Το μη επανδρωμένο σκάφος περισυλλογής επιπλεόντων απορριμμάτων θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα – Οι δυνατότητές του.

Ένα νέο όπλο ρίχνει ο δήμος Θεσσαλονίκης στη μάχη για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού κόλπου, ο οποίος πολύ συχνά παρουσιάζει την αποκρουστική εικόνα με επιπλέοντα κάθε λογής σκουπίδια.

Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο σκάφος περισυλλογής επιπλεόντων απορριμμάτων, το οποίο θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σήμερα πραγματοποιήθηκε η τρίτη δοκιμαστική λειτουργία του θαλάσσιου drone με την ονομασία «Χαλκιόπη», στον Θερμαϊκό στο ύψος του ιστιοπλοϊκού ομίλου, παρουσία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, του αντιδημάρχου Περιβάλλοντος Ερωτόκριτου Θεοτοκάτου, υπηρεσιακών παραγόντων και των χορηγών.

«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης απέκτησε έναν καρχαρία απορριμμάτων και χαιρόμαστε πάρα πολύ που στην προσπάθειά μας να κρατήσουμε καθαρό τον Θερμαϊκό έχουμε ένα ακόμα εργαλείο στα χέρια μας. Είναι σημαντικό ότι ο δήμος έχει ένα προϊόν υψηλής τεχνολογίας, ένα drone το οποίο μπορούμε να το χρησιμοποιούμε ώστε να μαζεύουμε επιφανειακούς ρύπους», τόνισε ο κ. Ζέρβας, επισημαίνοντας πως «η προσπάθεια για να έχουμε καθαρό περιβάλλον είναι διαρκής».

Το μη επανδρωμένο σκάφος θα λειτουργεί επικουρικά και πιλοτικά έως τέλη Μαΐου με αρχές καλοκαιριού. «Έχει τη δυνατότητα συλλογής έως 160 λίτρα απορριμμάτων ανά πλεύση, μεγέθους >2,5εκ.», επισήμανε η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Παρασκευή Τζουμάκα σημειώνοντας ότι μπορεί το θαλάσσιο drone, η προμήθεια του οποίου έγινε από την Ολλανδία, να επιχειρεί έως 3 μποφόρ.

Σύμφωνα με την ίδια, ο χειρισμός του γίνεται από την ακτή, με δυνατότητα κάλυψης των σημείων όπου συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός απορριμμάτων. Να σημειωθεί, πως όπως επισήμανε η κ. Τζουμάκα, τα σημεία που συγκεντρώνουν τα περισσότερα επιπλέοντα απορρίμματα είναι στην παλιά παραλία, στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας, στον Λευκό Πύργο, στο Μακεδονία Παλλάς, στον Κελλάριο Όρμο. «Δεν λύνει το πρόβλημα του Θερμαϊκού αυτό το μικρό σκαφάκι. Αλλά είναι μια καινούργια μέθοδος», τόνισε.

Η «Χαλκιόπη» αναμένεται να επιχειρεί κυρίως όταν υπάρχει έντονο πρόβλημα στην παραλία, συμπληρωματικά με το ήδη υπάρχον σκάφος που καθαρίζει την περιοχή ανά τακτά διαστήματα από άλλους φορείς. «Θα δούμε πόσο αποδοτικό θα είναι και στη συνέχεια θα καθορίσουμε τη χρήση του. Ο κόλπος της Θεσσαλονίκης είναι ο καθρέπτης μας και πρέπει όλοι να ευαισθητοποιηθοιούμε», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος.

Στις πιλοτικές δράσεις εντάσσεται και η μελέτη τοποθέτησης παγίδων (διχτυών) σε δύο επιλεγμένες απολήξεις αγωγών όμβριων υδάτων, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα χρήσης τους, με στόχο τη μείωση των επιπλεόντων υλικών που καταλήγουν στη θάλασσα σε περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων. Η περαιτέρω τοποθέτησή τους ή μη θα αποφασιστεί από κοινού με τους αρμόδιους φορείς.

Από Epi kairos

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.