε έξυπνα τερτίπια πρακτικότητας. Στο S-Cross το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο γίνεται εμφανές κυρίως από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 9”, η οποία προσφέρει δυνατότητα για ασύρματη σύνδεση με smartphone και έχει δεκάδες δυνατότητες προβολής πληροφοριών για το αυτοκίνητο και παραμετροποίησης των ενδείξεων με βάση τις επιλογές του οδηγού. Το Qashqai υπερτερεί σε προσλαμβανόμενη ποιότητα (υλικά, φινίρισμα) αλλά και σε ψηφιακό περιβάλλον τελευταίας κοπής. Εμφαση δόθηκε στην εργονομία και την αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας που παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων.

Ο πίνακας οργάνων των 12,3” και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9,0” -στη δική μας έκδοση- δημιουργούν ένα high tech περιβάλλον στην καμπίνα. Η οθόνη παρέχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, προσφέροντας τη δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi.

Στα highlights διακρίνουμε το μεγάλο (προαιρετικό) Head-Up-Display 10,8”, την ταχύτατη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στα 15 W, αλλά και τις πολλές θύρες φόρτισης USB-A και USB-C εμπρός και πίσω. Σε ό,τι αφορά τις θήκες μικροαντικειμένων, και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν αρκετές, εκείνες του S-Cross όμως είναι λίγο πιο βαθιές από τις αντίστοιχες του Qashqai.

Στα πιο σημαντικά, ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας DiG-T των 1,3 lt 140 PS και 240 Nm του Qashqai εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, γεγονός που μειώνει το βάρος σε σχέση με τα καθιερωμένα 48V συστήματα ενώ είναι και απλούστερο κατασκευαστικά. Η Nissan ισχυρίζεται ότι βελτιώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, κάτι που στην πρώτη περίπτωση δεν διαπιστώσαμε σε μεγάλο βαθμό, βλέποντας τουλάχιστον 8,1 lt/100 km μέση δοκιμής.

Η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές (το συνειδητοποιείς όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και πατήσεις βαθιά το γκάζι), εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση, καθώς και άμεση επανεκκίνηση. Στην πράξη, το σύνολο του Qashqai ξυπνά πάνω από τις 2.000 rpm  και στη συνέχεια λειτουργεί στρωτά και γεμάτα μέχρι να «ξεφουσκώσει» κάπως κοντά στο όριο περιστροφής του.

Ο 1.4 του S-Cross των 129 PS αποδείχτηκε φιλότιμος, παρόμοια αποδοτικός στις μεσαίες rpm και λίγο πιο… γκρινιάρης σε υψηλό εύρος περιστροφής. Το κεντρικό στοιχείο του είναι η υβριδική διάταξη. Πρόκειται για μια τεχνολογία εξελιγμένη αποκλειστικά από τη Suzuki με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V SHVS το οποίο έχει διπλό στόχο: από τη μία να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές, από την άλλη να καταστήσει ευχάριστη την οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες.

Η ηλεκτρογεννήτρια αποτελεί ουσιαστικά το δυναμό που παράλληλα παίζει τον ρόλο της μίζας για την άμεση και ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα στο φανάρι. Στην περίπτωση που ο οδηγός απαιτήσει επιτάχυνση, η ηλεκτρογεννήτρια γίνεται κινητήρας και μέσω του ιμάντα υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα.

Ο υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας BoosterJet του Suzuki αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 235 Nm σταθερά μεταξύ 2.000-3.000 rpm. Με αυτό τον τρόπο καθίσταται υγιέστατος και ελαστικός σε χαμηλό εύρος λειτουργίας, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μη φαίνεται η διαφορά ισχύος απέναντι στο Qashqai, αλλά, όπως αποκάλυψαν οι επίσημοι αριθμοί, να φτάνει πρώτο από στάση στα 100 km/h.

