Αλήθεια, ποια είναι η γνώμη σας για το νέο Hyundai Tucson; Οι άνθρωποι της νοτιοκορεατικής εταιρείας το χαρακτηρίζουν ως «σχεδιαστική επανάσταση» και δεν αστειεύονται καθόλου! Όπως δεν αστειεύονται και για την τεχνολογία που διαθέτει. Η Plug-in Hybrid έκδοσή του το αποδεικνύει περίτρανα.

Πότε ένα αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται επιτυχημένο; «Αντικειμενικά», όταν οι πωλήσεις του είναι οι περισσότερες από αυτές των εμπορικών ανταγωνιστών του. Σε κάθε άλλη περίπτωση όταν έχει καταφέρει να επιτύχει τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε. Ποια είναι η ιδανική περίπτωση; Να συνδυάζονται και οι δύο αυτοί παράγοντες. Δηλαδή, αυτό που ισχύει για το Hyundai Tucson.

H τέταρτη γενιά τού μοντέλου είναι η πιο ρηξικέλευθη στη σχεδόν εικοσαετή (ως τώρα) παρουσία του στην αγορά. Η εμφάνισή του είναι από τις πιο ιδιότυπες που θα συναντήσουμε στον δρόμο και -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακή. Δεν γίνεται να μην το προσέξεις και είναι αδύνατον να μην σου δημιουργήσει συναισθήματα, είτε θετική (δηλαδή να σου αρέσει) είτε αρνητικά (να το κατακρίνεις).

Το crossover/SUV μοντέλο τής Hyundai ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του στην ευρωπαϊκή αγορά για το πρώτο εξάμηνο του έτους που διανύουμε, βάσει των στοιχείων της «JATO Dynamics» (συγκεκριμένα, σε αυτό το χρονικό διάστημα κατέγραψε 15.806 μονάδες). Εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε στη Γηραιά ήπειρο κάτι που σημαίνει ότι ο Ευρωπαίος καταναλωτής και η αυτοκινητική κουλτούρα του ήταν στο επίκεντρο όλης της διαδικασίας. Και το αποτέλεσμα (οι πωλήσεις, δηλαδή) δείχνει ότι η προσπάθεια ήταν επιτυχημένη.

«Ναι, αλλά το Plug-in Hybrid;»
Αυτή η έκδοση του Tucson είναι η κορυφαία, τόσο εξοπλιστικά όσο και σε ό,τι αφορά την τεχνολογική υπόστασή του. Η τελευταία συναγωνίζεται επάξια την εμφάνιση, δημιουργώντας ένα υψηλών δεδομένων τετράτροχο σύνολο. Σύμφωνα με τον κ. Andreas-Christoph Hofmann, Αντιπρόεδρός Προϊόντων και Μάρκετινγκ της Hyundai Motor Europe: «ο κινητήρας διάταξης Plug-in Hybrid είναι ένα νέο ορόσημο στην γκάμα τού Tucson.

»Με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες που διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα, με υβριδικής διάταξης σύστημα και τώρα με Plug-in Hybrid, το καινούργιο Tucson προσφέρει (στους υποψήφιους αγοραστές) την ευρύτερη δυνατότητα επιλογής εξηλεκτρισμένων κινητήρων, στην κατηγορία. Αυτή, είναι η καλύτερη απόδειξη της δέσμευσής μας στη Hyundai αναφορικά με τη μικροκινητικότητα».

Η διάταξη του Tucson PHEV αποτελείται από τον τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1.6 T-GDI (τεχνολογίας «Smartstream») κινητήρα, καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα, σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη. Ο θερμικός, είναι υποτετράγωνος, αποδίδει μέγιστη ισχύ 179 ίππους/5.500- σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. Θυμίζουμε ότι διαθέτει το σύστημα «CVVD» («Continuously Variable Valve Duration») χάρη στο οποίο μεταβάλλεται και η ταχύτητα με την οποία κινούνται οι βαλβίδες, πέραν του πότε ανοίγουν και κλείνουν, όπως και της διαδρομής που μετακινούνται εντός του θαλάμου καύσης.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 91 ίππους και μέγιστη ροπή 304 Nm. Σύμφωνα με τη Hyundai, η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού υβριδικού συστήματος είναι 265 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 350 Nm.

Αναφορικά με τις μπαταρίες του, είναι πολυμερών ιόντων λιθίου, έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 13,8 kWh και βρίσκονται τοποθετημένες στο κέντρο τού πατώματος του αυτοκινήτου, για να μην επηρεάζουν την κατανομή βάρους εμπρός πίσω και να διατηρείται όσο το δυνατόν χαμηλά το κέντρο βάρους αυτού. Σε ό,τι αφορά στην πλήρωσή τους με ενέργεια, δύνανται να φορτίσουν και με καλώδιο 7,2 kW.

Το Tucson Plug-in Hybrid διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης «HTRAC» (σημ.: «Hyundai TRACtion») το οποίο μπορεί να μεταβάλλει τη μετάδοση της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων αναλόγως της πρόσφυσης των τροχών. Αυτό, έχει και το σύστημα «Terrain Modes» το οποίο εκτός από το πρόγραμμα για κίνηση εντός δρόμου διαθέτει άλλα τρία. Για κίνηση σε άμμο, λάσπη και χιονισμένη επιφάνεια, αντίστοιχα.

Για την κίνηση εκτός δρόμου, το Tucson Plug-in Hybrid διαθέτει και σύστημα Hill Descent Control χάρη στο οποίο διατηρείται σταθερή η ταχύτητα κίνησης κατά την κατάβαση σε πλαγιά με έντονη κλίση. Τέλος, η Hyundai ανακοινώνει ότι η απόσταση του οχήματος από το έδαφος είναι 170 χλστμ., η γωνία προσέγγισης 17,4 μοίρες, η γωνία ράμπας 15,6 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 25,7 μοίρες.

