Διίστανται οι απόψεις μεταξύ αναλυτών και αυτοκινητοβιομηχανιών για την πορεία της αγοράς.

Η αγορά αυτοκινήτου θα μπορούσε σύντομα να γίνει και πάλι πιο προσιτή για τους καταναλωτές. Προς το παρόν, τα καινούρια αλλά και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά ακριβά, επειδή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν στην παραγωγή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλλά τώρα οι έμποροι αυτοκινήτων και οι ειδικοί του κλάδου βλέπουν σημάδια αντιστροφής της τάσης: Η παραγωγή λειτουργεί καλύτερα, αλλά οι πελάτες συγκρατούνται.

«Βλέπουμε τώρα μια σημαντική μείωση της ιδιωτικής ζήτησης – τόσο για καινούργια όσο και για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα», λέει ο Thomas Peckruhn, Αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Γερμανικού Αυτοκινήτου. Ο Stefan Reindl, Διευθυντής του Ινστιτούτου για την Αυτοκινητοβιομηχανία, λέει: «Η ζήτηση πέφτει».

Ο βιομηχανικός σύνδεσμος VDA κατέγραψε ένα τρίτο λιγότερες εγχώριες παραγγελίες τον Οκτώβριο. Και μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο Πρόεδρος της ένωσης εισαγωγέων VDIK, Reinhard Zirpel, προειδοποίησε: «Η απροθυμία των πελατών να αγοράσουν θα μπορούσε σύντομα να προκαλέσει ξανά προβλήματα στην αγορά, όπως και οι στενές αλυσίδες εφοδιασμού».

Οι άνθρωποι προτιμούν να κρατούν τα χρήματά τους

Οι περικοπές στις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων έχουν δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα τους πελάτες, λέει η ZDK Vice Peckruhn, η οποία είναι ιδιοκτήτης ενός ομίλου αντιπροσωπειών αυτοκινήτων. Επιπλέον, «εν όψει της κρίσης, πολλοί άνθρωποι θέλουν αυτή τη στιγμή να κρατήσουν τα χρήματά τους».

Αναλυτές της αγορά αναφέρουν επίσης ότι αγορές όπως εκείνη του αυτοκινήτου θα εξεταστούν πιο προσεκτικά. «Οι άνθρωποι απλώς δεν γνωρίζουν ακόμη αν ή πόσο θα διαρκέσουν τα δικά τους χρήματα». Πολλοί αγοραστές περίμεναν επίσης, «με την ελπίδα ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων αλλά και των καυσίμων θα πέσουν ξανά».

Αυτό δεν είναι ακόμη ορατό στα σχήματα. Οι υπολειμματικές αξίες που συγκεντρώθηκαν από την DAT παρέμειναν στάσιμες εδώ και περίπου έξι μήνες, τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε υψηλό όλων των εποχών για βενζινοκίνητα οχήματα τριών ετών. Και για τα καινούρια αυτοκίνητα, σύμφωνα με την DAT, τουλάχιστον οι τιμές καταλόγου έχουν αυξηθεί κατά ένα πέμπτο από τις αρχές του 2019. Ο εμπειρογνώμονας του κλάδου Ferdinand Dudenhöffer πρόσφατα προσδιόρισε ότι οι εκπτώσεις αυξάνονται ξανά.

Η χρηματοδότηση γίνεται πιο ακριβή

Προς το παρόν, η πτώση της ζήτησης εξακολουθεί να καλύπτεται από τις υψηλές παραγγελίες, λέει ο Reindl. Τι σημαίνει όμως η τρέχουσα αλλαγή για τις τιμές των αυτοκινήτων; Ο Dudenhöffer είπε πρόσφατα: «Η ώρα για τις εκπτώσεις επιστρέφει». Και ο Reindl λέει επίσης: «Δεν νομίζω ότι οι κατασκευαστές αποχαιρέτησαν την πολιτική τους για τις εκπτώσεις μακροπρόθεσμα. Όταν τελειώσουν οι τρέχουσες κρίσεις, ο ανταγωνισμός στις τιμές θα αυξηθούν ξανά. Απλά επειδή οι κατασκευαστές θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εργοστάσιά τους στο έπακρο.»

Υπάρχουν όμως και άλλες εκτιμήσεις. Ο Peckruhn βλέπει το μέγιστο που έχει επιτευχθεί με τα μεταχειρισμένα οχήματα, αλλά δεν αναμένει καμία υποτροπή σε «παλαιούς πολέμους τιμών» για τα νέα αυτοκίνητα – με άλλα λόγια, υψηλές εκπτώσεις. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κάνουν παρόμοιες δηλώσεις: Ο οικονομικός διευθυντής της Audi, Jürgen Rittersberger, αναμένει ότι η ζήτηση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη από την παραγωγή το επόμενο έτος. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές παραμένουν σταθερά υψηλές. Κατά την παρουσίαση των τριμηνιαίων στοιχείων, ο CFO της BMW Nicolas Peter μίλησε επίσης για σταθερές τιμές το επόμενο έτος.

Η DAT αναφέρει επίσης έναν άλλο παράγοντα που θα κάνει την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου πιο ακριβή για ορισμένους πελάτες που αφορά στην αύξηση των επιτοκίων η οποία κάνει τη χρηματοδότηση πιο ακριβή. Οι μέρες των «πολύ φθηνών και βαριά επιδοτούμενων επιτοκίων χρηματοδοτικής μίσθωσης και χρηματοδότησης» έχουν τελειώσει προς το παρόν.

Ενοποίηση δικτύων αντιπροσώπων

Αν δεν αγοράσετε καινούργιο αυτοκίνητο, προτιμάτε να επισκευάσετε το παλιό σας. Ωστόσο τα συνεργεία αυτοκινήτων είναι πολύ απασχολημένα, λέει ο Peckruhn.

Ο Reindl λέει επίσης ότι το εμπόριο έχει «κερδίσει σχετικά καλά – επίσης χάρη σε μέτρα όπως η σύντομη εργασία και η κερδοφόρα επιχείρηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Πέρυσι υπήρξαν ακόμη και ελαφρώς άνω του μέσου όρου αποδόσεις. Ωστόσο, ο Reindl σημειώνει μια επιταχυνόμενη ενοποίηση των δικτύων αντιπροσώπων. Οι μεγάλοι εμπορικοί όμιλοι εξαγοράζουν όλο και περισσότερους μικρότερους ανταγωνιστές. Μέχρι το 2030 αναμένει μόνο 3.850 ανεξάρτητες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στη Γερμανία. Το 2020 υπήρχαν ακόμη 6.800, στις αρχές της χιλιετίας ακόμη και 18.000 εμπορίες.

«Τα δίκτυα αντιπροσώπων συρρικνώνονται και αραιώνονται», λέει. Δεν περιμένει όμως να εξαφανιστούν: «Οι κατασκευαστές δεν μπορούν να κάνουν χωρίς ένα δίκτυο αντιπροσώπων». Δεν λειτουργούν όλα online – «ειδικά στην περιοχή εξυπηρέτησης.»

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.