Διαφορά υπέρ του διαπιστώσαμε και στη μέση κατανάλωση δοκιμής, η οποία δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100 km. Ο περιορισμένος θόρυβος από τους κινητήρες αποδεικνύει την αποτελεσματική φίμωση των συνόλων μέσω της εκτεταμένης χρήσης ηχομονωτικών υλικών, κυρίως στο Nissan. Θετικά σχόλια αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής μας τα εύχρηστα κιβώτια ταχυτήτων με τη σχετικά αραιή διάταξη, αλλά και τα φρένα τους.

Στον δρόμο τώρα, το S-Cross πατά πολύ καλά διαμηνύοντας στον οδηγό μια αίσθηση σιγουριάς και στιβαρότητας, παρότι οι προτεραιότητές του κλίνουν σαφώς υπέρ της άνεσης και της φιλικότητας στη χρήση. Η κλίση του αμαξώματος στις στροφές είναι λογική ενώ πολύ καλή είναι η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος που δεν διαταράσσουν την πορεία του, ακόμη κι αν τις συναντήσεις πάνω σε στροφή.

Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το καλό σε αίσθηση τιμόνι (ελαφρώς πιο φλύαρο από εκείνο του Qashqai), το προσθιοκίνητο Suzuki δεν θα σε τρομάξει με ξαφνικές αντιδράσεις και θα ταξιδέψει με άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Χωρίς όμως να φτάνει στα υψηλά επίπεδα ραφιναρίσματος του Nissan.

Το Qashqai αποκαλύπτει από τα πρώτα μέτρα ένα πιο ολοκληρωμένο και σύγχρονο SUV με περισσότερο μελετημένη (και φιλτραρισμένη) κύλιση, βαρύτερο αποτύπωμα αλλά και ηπιότερες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης. Τα στοιχεία που αντιλαμβάνεσαι εξαρχής είναι η εξαιρετική ηχομόνωση και η αναβαθμισμένη ενδοτικότητα της ανάρτησης (τα υψηλού προφίλ ελαστικά διεκδικούν μερίδιο στην επιτυχία). Η απόσβεση πραγματοποιείται τόσο προοδευτικά που θαρρείς ότι παρεμβάλλεται μεταξύ πλαισίου και δρόμου ένα στρώμα αφρού.

Η ακαμψία του πλαισίου καθώς και η δυνατότητα του αυτοκινήτου να αλλάζει πιο άμεσα κατεύθυνση από τον αντίπαλό του χάρη στο σωστά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης το φέρνουν στο προσκήνιο. Η βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλει στη διατήρηση του θορύβου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ σημειώστε ότι τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα σε διατηρούν ξεκούραστο ακόμη και μετά από μακρινό ταξίδι.

Δεν αποτελεί μαρκετινίστικο τέχνασμα πως το Qashqai ενίσχυσε διεξοδικά το ποσοστό προβλεψιμότητας στο «ο μη γένοιτο», έτοιμο να συγχωρήσει σχεδόν κάθε λάθος του οδηγού χωρίς ο ίδιος να το καταλάβει. Οδηγικά καταφέρνει να κρύβει καλύτερα τον όγκο του σε σχέση με το Suzuki, παρότι επενδύει στην ομοιογένεια. Το S-Cross, με τη σειρά του, ποντάρει σαφώς στο αγχολυτικό προφίλ μέσω μιας πιο «ρευστής» οδικής συμπεριφοράς, η οποία προβάλλει την ασφάλεια και κυρίως την ευκολία χρήσης σε πρώτο πλάνο.

Ωρα για ρεζουμέ. Το Qashqai αναμφίβολα δεν μπορεί να αποχωριστεί την πρώτη θέση στο συγκεκριμένο συγκριτικό. Παραπέμπει σε μεγαλύτερο και ακριβότερο SUV και σε συνδυασμό μάλιστα με ένα όνομα-επένδυση στο αυτοκινητικό στερέωμα δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης σε έναν καταξιωμένο αντίπαλο όπως είναι το S-Cross.

