Το πάθημα με την κατάσταση που επικρατεί με το φυσικό αέριο στην Ευρώπη πρέπει να γίνει μάθημα σε ό,τι έχει να κάνει με την εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις μπαταρίες.

Οι μήνες που πέρασαν, με τους Ρώσους να κλείνουν τις στρόφιγγες στο φυσικό αέριο και την τιμή του να εκτοξεύεται στα ύψη, έχει δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό σε όλη την Ευρώπη. Η ενεργειακή κρίση δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις βιομηχανίες αλλά και τα νοικοκυριά και έχει προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζονται τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον.

Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει το θέμα και της εξάρτησης από τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατακλύσουν τους δρόμους μέσα στα επόμενα χρόνια. Η γνωστή εταιρία Bosch εκφράζει την ανησυχία της για την δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας από μία πηγή παροχής ενέργειας στα αυτοκίνητά της.

Όπως λέει ο υπεύθυνος για την Κινητικότητα της Bosch, Markus Heyn, η ενεργειακή κρίση λόγω της Ρωσίας, αποτελεί ένα καλό μάθημα ώστε να είμαστε προετοιμασμένη για μία αντίστοιχη κατάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θα πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία, και να αναρωτηθούν τι θα γίνει αν κάποια στιγμή γίνει κάτι και δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προμήθειες για την παραγωγή μπαταριών.

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει άμεσα εναλλακτική λύση. Η γερμανική εταιρία ετοιμάζει ειδικές ενεργειακές κυψέλες, οι οποίες χρησιμοποιούν το υδρογόνο και το οξυγόνου για την κίνηση των ηλεκτρικών μοτέρ.

Προς το παρόν η τεχνολογία αυτή ταιριάζει καλύτερα στα επαγγελματικά οχήματα μεγάλων αποστάσεων αν και με τις κατάλληλες επενδύσεις μπορεί να επεκταθεί και στα μικρά επιβατικά αυτοκίνητα.

Η εταιρία θα επενδύσει πάνω από 200 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ για την αξιοποίηση του υδρογόνου. Η Bosch επίσης είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος προμηθευτής με συνδυασμένες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο που έφθασαν τα 49,1 δισ. δολάρια το 2021.

Οι μπαταρίες ήταν και παραμένουν το πιο ακριβό κομμάτι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και οι γρήγορες εξελίξεις έχουν αναβαθμίσει την απόδοσή τους, με τις τιμές τους να διατηρούνται σε λογικά επίπεδα.

Κανείς όμως δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι στο μέλλον δεν θα υπάρξουν προβλήματα με την προμήθεια πρώτων υλών (κάτι που δεν θα είναι έκπληξη σε χώρες με ασταθή πολιτικά καθεστώτα) είτε στην ίδια την παραγωγή των μπαταριών, μεγάλο μέρος των οποίων γίνεται στην Κίνα.

Ένα πρόβλημα στην συνεργασία κρατών και εταιριών, θα φέρει πολλά προβλήματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Γι΄ αυτό, και με δεδομένο το μάθημα των παιχνιδιών της Ρωσίας με το φυσικό αέριο, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο να εξασφαλίσουν τις εναλλακτικές λύσεις ώστε να μην υπάρξουν εμπόδια στην παραγωγή των αυτοκινήτων στο μέλλον.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.