Στην τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του μπαίνει το «καλάθι του νοικοκυριού» με τις νέες λίστες των σούπερ μάρκετ να αναρτώνται σήμερα στο e-καταναλωτής ΙΝΤΙΜΕ

Τις τρίτες κατά σειρά λίστες τους από την έναρξη της πρωτοβουλίας «το καλάθι του νοικοκυριού», γνωστοποιούν στους καταναλωτές σήμερα, Τετάρτη, έως τις 9 το πρωί, τα σούπερ μάρκετ.

Στην πλατφόρμα e-καταναλωτής αναρτώνται οι νέοι κατάλογοι με τα προϊόντα που επέλεξαν για αυτή την εβδομάδα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης καθώς και το οnline Efresh.gr και η πλατφόρμα efood. Επιπλέον με δικό της «καλάθι» που θα περιλαμβάνει 57 προϊόντα συμμετέχει για πρώτη φορά και η πλατφόρμα Wolt. Επίσης σύμφωνα με πληροφορίες, την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν εκφράσει και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως φάνηκε τη δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου οι περισσότερες αλυσίδες προχώρησαν σε μικρές μόνο αλλαγές στα προϊόντα που επέλεξαν σε σχέση με τις λίστες της πρεμιέρας.

Στελέχη της αγοράς εξηγούσαν στο CNN Greece ότι αυτό παρατηρήθηκε κατά περίπτωση, είτε γιατί κάποιες αλυσίδες επέλεξαν και θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα να διατηρούν ένα σχεδόν «σταθερό» καλάθι με προϊόντα τα οποία διαθέτουν σε επάρκεια και αποτελούν εκείνα που είναι ψηλά στις επιλογές των καταναλωτών, είτε επειδή η πρώτη εβδομάδα ήταν σχεδόν «αναγνωριστική».

Mε βάση τα στοιχεία που παρέθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης μετά τη σύγκριση στις λίστες με τα προϊόντα των δύο πρώτων εβδομάδων «644 έμειναν ακριβώς τα ίδια, ίδια συσκευασία, ίδιο προϊόν. Από αυτά τα 644 μόνο σε δύο ανέβηκε η τιμή σε μια αλυσίδα που είχε μειώσεις σε άλλα προϊόντα».

Πρόσθεσε επίσης ότι «101 προϊόντα είχαν χαμηλότερη τιμή και 150 προϊόντα ήταν διαφορετικά από εβδομάδα σε εβδομάδα και εκεί είχαμε καλύτερες τιμές».

Την ίδια στιγμή, με βάση την υπουργική απόφαση η οποία πλέον δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία υποχρεούνται να εξασφαλίζουν την επάρκεια των προϊόντων που «βάζουν» στο καλάθι τους.

Συγκεκριμένα, εάν τα αποθέματα προϊόντος εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι αλυσίδες αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν με αντίστοιχο που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν εντός δύο ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους.

Το νέο προϊόν που επιλέγεται θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια ενώ η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων, δηλαδή την επόμενη Τετάρτη. Η υποχρέωση επαρκών αποθεμάτων δεν εφαρμόζεται για προϊόντα που διατηρούνται υποχρεωτικά εντός ψυγείου ή κατάψυξης.

Από την 1η Δεκεμβρίου επίσης οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόσουν τη σήμανση στα ράφια με τα προϊόντα του «καλαθιού» βάσει όσων προβλέπονται στην υπουργική απόφαση. Το καρτελάκι με το ειδικό (έγχρωμο) σήμα του «καλαθιού» θα έχει σχήμα τετράγωνο ή ορθογώνιο, με διαστάσεις τουλάχιστον ίσες με οκτώ εκατοστά επί οκτώ εκατοστά, ή σχήμα κυκλικό, με διάμετρο τουλάχιστον ίση με οκτώ εκατοστά.

Παράλληλα στην είσοδο κάθε καταστήματος θα πρέπει να αναρτάται ευκρινής λίστα των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού καθώς και οι τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.