Το τελευταίο θα βρει σίγουρα το κοινό που θα εκτιμήσει τον low profile χαρακτήρα, τη γενναία πρακτικότητα και ευρυχωρία στην καμπίνα, τις περιορισμένες απαιτήσεις σε καύσιμο, αλλά και μια πιο συμβατική εικόνα εξωτερικά, η οποία δύναται να συγκεράσει στοιχεία από δύο κατηγορίες, τα ημίψηλα wagon και τα compact crossover.

Παρά την κοινή προέλευση των δύο αυτοκινήτων, η στόχευση μοιάζει διαφορετική. Το Qashqai με την ευρωπαϊκή αύρα ανοίγει τα φτερά του σε πελάτες που τολμούν να κοιτάξουν την premium κατηγορία. Σε αντίθεση με το πελατολόγιο του σαφώς πιο προσιτού τιμολογιακά S-Cross, το οποίο ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στο λειτουργικό σκέλος, στην αποδεδειγμένη αξιοπιστία και τα ουσιαστικά χαρίσματα που αναζητά ο συνειδητοποιημένος οικογενειάρχης.

Το απόβαρο του Qashqai μειώθηκε κατά 60 kg εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου σε καπό, φτερά και πόρτες. Η πίσω ανάρτηση υιοθετεί νέα στήριξη για καλύτερη συμπεριφορά, αλλά και μόνωση. Τα αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί πιο κάθετα επιφέροντας μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων, αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης αλλά και τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης ενσωματώνει το μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα για πιο άμεση απόκριση και καλύτερη αίσθηση στη θέση της ευθείας, ενώ μειωμένη είναι η σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας, στο 14:1.

Το Dual Sensor Brake Support (DSBS) της Suzuki βασίζεται στην κάμερα και τον αισθητήρα λέιζερ στο εμπρός τμήμα. Αμφότερα κρίνουν αν επίκειται ενδεχόμενο σύγκρουσης τόσο με όχημα όσο και με πεζό. Μόλις ανιχνευτεί κάποια δυνητική κατάσταση σύγκρουσης, το σύστημα DSBS ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχει φυσικά και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Οταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 60 km/h, η κάμερα ανιχνεύει τη διαγράμμιση στην άσφαλτο και ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό σήμα να επιστρέψει στη λωρίδα του. Επίσης, σε ό,τι αφορά το σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 65 km/h (όταν η κάμερα κρίνει πως το όχημα παρεκκλίνει από τη λωρίδα του), αυτό επαναφέρει το όχημα αυτόματα στη σωστή θέση ελέγχοντας το τιμόνι και προειδοποιώντας τον οδηγό.

TECH – NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T ΗYBRID 140 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.332 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 12V
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ) ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.425/1.835/1.625 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504 lt

TECH – SUZUKI S-CROSS 1.4 HYBRID 2WD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.373 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 48V
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ) ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.300/1.785/1.580 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
NISSAN: 140 PS @ 5.500 rpm, 240 Nm @ 1.650-4.000 rpm
SUZUKI: 129 PS @ 5.000 rpm, 235 Nm @ 2.000-3.000 rpm

ΒΑΡΟΣ
NISSAN: 1.405 kg
SUZUKI: 1.195 kg

0-100 km/h
NISSAN: 10,2’’
SUZUKI: 9,5”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
NISSAN: 8,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (6,4 WLTP)
SUZUKI: 7,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,3 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
NISSAN: 196 km/h
SUZUKI: 195 km/h

CO2
NISSAN: 144 gr/km
SUZUKI: 120 gr/km

ΤΙΜΗ
NISSAN: από 30.690 ευρώ (Elite), 32.990 ευρώ (Premium)
SUZUKI: από 21.730 ευρώ (GL), 23.930 ευρώ (GL+)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.