«Πόσα χιλιόμετρα θα κάνω με αυτό ως ηλεκτρικό;»
Είναι προφανές ότι η αναφορά στην απόσταση δεν μπορεί να αφορά σταθερό μέγεθος. Εμείς, με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του, μπορέσαμε να κινηθούμε με το Tucson PHEV ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε απόσταση 52 χλμ. πριν χρειαστεί να ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας. Φυσικά, η διαδρομή έγινε αποκλειστικά εντός πόλης και περιαστικά, μόνο με τον οδηγό και χωρίς φορτίο. Η Hyundai ανακοινώνει μέγιστη θεωρητική αυτονομία 62 χλμ. κατά «WLTP».

Ως οδηγός, έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις εάν το αυτοκίνητο θα κινηθεί μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό ή ως «υβριδικό» μέσω του αντίστοιχου διακόπτη που υπάρχει στη βάση της κονσόλας. Εμπρός σου έχεις ένα ευρύ ταμπλό, συμμετρικά διαχωρισμένο μεταξύ των εμπρός επιβατών. Στη θέση τού πίνακα οργάνων βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών, όπως και μία ίδιας διάστασης στην κονσόλα.

Οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες των συστημάτων γίνονται μέσω της αφής, καθώς οι φυσικοί διακόπτες είναι περιορισμένοι σε αριθμό. Η ευρυχωρία είναι πολύ καλή για όλους. Οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ ωφέλιμο χώρο τόσο για τα πόδια τους, όσο και για το ύψος πάνω από το κεφάλι τους. Μάλιστα, το γεγονός ότι (οι τελευταίοι) κάθονται ελαφρώς κεκλιμένα προς τα πίσω συμβάλλει στην άνεση όσο και στο ωφέλιμο ύψος.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης δημιουργείται μια εικόνα πολυτέλειας η οποία είναι ουσιαστική και όχι τεχνητή ή επιτηδευμένη.

Όταν το Tucson Plug-in Hybrid κινείται με τον 1.6 T-GDI δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς τη δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της Hyundai τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στο σύστημα. Το όχημα κινείται με σχετική ησυχία και με σχετικά άμεση επιτάχυνση εν κινήσει. Το σύστημα παραμετροποίησης μετάδοσης της ροπής έχει δύο προγράμματα: «Eco» και «Sport». Στην πρώτη περίπτωση το βάρος δίνεται στην οικονομία καυσίμου, στη δεύτερη η επιτάχυνση είναι πιο άμεση συγκριτικά.

Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών (τεσσάρων) συνδέσμων. Η ρύθμισή της είναι τέτοια που δεν δημιουργείται κανένα παράπονο τόσο εντός δρόμου όσο και κατά την κίνηση σε χωματόδρομο. Μάλιστα, στη δεύτερη περίπτωση, όπου οι απαιτήσεις απορροφητικότητας των ταλαντώσεων είναι αυξημένες, εκτιμάς καλύτερα τον τρόπο που δουλεύει (σημ.: ανάρτηση).

Η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. η οποία κρίνεται πολύ καλή για τα δεδομένα όγκου του οχήματος. Ωστόσο, το γεγονός ότι το υβριδικό σύστημά του λειτουργεί υποδειγματικά επιτρέπει τη χαμηλή κατανάλωση και -αντίστοιχα- την οικονομία χρημάτων.

H Hyundai, με το Tucson Plug-in Hybrid, έδειξε για μία ακόμα φορά γιατί είναι μία από τις πιο σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Τα στελέχη της δεν φοβήθηκαν την αλλαγή, ούτε δίστασαν να ζητήσουν τη βοήθεια ανθρώπων που είχαν την πείρα και την εμπειρία σε κάθε τομέα. Το αποτέλεσμα είναι να μας εκπλήσσει διαρκώς τα τελευταία χρόνια και να αναμένουμε με ενδιαφέρον τα νέα μοντέλα της και τις τεχνολογίες που θα διαθέτουν.

Εν κατακλείδι, το Tucson Plug-in Hybrid είναι ένα ξεχωριστό όχημα στην κατηγορία του. Η εμφάνισή του είναι ο αρχικός παράγων αλλά όχι ο πρωτεύων για να το επιλέξει κάποιος. Την ουσία του θα την καταλάβει από την καθημερινή χρήση του. Όταν θα επωφελείται από την τεχνολογία του από τον εξοπλισμό του και από την πενταετή δωρεάν εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid AWD 265
Κινητήρας: 1.598cc, ηλεκτροκινητήρας.
Iσχύς βενζινοκινητήρα: 179 PS/5.500 rpm.
Ροπή βενζινοκινητήρα: 265 Nm/1.500-4.500 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (εμπρός/πίσω): 66,9 kW.
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (εμπρός/πίσω): 304 Nm.
Συνδυαστική ισχύς: 265 PS.
Συνδυαστική ροπής: 350 Nm.
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς.
Κιβώτιο: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h.
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,4 lt/100 km – 5,6 lt/100 km.
Ηλεκτρική αυτονομία (Μικτή/Πόλη): 62 km/-.
Εκπομπές CO2: 31 gr/km.
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.500 x 1.865 x 1.650 mm.
Βάρος: 1.743 kg.
Χώρος αποσκευών: 558 lt.
Τιμή: Από 47.290 ευρώ (έκδοση «Premium»).

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.