Κίνηση στους δρόμους: Πώς θα μειωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής

Η 24ωρη απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Αττική με την κίνηση στους δρόμους να είναι τεράστια, τα αυτοκίνητα να κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες και τους οδηγούς να είναι σε απόγνωση.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική υπάρχει με ή χωρίς τις απεργίες στα ΜΜΜ – Οι ώρες αιχμής συνεχώς μεγαλώνουν

Όμως το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική υπάρχει και χωρίς τις απεργίες στα ΜΜΜ. Καθημερινά δημιουργούνται ουρές χιλιομέτρων στις μεγάλες αρτηρίες της Αθήνας (Κηφισός, Συγγρού, Μεσογείων, Κηφισίας κτλ) και στο κέντρο της πρωτεύουσας, με τους οδηγούς να «εγκλωβίζονται» μέσα στα οχήματά τους.

Μιλώντας στον Realfm 97,8 και τον Μάνο Μιφλή, ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου, αναφέρθηκε στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και πρότεινε μερικές λύσεις προκειμένου να μειωθεί το μέγεθος του προβλήματος.

«Για να είμαστε ρεαλιστές, το λεκανοπέδιο είναι κυκλοφοριακά φορτισμένο. Αυτήν τη στιγμή κινούνται πάνω από 2 εκατ. οχήματα. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες αιχμής (πρωί 8.00-9.00 και απόγευμα 4.30 με 6.00) συνεχώς μεγαλώνουν. Μεγαλώνει τόσο η διάρκειά του, όσο και η συμφόρηση των οχημάτων εκείνη την ώρα. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει και τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα» ανέφερε ο κ. Παπαντωνίου

Και συνέχισε: «Ο Κηφισός είναι ένα παράδειγμα για το πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα. Έχει τα χαρακτηριστικά του, με χιλιάδες μετακινήσεις που δεν καλύπτονται από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω των τεραστίων αποστάσεων, με μεγάλα ποσοστά βαρέων οχημάτων τα οποία δημιουργούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην κυκλοφορία και με πολλά τροχαία που γίνονται. Για να βελτιωθεί η κατάσταση στον Κηφισό άμεσα θα πρέπει να βελτιωθεί ο χρόνος απόκρισης σε αυτά τα συμβάντα από τη διαχείριση της οδού».

Σύμφωνα με τον κ. Παπαντωνίου, η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική έχει δύο άξονες. Ο πρώτος και μεγαλύτερος άξονας είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ο δεύτερος έχει να κάνει με τη διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων.

«Βγάζω εκτός το θέμα των υποδομών. Ο Κηφισός έχει τώρα 5 λωρίδες κυκλοφορίες, αλλά και 8 να είχε, πάλι θα φόρτωνε πολύ γρήγορα. Οι υποδομές σίγουρα βοηθάνε την λειτουργία της πόλης. Και οι νέες γραμμές του Μετρό θα βοηθήσουν. Αλλά δεν θα έρθει η λύση από εκεί. Η λύση θα έρθει μόνο αν καταφέρουμε σαν πολιτεία πολλές από τις μετακινήσεις να αντικατασταθούν από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δηλαδή πρέπει τα ΜΜΜ να κερδίσουν μετακινήσεις» τόνισε.

« Για να γίνει αυτό πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστικά και πιο ελκυστικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εδώ οι βασικοί παράγοντες είναι ο χρόνος και το κόστος. Αν τα ΜΜΜ (τουλάχιστον τα λεωφορεία) δεν γίνουν πιο γρήγορα, δηλαδή να κάνουν την διαδρομή στον ίδιο χρόνο με ένα ΙΧ τότε κανείς δεν θα αφήσει το όχημά του» εξήγησε.

«Άλλη παράμετρος είναι το κόστος. Είναι μία καλή ευκαιρία τώρα μέσα σε αυτόν τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται να εξετάσουμε κάποιες πολιτικές επιδότησης για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όπως έκανε η Γερμανία πρόσφατα. Τουλάχιστον στην Αττική θα πρέπει να γίνει μία αντίστοιχη παρέμβαση» συμπλήρωσε.

«Χρειάζεται ένα σοκ, αλλιώς δεν θα αλλάξει κάτι»« κατέληξε ο κ. Παπαντωνίου.

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.